Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Lady1234 schreef:
16 sep 2020 22:55
Bob Schurkjens schreef:
16 sep 2020 21:31
En toch vond ik Juliana leuker. Prins Bernhard noemde haar "mammie".
Tja, mammie en daarom hield hij er twee minnaressen op na. Want daar is “mammie” toch niet voor.
Gelukkig was Bernhard wel de enige man die zich tot vreemdgaan genoodzaakt zag !
Het is overigens wel altijd de man die 'vreemd' gaat, vrouwen stellen zich meestal eerst voor, zodat het daarmee een wat meer gelegitimeerde actie wordt. :oops:

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

JozJan schreef:
17 sep 2020 09:50
J. Deltoer schreef:
16 sep 2020 19:46
Als we alle kosten van het gehele koningshuis zouden tellen zouden we een mega besparing kunnen doen door die te vervangen door een enkele president. Misschien zou Frans Timmermans die job er nog wel bij kunnen doen.
Kosten als argument tegen het koningshuis. Vind ik ook een onbelangrijk argument. Op de totale overheidsbegroting stelt dat niks voor. Of er nou wel of geen monarchiebonus is.
Alles wat u vind mag u houden, maar dan wel zelf de totaal uit de hand gelopen kosten betalen voor deze folklore en niet van mijn dure belastingcenten.

Moneyman
Berichten: 30034
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
17 sep 2020 10:47
JozJan schreef:
17 sep 2020 09:50
J. Deltoer schreef:
16 sep 2020 19:46
Als we alle kosten van het gehele koningshuis zouden tellen zouden we een mega besparing kunnen doen door die te vervangen door een enkele president. Misschien zou Frans Timmermans die job er nog wel bij kunnen doen.
Kosten als argument tegen het koningshuis. Vind ik ook een onbelangrijk argument. Op de totale overheidsbegroting stelt dat niks voor. Of er nou wel of geen monarchiebonus is.
Alles wat u vind mag u houden, maar dan wel zelf de totaal uit de hand gelopen kosten betalen voor deze folklore en niet van mijn dure belastingcenten.
Hoef jij dan ook niet te delen in de 4 à 5 miljard die de monarchie onze begroting jaarlijks oplevert?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

J. Deltoer schreef:
17 sep 2020 10:47


Alles wat u vind mag u houden, maar dan wel zelf de totaal uit de hand gelopen kosten betalen voor deze folklore en niet van mijn dure belastingcenten.
Wat heeft u eigenlijk voor die belastingcenten betaald, als ik tenminste zo vrij mag zijn om dat te vragen .

Leve de folklore trouwens, of ziet u (liever) Wilders als President, Baudet als eerste minister, Asscher op financiën en Jesse verantwoordelijk voor economische zaken als een redelijk alternatief.

De beveiliging die Wilders en consorten "helaas" nodig hebben doet ook een flinke aanslag op uw vrijwillige bijdrage tot het algemeen nut, maar daar hoor ik u vooralsnog niet over.

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Kunt u aangeven waarom u helaas tussen aanhalingstekens zet?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De nuchtere Westfries Gerrit Zalm komt uit op 39 miljoen kosten. Een vermogensbeheerder tovert 4 à 5 miljard opbrengsten uit de hoge hoed:

https://www.businessinsider.nl/koningsh ... iljard-op/

Ik vind het een dun verhaal, die 4 à 5 miljard.

Moneyman
Berichten: 30034
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klopt, er is kritiek op. Mijns inziens in het natte-vinger-werk. Maar zelfs als het in werkelijkheid maar een kwart van die veronderstelde opbrengst is, dan is dat nog altijd meer dan drie keer zoveel als de kosten (die in werkelijkheid 300 à 400 miljoen zouden bedragen).

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou zo beroerd doet WA het niet en met een president heb je weer andere problemen.

Moneyman
Berichten: 30034
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Eens. Van mij mogen WA en M blijven zitten.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Een President en z'n gevolg werken natuurlijk wel geheel kosteloos voor de natie en dat kan van Zijne Majesteit en z'n gevolg niet worden gezegd.. :wink:
Trouwens, een President moet jaren na zijn vertrek ook nog door de natie worden betaald en beveiligd en als het een beetje tegen zit, dan komt er elke vier jaar weer eentje bij op de lijst van niet te herplaatsen personen.
Of dat nu goedkoper is dan de huidige situatie valt denkelijk te betwijfelen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Van mij mogen ze ook blijven, het is toch een verbindende factor.
Het enige dat ik niet kan uitstaan is dat ze geen cent belasting betalen plus hun geld naar belastingparadijzen sluizen en er krampachtig nogal stiekem wordt gedaan over hun inkomsten en alle kosten.
Rutte verdedigt hen te vuur en te zwaard: " het is nu eenmaal zo afgesproken " ......punt. :evil:

Moneyman
Berichten: 30034
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik moest bij het kijken van dit filmpje toch even denken aan wat er op dit forum vaak gebeurt :D

Zoals Dijkhof vanaf minuut 7:10 zegt: "uw vergelijkingen zijn inderdaad makkelijker te verteren dan mijn ingewikkelde uitleg, omdat iets nu eenmaal soms heel ingewikkeld is :mrgreen: ".

