Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scontra

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra » 30 jun 2020 09:46

Ridder777 schreef:
30 jun 2020 06:02
Ik heb een kleine korte vraag.
Binnenkort is er een rechtszaak tegen mij.
Hoe moet ik het oplossen als ik geen vrij kan krijgen bij mijn werk?
Door dat gezeik heb ik expres dit hele jaar nog geen dag vrij genomen omdat ik bang ben dat het gevangenis wordt.
Voor het bijwonen van een rechtszaak moet u verlofuren opnemen, want daar zijn verlofuren (ook wel vakantiedagen genoemd) ook voor.
Indien u gedagvaard bent moet de werkgever dit toestaan.

scontra

Ongelezen bericht door scontra » 30 jun 2020 10:07

Ridder777 schreef:
30 jun 2020 06:02
Ik heb een kleine korte vraag.
Binnenkort is er een rechtszaak tegen mij.
Hoe moet ik het oplossen als ik geen vrij kan krijgen bij mijn werk?
Door dat gezeik heb ik expres dit hele jaar nog geen dag vrij genomen omdat ik bang ben dat het gevangenis wordt.
Als het om een mishandelingszaak gaat, dan zou u er met een taakstraf vanaf kunnen komen.
Wordt het toch op de billen zitten, dan verlofdagen opnemen en als er daar te weinig van zijn dan wordt het onbetaald verlof, maar dat zal, denkelijk, zo snel niet gebeuren.

breien

Ongelezen bericht door breien » 30 jun 2020 10:13

Komkommertijd schreef:
30 jun 2020 09:41
Een forum lid belde net....
Mijn uitgeleende Doerak is vast gelopen.

Waar zit U.
He Wat?

Blijkt bij Harlingen te zijn, He, Wat... blijkt Het Wad te zijn! :mrgreen:
Het is Harns!

breien

Ongelezen bericht door breien » 30 jun 2020 17:00

Waarom mag ik van Brussel niet naar Nauru 🇳🇷op vakantie? 🏖️🏝️🚘🚓⚓✈️🍒🥥
Europese Unie publiceert lijst met veilige landen: Marokko wel, Turkije niet - https://nos.nl/l/2339052

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie » 30 jun 2020 17:10

breien schreef:
30 jun 2020 17:00
Waarom mag ik van Brussel niet naar Nauru 🇳🇷op vakantie? 🏖️🏝️🚘🚓⚓✈️🍒🥥
Europese Unie publiceert lijst met veilige landen: Marokko wel, Turkije niet - https://nos.nl/l/2339052
Nou, meneer Corendon wilde niet luisteren, dus dan mogen ze op de blaren zitten ook wat mij betreft. Tenminste, ik stel me zo voor dat een best percentage van de vakantievierders het risico van én vliegen, én dan ook nog naar een "oranje" land, wat teveel van het goede vinden, en wat anders bedenken.

breien

Ongelezen bericht door breien » 30 jun 2020 17:20

De heren Cor & Don vliegen nooit op Nauru. Nauru heeft wel een officieel internationaal vliegveld en een officieel zeer succesvol nationaal voetbalelftal.
(het nationale voetbalteam heeft alle interlands gewonnen)

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 30 jun 2020 17:21

Er is niets mis met Oranje toch?

Voorheen woonde ik elders en hingen ze vele straten vol met die Oranje zooi.....
Gewoon in 100% oranje kleding daar naar toe gaan en ze weten gelijk wie je bent.

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan » 30 jun 2020 21:12

breien schreef:
30 jun 2020 09:28
De Nachtwacht wordt gerestaureerd. In verband met de Black Life's Matter beweging kan de Nachtwacht ook wel wat meer multicultureel en kleurrijker worden. Het schilderij is toch een exponent van de verheerlijking van de Gouden Eeuw en dus ons koloniale verleden.
Of een tweede Nachtwacht met kleurinversie maken. Wit wordt zwart, geel wordt bruin, groen wordt rood, enz.

Ach ja, morgen wordt de slavernij herdacht.

De genealogie van mijn familie geeft hier twee opmerkelijke voorouders weer. Een slavenhandelaar, die wel aan BLM deed, want hij heeft al zijn (bij de huisslavinnen verwekte) kinderen erkend en in een zo goed mogelijk vrij bestaan voorzien. De ander was een landeigenaar met uitsluitend manlijke slaven, die hij volgens de buren te goed behandelde. Ook toen al sociale druk en jaloezie, afgunst enzovoort. :wink:
Tja, zo werd in die tijd geleefd.
breien schreef:
30 jun 2020 17:00
Reactie van een collega: 'Mooi, mijn oma is helemaal blij, want ze had helemaal geen zin dit jaar om naar Izmir te gaan.'

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 01 jul 2020 00:18

Nu komkommer is "geëmigreerd" en het voortdurend over zijn kot heeft, is het de hoogste tijd voor een overzicht van hoogtepunten in de Belgische woningbouwarchitectuur. Lees vooral ook de hilarische omschrijvingen!

Dezelfde fotograaf zit ook op Facebook en Pinterest, en voor de liefhebber is er ook nog een boek voor op de koffietafel.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 01 jul 2020 08:57

Gezocht; Een deskundige die zowel de WOZ waarde als het Energie Label voor al deze foutloos kan bereken!

Ik mis de saaie rijtjes huizen nog.... :mrgreen:

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 01 jul 2020 10:43

Erthanax schreef:
01 jul 2020 00:18
Nu komkommer is "geëmigreerd" en het voortdurend over zijn kot heeft, is het de hoogste tijd voor een overzicht van hoogtepunten in de Belgische woningbouwarchitectuur. Lees vooral ook de hilarische omschrijvingen!
Hahaha heerlijk dit!

scontra

Ongelezen bericht door scontra » 01 jul 2020 11:23

Komkommertijd schreef:
01 jul 2020 08:57
Gezocht; Een deskundige die zowel de WOZ waarde als het Energie Label voor al deze foutloos kan bereken!

