Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Theotrucker schreef:
04 jun 2020 13:46
In Frankrijk is het eerste contact het belangrijkste. Als je binnenkomt, een hand geeft en Bonjour Monsieur ou Madam is het ijs gebroken. Maar als je zonder iets te zeggen iemand de vrachtbrief in de handen duwt heb je nog veel tijd nodig in Frankrijk om iets gedaan te krijgen.
Dat is bij de Grieken niks anders eigenlijk. De meesten spreken wel een mondje Duits, ofwel omdat ze er vroeger als gastarbeider gewerkt hebben, ofwel omdat het een van de grootste groepen toeristen is in Griekenland. Ze praten het liever niet, want dat de Duitsers en Nederlanders de Grieken moesten helpen in de crisis, steekt ze nog steeds. Soms verwarren ze ons beider volkeren nog wel eens, vaak zijn ze ineens wel wat aardiger als je uitlegt dat je geen Duitser, maar Nederlander bent. :-) Een Grieks "goedemorgen" oid, is net als een Bonjour in Frankrijk, sowieso wel een goede manier om het ijs te breken, maar goed zulke dingen wordt in alle vakantielanden wel gewaardeerd volgens mij, en het toont toch ook wat interesse in het land.

Mijn vader deed veel zaken met Griekenland, en heeft daarom de taal geleerd, dus zo pikte ik nog wel es een zinnetje op, maar het is wel een vervelend-taal om te leren.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Theotrucker schreef:
04 jun 2020 13:46
In Frankrijk is het eerste contact het belangrijkste. Als je binnenkomt, een hand geeft en Bonjour Monsieur ou Madam is het ijs gebroken. Maar als je zonder iets te zeggen iemand de vrachtbrief in de handen duwt heb je nog veel tijd nodig in Frankrijk om iets gedaan te krijgen.
Helemaal correct,alleen doen we dat handen schudden even niet meer.
Bij los en laad plaatsen waar ik regelmatig kom en bij sluizen waar nog een bediener op zit ken je de mensen en het is me al een paar keer overkomen dat we op elkaar afliepen en al begonnen om een hand uit te steken.
En op het laatste moment;o nee,dat mag niet.
Raar hoor.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik heb nog altijd een geweldig messenger contact met een Griekse autoverhuurder uit Rethymno, Kreta. Hij schrijft in het Engels met vaak ook Griekse teksten. Dankzij Google kan ik goed communiceren over die Griekse tekst. Panagiotis, wat een mooie naam. Hij vindt Theodorus zo geweldig!

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

De moderatie heeft de boel kennelijk 'gebezemd' zonder te lezen.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wij hebben heel veel jaren heel vaak in Frankrijk rondgevaren. Ik kan niet anders zeggen dan dat wij over het algemeen niets dan vriendelijkheid en behulpzaamheid hebben ontvangen van de bewoners.

Ook in het begin van de vakantie, als het Frans nog wat stroef gaat. 😁

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
04 jun 2020 18:08
Wij hebben heel veel jaren heel vaak in Frankrijk rondgevaren. Ik kan niet anders zeggen dan dat wij over het algemeen niets dan vriendelijkheid en behulpzaamheid hebben ontvangen van de bewoners.

Ook in het begin van de vakantie, als het Frans nog wat stroef gaat. 😁
Weet niet meer wie het een tijdje geleden vroeg,maar wij gaan straks even "buurten"met de Traveler.
Ik zal ze dan vragen of ze hun web site weer eens willen updaten.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vlet, werkschip duiken, 3 woorden die iemand die verwijderd is ook wel eens geplaatst heeft.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb eigenlijk wel zin in koffie. Nog meer liefhebbers? Ga ik even zetten, lekker vers, met de hand.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Sommigen wisselen van accounts zoals anderen van schoenen. Ik heb maar een account en maar een mailadres waar momenteel veel dreigende mails binnenkomen. Iets met een straatcodex. Klinkt als Ndrangheta.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik zet hier alle mails openbaar, dan ben ik er vanaf.
Even kopiëren.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zet uw PB mogelijkheid dicht.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Eens met Lady. Dat zit in het gebruikerspaneel bij de instellingen, uit mijn hoofd.
tttlocke schreef:
04 jun 2020 16:51
De moderatie heeft de boel kennelijk 'gebezemd' zonder te lezen.
Volgende keer vragen om ontsmetting. :mrgreen:
sjohie schreef:
04 jun 2020 10:17
Ik denk dat meer mensen dan normaal, ervoor zullen kiezen om met eigen vervoer op vakantie te gaan, zodat ze bij problemen eea zelf in de hand hebben, en niet afhankelijk zijn van vliegmaatschappijen of rederijen. Wat denken jullie?
Eens. Mijn concrete aanwijzing: Bij de bemiddelaars van vakantiehuizen is het ineens topdrukte en dat soort plekken boek je niet georganiseerd.

Zelf hebben we geluk met de verhuur, van hemelvaart tot begin september vol. Toch een kostendekkend jaar, terwijl de prijzen pas in 2021 omhoog gaan (goedkoopste nacht van 39 naar 40, duurste nacht van 80 naar 86 euro).

Eigenlijk zouden we deze zomer naar Azerbeidzjan / Aserbaidschan gaan. Dat gaat niet door en waar we wel heen gaan, beslissen we spontaan.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Mail ze naar de redactie theo en zet dan je PB uit.
We weten allemaal inmiddels wel wie er achter die accounts zitten, zo spannend is dat allemaal niet.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Om hier te schrijven dat ik iemand doodgereden heb onder welke straatcodex valt dat?
En als ik dat niet gedaan heb, verandert daarmee mijn straatcodex?
Welke organisatie handelt eigenlijk met een straatcodex?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

In de mail klinkt het heel anders!

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Hoezo slecht voor de knip?

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

't Is hoogste tijd voor een tweede kopje koffie Theo, met een roombotersprits.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat ik inderdaad maar even gauw sprits ga bakken. Neem alvast even een chipje bij de koffie, ik heb naturel en paprika. Tegen dat het bier op tafel komt zijn de spritsen wel klaar denk ik.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het romig zoete van de sprits vormt een aangenaam contrast met het lichte bittertje van het bier. De heer Angora, patissier/gastheer van "De Witte Angora" zet een origineel avondconcept in de markt. Vijf sterren!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik vind dat je Hilde C. en haar man niet onnodig moet lastig vallen en vals beschuldigen.

Plaats reactie