Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ook geen tahoe?

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik wordt al licht misselijk als ik aan dat spul denk.
Snap niet dat iemand met een normale smaakzin dat hondevoer vrijwillig eet.

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

juliomariner schreef:
28 jul 2020 19:39
Ik wordt al licht misselijk als ik aan dat spul denk.
Snap niet dat iemand met een normale smaakzin dat hondevoer vrijwillig eet.
Als je dat je hond geeft is dat dierenmishandeling!

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Daarom eten mensen het vrijwillig :wink:
witte angora schreef:
28 jul 2020 09:43
Eerlijk gezegd begrijp ik niet dat mensen een kind van 14 buiten de deur zetten. Je kunt het met je kind eens zijn, of niet, noem alles maar op, maar je hebt toch een ouderhart? Dat lijkt wel erg te ontbreken hier. Maar, ook al is dit wat jullie hadden gehoopt, ik kan me ook indenken dat het enkel frustratie is en dat hij het liever anders had gehad.
Nou ja, ze hebben zelf die rol opgegeven, omdat ze niet kunnen accepteren wie hij is. Het hele idee, dat zoon met een vriend of dochter met een vriendin komt aanzetten, wil er niet in.

Thuis blijven wonen had drie kanten uit kunnen gaan. Suïcide, wegens de enorme sociale controle binnen die kerk. Of misbruik door iemand anders uit diezelfde kerk. Of uiteindelijk een dubbelleven leiden, een verwrongen persoonlijkheid ontwikkelen. In elk geval geen gelukkig, oprecht, vrij leven.

De uitspraak past wel in zijn ontwikkeling. Deze ontmoeting was een stap bij het loslaten, ontnavelen, afscheid nemen, de open wond verkleinen.
Komkommertijd schreef:
28 jul 2020 10:12
Als het niet klikt is uit elkaar gaan vaak beter dan dagelijkse ruzie maken... Later komt het wel vaker goed, op NPO zie ik dat vaak in een programma.
Het maximaal haalbare lijkt mij op afstand naar elkaar zwaaien. :wink:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik weet dat in bepaalde kerken een vreemde relatie niet mag....
dat komt nooit meer goed.

Jehova's die gezinnen ontwrichten en extreem strenge moslims hoor ik het vaker,
maar ook bij CU en SGP stemmers komt dit voor.
Kwamen ze nu uit de Kast of meer uit de Kerk?

Helaas zijn er dubieuze ouders waarbij ik de kinderen gelijk geef dat ze weglopen als jongeren...
Verdere voorbeelden laat ik maar even achterwege want dan loopt de Huiskamer over en mag er een Bezem door.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Heeft iemand kortgeleden de "Berichten voor land- en tuinbouw" nog gehoord?
Is daar ook iets gezegd over de komkommeroogst? Ik heb namelijk de indruk dat die deze maand helemaal mislukt is.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Doordraaien van mislukte komkommers is het meest verstandige.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het komt allemaal door de Botryotinia fuckeliana

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bob Schurkjens schreef:
29 jul 2020 12:39
Het komt allemaal door de Botryotinia fuckeliana
https://nl.wikipedia.org/wiki/Grauwe_schimmel

Vind de Sinterklaas versie toch leukere Schimmel.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zo, even een korte pauze tijdens de strijk. Heb ik nog iets gemist?

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mag geen naam hebben. 😀😀

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
29 jul 2020 11:52
Heeft iemand kortgeleden de "Berichten voor land- en tuinbouw" nog gehoord?
Is daar ook iets gezegd over de komkommeroogst? Ik heb namelijk de indruk dat die deze maand helemaal mislukt is.
Mislukte komkommeroogst? hoop het niet,vind die dingen wel lekker!
En het is ook een beetje droevig voor onze Belgische groene vriend.
Als die ook mislukt is wordt het een stuk saaier op dit forum.
Hou vol komkommer!!!
( in het kader onzin moet dit toch kunnen hier in de huiskamer?)

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
29 jul 2020 11:52
Heeft iemand kortgeleden de "Berichten voor land- en tuinbouw" nog gehoord?
Is daar ook iets gezegd over de komkommeroogst? Ik heb namelijk de indruk dat die deze maand helemaal mislukt is.
Valt wel mee. Dat je niks gehoord hebt is omdat het komkommertijd is.

PANTAMusic
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 jul 2020 19:26

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PANTAMusic »

witte angora schreef:
28 jul 2020 11:41
Net bericht gehad van 123inkt. Komt, ik had een tijd terug cartridges van het eigen merk besteld, maar die werkten niet. Dus bij de nieuwe bestelling, vorige week gevraagd hoe ze dit op willen lossen. Wel... enkel een vraag welke types het waren, en ik mocht ze terugsturen in de doos die bij de bestelling zat.

Bij de bestelling zat ook nog een klein flesje wijn voor het ongemak.

Gisteren terug gestuurd, krijg ik nu net een mail binnen dat de retourzending is verwerkt, en dat het geld op mijn account staat. Dat kan ik dus de volgende keer weer gebruiken.

Prima, snelle oplossing. Zo kan het dus ook.

Ah, het plastic flesje witte wijn van 123inkt. Dat ken ik ook.

