Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Scharrel schipper, in mijn ogen ben je realistisch. In zo'n gevallen hoort in mijn ogen het menselijk aspect gewoon te overheersen en zoek je troost bij elkaar. En daar hoort soms een knuffel bij of iets dergelijks en dat kan niet op anderhalve meter. Je kunt niet altijd met die vervelende maatregelen bezig blijven, we blijven ook gewoon mensen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Revoked »

Realistisch? Hypocriet en mogelijk gevaarlijk. Je komt uit Frankrijk, enorm kleurenpalet aan coderingen, gaat linea recta naar een uitvaart, alwaar je gezellig alle Corona-regels negeert. Of je goed of niet bezig bent geweest merk je over twee weken.

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Revoked schreef:
12 sep 2020 15:59
Realistisch? Hypocriet en mogelijk gevaarlijk. Je komt uit Frankrijk, enorm kleurenpalet aan coderingen, gaat linea recta naar een uitvaart, alwaar je gezellig alle Corona-regels negeert. Of je goed of niet bezig bent geweest merk je over twee weken.
Ho effe,niet te hard van stapel lopen.
Je weet niet waar ik in Frankrijk geweest ben en ook niet wat ik daar gedaan heb.
Kwam inderdaad uit Frankrijk,maar ben daar nauwelijks aan land geweest en niet in aanraking geweest met andere mensen.
Wij leven aan boord vrijwel in isolatie.
Toen de ellende net begon waren wij ook in Brabant waar het op zijn ergst was en ook toen was er was er wat ons betreft niets aan de hand.
Ben dit jaar al een keer of 10 in diezelfde gebieden geweest,dus is het zeker geen kwestie van geluk dat we gezond zijn.
En wat zou ik over twee weken moeten merken?
Je denkt toch niet dat ik twee weken in quarantaine ga elke keer dat ik het buitenland ben geweest?
Die regel is er niet voor ons en is ook niet te controleren uiteraard.
Dus niet te snel oordelen graag.
Maar verder "no hard feelings" hoor.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Revoked »

Kijk, dat is nou precies de reden dat het virus weer opvlamt. "Die regels gelden niet voor mij", en " je denkt toch niet dat ik in quarantaine ga?" . Dat ze nu in Wuhan lekkâh aan het feesten zijn is omdat ze de quarantaine bijzonder serieus namen. En er werd streng op gecontroleerd. Niks boetes, je hele familie werd gratis naar een vrijwillig heropvoedingskamp gebracht.
Inderdaad, ik vind je houding aanmatigend.

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Revoked schreef:
12 sep 2020 17:24
Kijk, dat is nou precies de reden dat het virus weer opvlamt. "Die regels gelden niet voor mij", en " je denkt toch niet dat ik in quarantaine ga?" . Dat ze nu in Wuhan lekkâh aan het feesten zijn is omdat ze de quarantaine bijzonder serieus namen. En er werd streng op gecontroleerd. Niks boetes, je hele familie werd gratis naar een vrijwillig heropvoedingskamp gebracht.
Inderdaad, ik vind je houding aanmatigend.
Sorry maar je hebt het nog niet helemaal begrepen.
Of misschien leg ik het niet goed uit.
Die regels gelden niet voor ons als scheepvaart transport bedrijf en niet omdat ik dat niet wil.
Wij kunnen niet elke keer 14 dagen in quarantaine,net zo min als een vrachtwagen chauffeur,want dan valt het transport stil.
Aan het begin van de ellende is ook expliciet gezegd dat het transport op geen enkele manier belemmerd mocht worden.
Dus niks aanmatigend.
En n.m.m.vlamt het virus niet op,het is er gewoon nog steeds,maar er word zoveel getest dat het de cijfers uiteraard oplopen.
Maar dat is een onderwerp dat in een ander topic thuishoort denk ik.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Revoked »

Dan lees de Corona-regels voor de binnenvaart nòg maar een keer. Nergens staat dat je je zo vrij als een vogel kunt verplaatsen. Zeker niet als je door Oranje of Rode gebieden moet, om van- of aan- boord te gaan. Je mag alleen van schip naar huis en andersom. Je hebt geen vrijstelling en dus heb ook jij je te houden aan regels.
Maar die worden uiteraard zeer ruim geïnterpreteerd door jezelf en zijn vooral erg lastig in je privé. Transport moet door kunnen gaan, inderdaad, maar jij hebt je te houden aan regels. Jij toch ziek? Word je gewoon vervangen, transport gaat door. De sector zelf moet doorgaan, de werkenden zijn vervangbaar en vatbaar.
Aanmatigend dus, die houding van je.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zeg, laten we het hier een beetje gezellig houden. Hoe je bij een uitvaart met elkaar omgaat? Naar eigen goeddunken zou ik zeggen. Emoties spelen daarin wellicht op dat moment een forse rol. Het is toch niet aan anderen om daar over te oordelen. Afscheid nemen kan maar een keer.

Je zou eens moeten weten hoe vaak de coronaregels in het dagelijkse banale leven worden geschonden.