Ik mis de saaie rijtjes huizen nog.... :mrgreen:
WOZ-waarde in België, het wordt tijd dat je eens een inburgeringscursus gaat volgen !

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 01 jul 2020 11:36

Klopt, ze zoeken een deskundige om dit ooit te kunnen doen.

Wel leuke details gezien en maar 2 echt houten huizen....
Glijbaan naar zwembad zit achter dus die komt er nooit op.... wel een leuke trap 't dak op....
dat houten trappetje moest nog betere komen!

Naast Dubieuze geklooi van plak er maar een deel aan tot 2/1 kap die geen klap meer waard is nu...
En ook fraaie Architectuur en een ramp om die goed op tekening te krijgen en naast buiten zichtbare ook nog binnen leefbaar moest blijven waar ik soms twijfels over heb.

Maar ramen als gezichtje, ogen, neus en mond.... of leuke opstelling van Zondige panelen en geen saaie rechthoek.
Zelf ben ik nog teveel Hollander en niet vreemd genoeg om er nu al tussen te passen.

Denk op de hoeken enkele bomen met kettingzaag te bewerken, want dat is maar saai nu....
En als mislukt, gewoon opstoken die ellende!

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan » 02 jul 2020 21:10

Voor wie later heeft ingeschakeld: we hebben een jongen in huis, die door zijn eigen familie op straat is gezet. Nu kwam via een omweg een ouderwetse brief van zijn familie binnen. Als hij 'genezen' is, is hij weer welkom. Serieus, Walibi-Flevo heeft echte achtbanen en die zijn leuker dan wat dit stuk papier met hem heeft gedaan.
Godzijdank - in dit verband letterlijk, op de knieën, blik naar boven - kregen we een hele goede tip. Nieuw mantra: zie je echte ouders als mensen, die zelf hulp nodig hebben. Met deze woorden zagen we het ratelen in het koppie. Zal nog een paar dagen duren en dan heeft hij het zich eigen gemaakt. :)

Met alles van de afgelopen maanden hadden we het half verwacht. Meneer wil iets in de zorg gaan doen. Voorlopig technische geneeskunde, want dan kan hij bij ons blijven wonen. Maar ... eigenlijk is het handiger om dan 2 profielen te kiezen. Vinden we ook goed, want hoe beter hij in zijn vel zit, hoe meer hij aankan. Het wordt wel betalen, want sinds de ouderbijdrages vrijwillig zijn, hanteert de school een andere insteek: alle wettelijk verplichte dingen gaan uit de vrijwillige bijdrage en alle extra zaken hebben een verplichte bijdrage voor wie er aan deelneemt. Excursies zijn nog te overzien, het tweede profiel gaat per vak rond de 400 euro per jaar kosten.
Wel apart in een land, dat zegt dat iedereen in het onderwijs gelijke kansen krijgt.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 02 jul 2020 21:21

Achter ieder verhaal zit een verhaal . Ook bij deze ouders.
Natuurlijk zet je niet zomaar je eigen kind uit huis dus deze ouders hebben zéker óók hulp nodig.
Het is super dat jullie de opvang voor deze knaap ter hand hebben genomen en dat jullie liefdevol voor hem zorgen.
Ik weet niet oud deze jongen is , maar hij zal zijn weg wel vinden.
" Kinderen " kunnen veel hebben en kunnen trauma.s verwerken in een begripvolle en warme omgeving.
Het komt goed!

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 02 jul 2020 22:34

Ik wordt vooral heel verdrietig van dit soort berichten. Veel respect voor jullie, Jablan.

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan » 03 jul 2020 10:21

Het verhaal van de ouders is snel verteld: God en Kerk staan op de eerste plaats en daarna de rest. Hulp heeft pas zin als ze ervoor open staan. Die houding ... de beste vergelijking is met mensen, die denken met een buitenlandse vrouw online kennis te maken en absoluut niet willen aannemen, dat er een poging tot oplichting achter zit. Dat komt in de wereld van nu nog het meest dichtbij.

Zo'n teken van leven van vroeger zet ons voor een onmogelijk dilemma. Niet laten lezen is verkeerd, want dan beschermen wij te veel en wel laten lezen is verkeerd, omdat hij ervan verward raakt, aan zichzelf gaat twijfelen. Vooral als de woordkeus zijn schuldgevoel aanspreekt (ik ben wie ik niet mag zijn). Dan moeten wij alles uit de kast halen om hem weer 180 graden om te laten draaien.

Het mantra heeft eigenlijk het doel om los te laten, op een andere manier naar volwassenen kijken.

We krijgen het wel in orde. Als alles gaat, zoals wij denken, heeft hij over 2 maanden zoveel nieuwe kennissen, vrienden/vriendinnen, dat zijn familie hem veel minder hard kan raken dan nu, omdat hij dan zelf bij anderen heeft gezien hoe het gaat.

Zo en nu nog de vrijdag doorrrr. Bijna weekend. :)

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze » 03 jul 2020 10:44

Wat fijn dat hij jullie heeft om hem op te vangen Jablan 👍

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan » 03 jul 2020 18:06

We doen ons best :)

Wat gaan we doen dit weekend?

Als het aan de supermarkten ligt, wordt deze zomer massaal gebarbecued. In andere jaren gebeurde dat in onze buurt ook, maar dit jaar? Nog nergens opstijgende rook uit een tuin gezien of verbrand vlees geroken. :wink:

Plaats reactie