Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
eetcafe
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 okt 2020 11:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door eetcafe »

@Erthanax, ga er eens over nadenken want Engeland lijkt me erg mooi, Ben wel eens in Schotland geweest en dat is ook super.

witte angora
Berichten: 30569
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

kuklos schreef:
29 okt 2020 20:31
eetcafe schreef:
29 okt 2020 19:33
Ik neem je niks kwalijk hoor, iedereen weet toch dat je uit Engeland komt.
Jij bent nu 11 dagen lid en weet waar Erthanax vandaan komt?
Ik ben 11 jaar lid maar had geen idee.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
29 okt 2020 20:39
Ik ben 11 jaar lid maar had geen idee.
Ik ken mezelf heel aardig, maar dit wist ik ook niet.

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Gelukkig heeft onze komkommer er waarschijnlijk wel ervaring mee om er op latere leeftijd achter te komen dat je toch uit een ander land komt. Jammer dat ie dat niet meer kan vertellen.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

eetcafe schreef:
29 okt 2020 20:34
@Erthanax, ga er eens over nadenken want Engeland lijkt me erg mooi, Ben wel eens in Schotland geweest en dat is ook super.
Schotland is uitstekend om te jagen.
Het Lake District, de Yorkshire Dales en de Cotswolds zijn vooral heel pittoresk, net als grote delen van Kent en Sussex. Cornwall kan ik u ook aanbevelen. Mogelijk vindt u de streek Penwith interessant; daar zijn nogal wat overblijfselen uit de bronstijd te zien (zg. menhirs).

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb mijn studie Software Development gevolgd via de John Napier University in Edinburgh. Nooit geweest overigens, Ierland is het enige deel van die eilanden waar ik ben geweest en daar ben ik niet verder gekomen dan Dublin tijdens de finales van het Gaelic Football (aanrader, is alsof Nederland de finale van het WK voetbal speelt, zo groot is die sport).

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Oxford is een mooie stad die het bezoeken waard is. Als je Inspector Morse hebt gezien, zul je heel wat plekken herkennen. Ten zuiden van Oxford ligt de Ridgeway, een heuvelkam waar over gewandeld kan worden over een van de nationale wandelpaden. Kan ik Breien beslist aanbevelen. Heb 'm zelf gelopen. Erg mooi. Niet zwaar. En het regent er weinig.

eetcafe
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 okt 2020 11:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door eetcafe »

Erthanax schreef:
29 okt 2020 21:04
eetcafe schreef:
29 okt 2020 20:34
@Erthanax, ga er eens over nadenken want Engeland lijkt me erg mooi, Ben wel eens in Schotland geweest en dat is ook super.
Schotland is uitstekend om te jagen.
Het Lake District, de Yorkshire Dales en de Cotswolds zijn vooral heel pittoresk, net als grote delen van Kent en Sussex. Cornwall kan ik u ook aanbevelen. Mogelijk vindt u de streek Penwith interessant; daar zijn nogal wat overblijfselen uit de bronstijd te zien (zg. menhirs).
Geweldig dat u zoveel mooie plekken weet te vinden, u bent vast wel bekend met meerdere en mooie plekken in Europa of daarbuiten zelfs. Is dat beroepsmatig?

De Brexit wil ik afwachten om daarna een voet aan wal te zetten, ga me er in verdiepen.

Welk land zou u mij kunnen aanbevelen om de horizon te verbreden en om wat te verdienen?

witte angora
Berichten: 30569
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ga eens naar Nieuw-Zeeland. Daar spreken ze dezelfde taal als in Engeland, maar van Coronamaatregelen hebben ze even geen last.

Lowieze
Berichten: 6546
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
30 okt 2020 10:01
Ga eens naar Nieuw-Zeeland. Daar spreken ze dezelfde taal als in Engeland, maar van Coronamaatregelen hebben ze even geen last.
Wordt misschien toch een probleem:
“Alleen Nieuw-Zeelandse staatsburgers en permanente inwoners van Nieuw-Zeeland mogen Nieuw-Zeeland in en moeten bij aankomst 14 dagen in verplichte quarantaine in door de staat aangewezen hotels. “

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

eetcafe schreef:
30 okt 2020 09:56
Geweldig dat u zoveel mooie plekken weet te vinden, u bent vast wel bekend met meerdere en mooie plekken in Europa of daarbuiten zelfs. Is dat beroepsmatig?
(...)
Welk land zou u mij kunnen aanbevelen om de horizon te verbreden en om wat te verdienen?
Ik ben inderdaad bekend met meerdere en mooie plekken in Europa en daarbuiten zelfs. Binnen Nederland ook hoor, daar niet van.

