Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het is een hele dikke pil ja. Maar het is dan ook een zeer uitgebreid overzicht, beginnend bij de eerste dienstregeling per trekschuit. Alle vervoermiddelen, plaatsen en streken komen aan bod. En het is rijk geïllustreerd, zoals dat heet. Maar als je niet van treinen, trams en bussen houdt, dan hoef je geen moeite te doen het nog op de kop te tikken.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Costnix »

Vervoer en alles wat daar mee samenhangt is wel mijn hobby.
Heb een hele stapel boeken over treinen.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dan mag dit boek niet ontbreken. Er staat er een te koop bij bol.com; "nieuw in doos", maar dan in folie :wink: voor een vriendenprijs.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Costnix »

@breien: En ik maar denken, dat je alleen van breien hield. Dom, dom, dom van mij 😁

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

RC-autofanaten zijn geen specifiek volk zeker? :wink: RC-vliegtuigen in schaal 1:6 zijn trouwens ook geweldig.
(Treintjes zijn voor kleuters, modeltreinen zijn voor volwassenen; dit terzijde.)

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Costnix »

Tijdens een wandeling in Limburg scheerde bij mij een RC-straaljager over me heen. Dat was even schrikken/kicken.
Vlakbij was het vliegveldje, waar een behoorlijk aantal mensen bezig waren met hun hobby. Er was zelfs een vliegend Jumbojet bij.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

fonsflons schreef:
20 mei 2019 23:37
breien schreef:
19 mei 2019 15:56
Een museum tip speciaal voor Witte Angora
Het Puzzelmuseum in Joure
Wat voel ik mij opeens weer jong omdat ik vermoedelijk de doktor zou bellen als mijn vrouw voorstelde om naar een puzzelmuseum te gaan. :mrgreen:
Mijn vader stelt dat puzzelen voor kleine kinderen is. Zelf zit hij dagelijks aan de ministeck, maar dat is wat anders... :lol:

Wel is het zo dat ze het in de plaatselijke supermarkt geprobeerd hebben. Er lag een puzzel van 1000 stukjes, en regelmatig zaten er volwassenen om een paar stukjes aan te leggen. En helaas liepen er ook kinderen die regelmatig alles weer door elkaar gooiden omdat ze het gewoon niet snapten.

En dan heb ik er hier een paar liggen van 5000 en 6000 stukjes. Voor kinderen? :lol:

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Costnix »

De grootste puzzel, die ik tegen ben gekomen, was 12.500 stukjes, maar de winkel kon op bestelling ook nog grotere leveren. De winkel verkocht alleen maar puzzels. Het was wel ergens in een klein stadje in Wales.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Costnix »

Er zijn nog veeeeeeel grotere puzzel.. De grootste in 1,14 millioen stukjes!
https://www.gva.be/cnt/aid756197/groots ... 00-stukjes

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... kijk hier maar eens, ruim 40.000 stukjes. Uiteraard niet in één zak, die worden doorgaans in zakken van 4000-4500 stukjes geleverd. De delen maak je dan apart van elkaar, en vervolgens leg je de delen aan elkaar. Het is dus minder spectaculair dan het lijkt.

https://www.bol.com/nl/p/ravensburger-p ... oductTitle

https://www.bol.com/nl/p/puzzel-42000-d ... oductTitle

Hier een leuke van 32000:
https://www.bol.com/nl/p/ravensburger-p ... oductTitle

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Vergis je niet, er zijn erbij die dat in een paar maanden voor elkaar hebben...

Ridder777

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Hoe kan dit?

Mijn collega heeft 3 kleine kinderen en een vrouw en heeft 5 wassen per dag????
Ik heb 1 dochter en vriendin en ik heb 1 was om de dag??
Waar kan dit door komen het grote verschil?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik denk zelf dat kleine kinderen , als het goed is , wel lekker knaaien en smeren en iedere dag schone kleren aan moeten hebben of ze maken er aan tafel een knoeiboel van en dan zitten de ouders ook al gauw onder of ze ravotten lekker buiten.
Alle 5 misschien iedere dag douchen of in bad betekent ook veel gebruik van handdoeken en misschien dweilen ze de vloer daarna wel met die gebruikte handdoeken of ze plassen iedere dag nog in bed :lol: .

Ik zou zeggen :" vraag het hem gewoon " :wink:

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kleine kinderen (baby's, peuters) moeten soms vaker dan een keer per dag schone kleren aan. Als er niet voldoende rompertjes, shirtjes, enz. zijn voor drie of vier dagen, moet je vaker, of dagelijks, wassen.
Sorteren op kleur en materiaal kan ook veel verschil maken. Wit, bont, zwart, katoen, synthetisch, wol, jeans; sommigen maken het erg bont.
Toch vind ik vijf wassen per dag wel heel erg veel. Daar kan je collega wel besparen op wasmiddel-, water- en elektriciteitsverbruik

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Ridder777 schreef:
21 mei 2019 11:19
Hoe kan dit?

Mijn collega heeft 3 kleine kinderen en een vrouw en heeft 5 wassen per dag????
Ik heb 1 dochter en vriendin en ik heb 1 was om de dag??
Waar kan dit door komen het grote verschil?
1. moeder
2. vader
3 . kind 1
4. kind 2
5. kind 3.
Dat zijn zelfs minimaal 10 wassen per dag.

Overigens denk ik dat de vrouw van uw collega de was doet en dat er hij alleen maar voor zorgt dat er geen tekort aan wasgoed zal ontstaan.

Met "ik heb" zult u "wij hebben" bedoelen :oops:

P.S. gaat dit in de tijd van de baas of bent u vrij vandaag ????????

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Mijn moeder presteerde het vele jaren geleden om in 1 1/2 jaar een wasmachine te verslijten. Inderdaad, wij kregen 3 x per dag schone kleren aan, nodig of niet nodig, en dat werd subiet gewassen, want alles moest perfect schoon zijn. Die machine draaide dus de hele dag door met een bijna lege trommel. Dat heb ik niet van mijn moeder gehoord, noch van mijn vader; het verhaal komt uit hun toenmalige vriendenkring, waarbij de vrienden het behoorlijk overdreven vonden.

Ridder777

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Ik mag op internet tijdens mijn werk.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

De 'witte angora' was een witte Turks angora kat, vandaar...

Mevrouw is niet meer onder ons, desalniettemin niet al te ver hier vandaan. Uiteraard zou ik deze nick kunnen laten veranderen, maar och... Het verzinnen van een 'pakkende' accountnaam, daar ben ik niet echt sterk in. En ik zit nu eenmaal in het forumgeheugen als WA, dat zal ook niet zo snel veranderen denk ik.


Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Costnix »

@Ridder777: Komt dan nog wel aan uw echte werk toe?

Plaats reactie