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Op het gevaar af dat jullie mij een z*****d vinden,ik kom toch nog even terug op het commentaar dat Revoked gaf op mijn tekst over de uitvaart van een vriend enz.
Mij werd verweten dat ik onverantwoord bezig was o.a.
Het stak me een beetje,dus wil ik nog even wat duidelijk maken.
Volgende week gaan wij een lading kunstmest ophalen in Amsterdam,waar het volgens de RIVM niet helemaal goed gaat wat betreft corona.
Die lading gaan we afleveren in de buurt van Antwerpen,waar het ook niet goed gaat.
In zowel Amsterdam als Antwerpen zullen wij niet in de directe nabijheid komen van andere mensen en de gebruikelijke papierwinkel word per mail geregeld.
Als wij ons zouden moeten confirmeren aan de geldende regels die voor b.v. toeristen gelden,zou dit transport helemaal niet plaats gevonden hebben.
Ik ben niet voor het mondkapjes gebeuren enz,maar ik hou me uiteraard aan de regels die ter plaatse voorgeschreven zijn.
Enerzijds omdat ik niemand (ook mezelf niet) in gevaar wil brengen,maar ook zakelijk gezien moet ik me aan de regels houden die bedrijven waar ik mee werk, voorschrijven.
Hoe bizar ze mij soms ook lijken.
Dit moest ik toch even kwijt.
En laten we het nu weer over leuke dingen hebben.
Wij zijn vorig weekend op een net "uitgereden"veld uien wezen rapen.
Rode uien,de lekkerste dus!.
Dat geeft na veel gesjouw ook veel voldoening.
En een week eerder in Frankrijk veel walnoten geraapt,ook leuk en lekker,toch?

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

De NS blijft er hard aan werken om treinen steeds vaker op tijd te laten rijden, maar vooral dat mensen op het juiste station aankomen.

En nee, ze gebruiken geen Google Maps, grapjassen. :lol:

https://nieuwspaal.nl/machinisten-minde ... z2pG0EdOqY

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Aangezien ik goed kaart kan lezen, neem ik altijd de kaart mee in de trein en kom ik precies waar ik moet zijn 🤣.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Vanavond zag ik een intercity voorbij komen waar ook echt een passagier in zat.

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
17 sep 2020 21:18
Aangezien ik goed kaart kan lezen, neem ik altijd de kaart mee in de trein en kom ik precies waar ik moet zijn 🤣.
Sinds de kaartjes zijn afgeschaft heb ik het volste vertrouwen in de conducteur. Die gaat altijd in de bestuurderscabine aan de achterkant zitten. Het klinkt gek, maar altijd kom ik op het juiste station aan. Die man weet precies hoe hij rijden moet. Sterker nog: hij roept iedere keer een station om terwijl we er nog lang niet zijn, en iedere keer is het de goede. Knap van die man.

@Bob: die ene passagier moet ik dan zijn geweest. Hebben we elkaar onbewust ontmoet...

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Beeldbellen is niet altijd alles, want niet alles komt langs in een gesprek. Zo wisten we niet, dat in de regio van ons vakantiehuis de EU-subsidie voor de aanleg van riolering is aangekomen en die moet voor het einde van het jaar zijn uitgegeven, waardoor dit jaar veel wegen zijn opengebroken. Er blijft 1 rijstrook over voor beide richtingen, je rijdt van tijdelijk stoplicht naar tijdelijk stoplicht. Die ene rijbaan heeft niet altijd asfalt, want tegelijk wordt de weg opnieuw aangelegd. Levert veel auto's met kapotte schokbrekers op.

Zodoende zijn we blij met Corona en de afgezegde boekingen uit Nederland, want de reviews zouden samengevat zeggen 'mooi huis, slecht bereikbaar'. Overigens is het huis nu tot volgend voorjaar volgeboekt, per saldo is Corona voor ons winstgevend. :wink:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Even over POSTNL:
er lag vanmorgen een kaartje in de bus dat ik niet thuis was____ jawel, ik was wél thuis!
Enfin het lag bij de Jumbo....
Ik 2x voor nop nd Jumbo gegaan 🤪....het lag daar niet.......ik balen maar goed dan maar tot maandag wachten of zo.
Wordt er net aangebeld : jawel POSTNL 😁
10x excuses, want hij zag net pas dat er nog één klein pakje in zijn busje lag en bedacht:
" ik bezorg het toch nog maar even " ____hoe aardig toch? Dan heeft die gozer een lange dag gehad.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

moederslink schreef:
19 sep 2020 22:25
Even over POSTNL:
er lag vanmorgen een kaartje in de bus dat ik niet thuis was____ jawel, ik was wél thuis!
Enfin het lag bij de Jumbo....
Ik 2x voor nop nd Jumbo gegaan 🤪....het lag daar niet.......ik balen maar goed dan maar tot maandag wachten of zo.
Wordt er net aangebeld : jawel POSTNL 😁
10x excuses, want hij zag net pas dat er nog één klein pakje in zijn busje lag en bedacht:
" ik bezorg het toch nog maar even " ____hoe aardig toch? Dan heeft die gozer een lange dag gehad.
Hoe aardig toch !! En dat terwijl hij wist dat u niet thuis was ?

Plaats reactie