Had een enkele huismerk cartridge zwart, dat niet werkte. Doordat 123 inkt mij tot 3 keer toe vertelde dat ik de printer moest reinigen kwamen we eruit dat zwart defekt was. Ze zouden nieuwe sturen met flesje wijn. Opzich prima. Was alleen niet zo blij met al die keren reinigen, dat ook de kleur alweer voor een derde op was en ik alleen maar een zwarte kreeg geleverd. Had graag mijn kleur opgestuurd voor een nieuw setje. Maar daar was niets mis mee. Nee, dat klopt. Maar wel indirect leger vanwege een defekt van een cartridge.

Maar goed, ik had helemaal geen zin meer om mij er druk over te maken. Zeker nadat het flesje in één teug opging. Nu snap ik het flesje wijn trouwens ook. 🤣

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zal ik kijken of er een lading Komkommers van regio Amsterdam naar France moeten?

Wel vol gas varen want ze zijn beperkt houdbaar....!
En zonder koeling in de Spits krijg je een leuk geurtje....

en laat ik net iets gelezen hebben over met Ozon om dit weer te reinigen!

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Komkommertijd schreef:
29 jul 2020 22:05
Zal ik kijken of er een lading Komkommers van regio Amsterdam naar France moeten?

Wel vol gas varen want ze zijn beperkt houdbaar....!
En zonder koeling in de Spits krijg je een leuk geurtje....

en laat ik net iets gelezen hebben over met Ozon om dit weer te reinigen!
Sorry komkommer,maar geen plaats meer in het ruim.
Dat zit al ( bijna) vol met kunstmest voor de Franse boeren.
Maar ik beloof dat ik weer wat gerst mee terug breng om de bier productie op peil te houden.
Er gaat natuurlijk niets boven Belgies bier,maar 60 % van de mout uit Bavaria City wordt door verkocht naar o.a.Belgie,dus toch Frans/Nederlands/Belgies bier.
Proost allen!

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Lady1234 schreef:
29 jul 2020 21:49
Mag geen naam hebben. 😀😀
O, gelukkig. Dan kan ik nu na het strijken nog even televisiekijken. :D

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

en ik maar denken dat de oleanders zo slim en efficiënt werkten...

Ik strijk en drink een pintje tijdens 't kastje kijken naar alle leuke programma's . :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: tijd.

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nijogeth schreef:
08 jul 2020 15:42
Ik heb eigenlijk een vraag, maar zal eerst even de situatie schetsen waar ik in zit.

De laatste tijd is de werksfeer bij mijn werkgever gewoon heel erg verpest, de werkdruk een stuk hoger geworden en de nieuwe werklocatie (we zijn van inpandig in het ene bedrijf naar inpandig bij een ander bedrijf gegaan) is eigenlijk ongeschikt voor het aantal routes dat er worden gereden, terwijl er minder chauffeurs beschikbaar zijn. Na 3 dagen op de nieuwe locatie is er al 1 collega geblesseerd geraakt vanwege overbelasting (waardoor hij zijn rechterarm amper nog kon gebruiken). De dagen beginnen tegenwoordig ook eerder en eindigen later, waardoor we extreem veel overuren moeten maken. Daardoor ben ik nu een nieuwe baan aan het zoeken, iets dat mij beter past en waarschijnlijk heb ik die al gevonden.

Nu heb ik echter een hele rare contractsituatie. Mijn huidige contract liep vorig jaar op 1 september af, maar doordat ik op 22 augustus al 2 jaar in dienst was (via een uitzendbureau), had ik op dat moment al een contract voor onbepaalde tijd moeten hebben. Echter is er nooit een nieuw contract gekomen en heb ik dus nog steeds een contract waarin alleen staat dat ik het contract tussentijds kan opzeggen met inachtneming van de termijn die in de cao staat.

Nu vraag ik me af in hoeverre ik die termijn verplicht ben te volgen. Mijn contract is namelijk verlopen en ik hoef niet tussentijds op te zeggen. Persoonlijk vind ik het een hele vreemde situatie, want volgens mij zou ik morgen ergens anders kunnen beginnen als ik zou willen, al zou ik het zo niet willen oplossen. Maar 1 september vind ik dan weer erg lang om op een nieuwe baan te wachten. In hoeverre kan men mij iets maken als ik afwijk van die termijn en bijvoorbeeld aangeef per 1 augustus ergens anders te gaan werken? En wat kan men mij dan maken? Ik heb hier namelijk niet echt een idee bij.
Even het vervolg hierop. Ik kan bij mijn nieuwe werkgever op 1 september beginnen. Heb bij mijn huidige werkgever aangegeven door te werken onder bepaalde voorwaarden. Zo is 21 augustus mijn laatste dag en ga ik een dag minder werken de komende 3 weken, zodat ik niet teveel overuren meer zal maken en mijn lichaam niet helemaal de vernieling in help in die laatste paar weken.

Op die manier kan ik ook met een goed gevoel weg, gelukkig was er goed met mijn leidinggevende te praten, want waren ze me niet tegemoet gekomen, dan had ik genoeg dossier opgebouwd over de laatste 2 maanden, dat ik echt wel per direct had kunnen stoppen en ze me niet veel hadden kunnen maken.

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

misschien heb ik wat gemist maar heeft Moneyman een ban, is hij op vakantie of?
In een oud topic vond ik heel toevallig een reactie van hem maar zijn naam was niet blauw maar zwart. Volgens mij is dat toch een teken van forumleden die zich hebben afgemeld of een definitieve ban hebben. De naam van Stofzuigertje staat ook in het zwart vandaar. Wie weet het antwoord op mijn vraag?

Plaats reactie