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Revoked schreef:
12 sep 2020 19:17
Dan lees de Corona-regels voor de binnenvaart nòg maar een keer. Nergens staat dat je je zo vrij als een vogel kunt verplaatsen. Zeker niet als je door Oranje of Rode gebieden moet, om van- of aan- boord te gaan. Je mag alleen van schip naar huis en andersom. Je hebt geen vrijstelling en dus heb ook jij je te houden aan regels.
Maar die worden uiteraard zeer ruim geïnterpreteerd door jezelf en zijn vooral erg lastig in je privé. Transport moet door kunnen gaan, inderdaad, maar jij hebt je te houden aan regels. Jij toch ziek? Word je gewoon vervangen, transport gaat door. De sector zelf moet doorgaan, de werkenden zijn vervangbaar en vatbaar.
Aanmatigend dus, die houding van je.
Nou,nog een keer dan.
Wij hebben en scheepvaart transport bedrijf zonder personeel.
Wij,mijn vrouw en ik wonen,werken en leven op dat schip.
dus wij gaan niet van schip naar huis en vice versa.
Dus er is geen kwestie van wisseling van personeel.
Dus als ik of mijn vrouw (ook schipper met de benodigde papieren) ziek worden,ligt het bedrijf stil.
Dus, nogmaals,die regels gelden niet voor ons.
Hoe denk je dat we al maanden gewoon heen en weer gevaren zijn zonder problemen?
En je bent een beetje vervelend aan het worden met je "aanmatigend.
ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen,maar als je het niet wil begrijpen is dat jammer voor jou.
Maar,nogmaals,no hard feelings.
( maar dat houd een keer op).

J. Deltoer
Berichten: 3078
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Vrienden heb ik niet en bij familie ben ik niet meer welkom. Helaas valt er voor mij op deze manier niets te factureren.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Scheelt je wel een berg kadootjes :mrgreen:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

J. Deltoer schreef:
14 sep 2020 14:03
Vrienden heb ik niet en bij familie ben ik niet meer welkom. Helaas valt er voor mij op deze manier niets te factureren.
Dát geloof ik niet en is het wél waar dan is dat treurig. :cry:

J. Deltoer
Berichten: 3078
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Het was maar een grapje moederslink, ik heb jou, witte angora en moneyman toch als vrienden...

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »


moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

J. Deltoer schreef:
14 sep 2020 17:05
Het was maar een grapje moederslink, ik heb jou, witte angora en moneyman toch als vrienden...
Goh, dat wist ik nog niet. Maakt mijn dag weer helemaal goed. :D

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

zomaar 1 vraagje :
zitten de koning en de koningin niet in resp de peno_menopauze? :(
Met respectievelijk méér luimen?
nog maar 1 vraagje :
zou het Koningspaar bij thuiskomst na de troonrede zich ook lekker omkleden in een huispak ? :D
( wat prietpraat in de huiskamer tijdens de thee ).

ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
15 sep 2020 14:15
zomaar 1 vraagje :
zitten de koning en de koningin niet in resp de peno_menopauze? :(
Met respectievelijk méér luimen?
nog maar 1 vraagje :
zou het Koningspaar bij thuiskomst na de troonrede zich ook lekker omkleden in een huispak ? :D

Ze zijn rond de 50 en zelfs zij kunnen geen vrijstelling aanvragen voor die pauzes. Wat meer luimen betekent, geen idee. :roll:

Als er geen bezoek meer wordt ontvangen, zullen ze best wel een huiskloffie aantrekken, alleen niet van de Zeeman of Action. :mrgreen:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

:lol: luimen als in humeur schommelingen, hetgeen hoort in die overgang.
Dan hebben ze zo.n huiskloffie van Roy Donders ? :lol:
Of lekker rondbanjeren in je ochtendjas.

J. Deltoer
Berichten: 3078
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Zo gauw mogelijk afschaffen die achterhaalde peperdure folklore. Leve de republiek!

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
15 sep 2020 15:00

Als er geen bezoek meer wordt ontvangen, zullen ze best wel een huiskloffie aantrekken, alleen niet van de Zeeman of Action. :mrgreen:
Och, de prinsessen lopen regelmatig ook in spullen van Zara in de rondte. Het is een bijzondere familie die 'gewoon' wil doen, dus waarom niet af en toe een paar sokken van de Zeeman en een jumper van de Action? Die uiteraard wel door een lakei gehaald worden. dat weer wel. :D

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ha, een lekker huiselijk onderwerp in de huiskamer!
Een heer van stand draagt thuis een "smoking jacket" of huisjasje. Dat is iets anders dan (in het Nederlands) een smoking, hoewel er wel verwantschap is. De Gentleman's Gazette geeft een aardig historisch overzicht (in het Engels).
In grote, tochtige huizen die met haarden verwarmd werden, droeg men vroeger wel een huisjas of sjamberloek, een soort kamerjas van gewatteerde zijde, gebaseerd op de kimono. Nu het paleis gerenoveerd is, zal zijne majesteit dat niet meer nodig hebben, vermoed ik.

Plaats reactie