Als u uw horizon echt wilt verbreden, zou u kunnen denken aan West-Brabant. In de veenkoloniën kunt u ook brede horizonten vinden. Beide streken zijn natuurlijk wel in Nederland. Buiten Nederland kunt u uw horizon aanzienlijk verbreden in bv de binnenlanden van Australië, de z.g. Outback. Met het delven van goud of opaal is daar veel geld te verdienen. Lang geleden had men een strafblad nodig om Australië binnen te komen, maar dat is allang niet meer zo. De immigratieregels zijn echter nog steeds vrij streng, dus daarover moet u zich door de autoriteiten goed laten informeren.

witte angora
Berichten: 30569
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze schreef:
30 okt 2020 10:31
witte angora schreef:
30 okt 2020 10:01
Ga eens naar Nieuw-Zeeland. Daar spreken ze dezelfde taal als in Engeland, maar van Coronamaatregelen hebben ze even geen last.
Wordt misschien toch een probleem:
“Alleen Nieuw-Zeelandse staatsburgers en permanente inwoners van Nieuw-Zeeland mogen Nieuw-Zeeland in en moeten bij aankomst 14 dagen in verplichte quarantaine in door de staat aangewezen hotels. “
"Ik mag ook nooit wat".

eetcafe
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 okt 2020 11:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door eetcafe »

Witte Angora ziet het juist, Nieuw Zeeland staat zeker op mijn lijstje, ook Australië. Wachten totdat Corona over is dan maar. Kan ik goed voor bereiden.

@Erthanax, bedankt voor advies. West Brabant zoals u laat zien ,,Dinteloord,, teveel horizon. Opaal en goud delven lijkt me niet een klusje wat je niet alleen met een pikhouweel doet. Het land dan wel weer, m`n Jeep zal daar zeker niet opvallen.

Ik dacht toch echt dat ik in uw profiel uw beroep had gelezen, senior network advisor. En als ik dan bij LinkedIn of Google kijk, ziet het er allemaal Engels uit. Vandaar...en de vraag van @Kuklos is dan ook meteen beantwoord.

Alleen het beroep is niet meer te lezen, dat is dan wel weer een beetje jammer. Maakt verder niet uit, u heeft een fantastisch beroep. Ik snap dan ook wel weer dat u bij het topic ,,banken slaan door,, geen problemen heeft regelmatige grote transactie`s naar het buitenland. Ik vond het al vreemd, een particulier die met regelmaat grote bedragen overmaakt, maar dat is nu ook gelukkig weer duidelijk.

We gaan, herstelde beweging, ik ga er over na denken welk land het gaat worden. Heeft u nog een opalen of een gouden TIP, dan hoor ik het uiteraard graag.

Dank u wel,

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ooit wel eens in IJsland geweest?

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

IJsland lijkt me toch wel een beetje problemen opleveren. Sta je de ene week een meisje te versieren, ga je de volgende week een ander versieren en blijken ze familie te zijn van elkaar. Ze hebben daar niet voor niets een anti-incest app in het leven geroepen. Het blijkt namelijk dat alle inwoners afstammen van dezelfde familie.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
30 okt 2020 11:48
Ze hebben daar niet voor niets een anti-incest app in het leven geroepen. Het blijkt namelijk dat alle inwoners afstammen van dezelfde familie.
Alleen nog maar kinderen maken met buitenlanders dan? :wink:

Lady1234
Berichten: 26930
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar Nijogeth is dan toch al een buitenlander? Dus geen probleem.

eetcafe
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 okt 2020 11:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door eetcafe »

Nee, maar daar zie ik wel veel van op TV, national geographic. Een vriend woont in Scandinavië, ook niet slecht en alles wordt een stuk blonder. Ik zou niet weten wat ik daar moet beginnen, een houthakkers club of zoiets.?

Lastige keus eigenlijk, realiseer ik me nu eigenlijk.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door hebra98 »

Nijogeth schreef:
30 okt 2020 11:48
IJsland lijkt me toch wel een beetje problemen opleveren. Sta je de ene week een meisje te versieren, ga je de volgende week een ander versieren en blijken ze familie te zijn van elkaar. Ze hebben daar niet voor niets een anti-incest app in het leven geroepen. Het blijkt namelijk dat alle inwoners afstammen van dezelfde familie.
>>
Dan ben jij toch aanvoer van nieuwe genen?
Ze doen daar wel veel moeite om warm te blijven en zijn met grote regelmaat straal bezopen.. :?
En ik spreek uit ervaring.. :mrgreen: :mrgreen:

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Volgens mij is het geen probleem als het in de familie blijft, zolang het maar een bepaalde generaties afstand heeft. Maar je weet wat ze zeggen 'neef en nicht, vrijt allicht'.

Helaas ben ik niet echt van plan te emigreren. Er zijn hier veel te veel dingen om achter te laten. Voor een vakantie zou het niet eens zo verkeerd zijn. Aangezien ik ook nog eens naar Noorwegen moet (de broer van mijn beste maat woont daar), staat dat land echter vooraan op mijn lijstje. Buiten uiteraard een ouderwetse vakantie naar een zonnig oord (waarschijnlijk voor de 3x achter elkaar Mallorca volgend jaar).

Plaats reactie