Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

eetcafe schreef:
30 okt 2020 11:36
Ik dacht toch echt dat ik in uw profiel uw beroep had gelezen, senior network advisor. En als ik dan bij LinkedIn of Google kijk, ziet het er allemaal Engels uit. Vandaar...en de vraag van @Kuklos is dan ook meteen beantwoord.

Alleen het beroep is niet meer te lezen, dat is dan wel weer een beetje jammer. Maakt verder niet uit, u heeft een fantastisch beroep. Ik snap dan ook wel weer dat u bij het topic ,,banken slaan door,, geen problemen heeft regelmatige grote transactie`s naar het buitenland. Ik vond het al vreemd, een particulier die met regelmaat grote bedragen overmaakt, maar dat is nu ook gelukkig weer duidelijk.
Ach, eetcafe, ik vrees dat u zich door iemand heeft laten beetnemen. Mijn beroep is geen senior network advisor, is dat ook nooit geweest en het heeft ook nooit bij mijn profiel hier op het forum gestaan. Ook niet bij enig ander profiel, natuurlijk. U zit helaas bij een verkeerd LinkedIn-profiel te kijken.
En wat het met enige regelmaat overmaken van grote bedragen betreft: waarom zou dat tot het takenpakket van een senior network advisor horen en waarom is het vreemd als een particulier dat doet? U kunt het zich kennelijk niet voorstellen, maar er zijn toch echt vermogende particulieren -- en ik ben daar een van, tot mijn genoegen :D.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Samen zullen we alles delen, toch? ;)

eetcafe
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 okt 2020 11:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door eetcafe »

Vermogend particulier die met regelmaat grote sommen overmaakt naar het buitenland. Inderdaad, dat kan ik mij niet voorstellen. Iets zegt mij dat het niet klopt, omdat juist banken daar voor waken. Zie topic: banken schieten door.

Wellicht wilt u het gewoon niet toegeven, heb het toch gewoon in uw profiel zien staan.

Een fijne werkdag verder, en genieten van uw vermogen. Ik gun het u.

eetcafe
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 okt 2020 11:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door eetcafe »

Ook weer gemeld, rararara door wie?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

hebra98 schreef:
30 okt 2020 11:42
Ooit wel eens in IJsland geweest?
Ja , een heel bijzonder magisch land. Ook in de Blue Lagoon gezeten , heerlijk!
Bijzonder vriendelijke mensen , goeie sfeer , weinig misdaad en al helemaal geen troep op straat oid.
Een goed ontwikkeld land ook.
Wij waren daar in de winter en dan heb je daglicht tussen 11.00u en 16.00u .
Dus ik wil ook nog een keer terug in de zomer.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

eetcafe schreef:
30 okt 2020 12:54
Ook weer gemeld, rararara door wie?
Misschien moet je gewoon niet zoveel proberen te raden. Zo te zien in dit topic ben je er ook niet echt goed in :D

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door hebra98 »

moederslink schreef:
30 okt 2020 13:02
hebra98 schreef:
30 okt 2020 11:42
Ooit wel eens in IJsland geweest?
Ja , een heel bijzonder magisch land. Ook in de Blue Lagoon gezeten , heerlijk!
Bijzonder vriendelijke mensen , goeie sfeer , weinig misdaad en al helemaal geen troep op straat oid.
Een goed ontwikkeld land ook.
Wij waren daar in de winter en dan heb je daglicht tussen 11.00u en 16.00u .
Dus ik wil ook nog een keer terug in de zomer.
>>
Ik ben er heel veel geweest, maar elke jaargetijde heeft zijn charmes.
Op momenten denk je wel dat je op een andere planeet staat / rijdt.

Ook Gullfoss en Geysir zijn indrukwekkend.
Vooral als je vlak onder de bovenste val van de waterval staat.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

hebra98 schreef:
30 okt 2020 13:17
Ik ben er heel veel geweest, maar elke jaargetijde heeft zijn charmes.
Ik zou er hééééééél graag eens heen gaan om me uit te leven met mijn camera. Heerlijk!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Moet je echt doen MM , je komt aanvliegen en je ziet in 1e instantie alleen maar ijs en ijs en ijs.
Maar het land is echt niet alleen maar ijs.
Er ligt een fantastische rondweg , je kunt helemaal het land doorcrossen.
Kijk eens op Gettyimages , daar word je heel blij van😃 .

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat die IJslanders betreft, drinken die zo veel dan? Noren en Zweden wel, geloof ik, ondanks de hoge prijzen. IJslanders lezen wel heel veel, heb ik ooit gelezen (:wink:); er zijn meer auteurs per inwoners dan in enig ander land, geloof ik. Ik meen zelfs dat er een dag per week geen (IJslandse) televisie wordt of werd uitgezonden. Geen idee of dat nog zo is.

Wat al die familierelaties betreft: het hoeft toch geen nadeel te zijn dat de scharrel van deze week een nichtje is van de scharrel van vorige week? Dat hangt er maar vanaf welke informatie ze gedeeld hebben.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als ze de juiste informatie delen, staat dadelijk de hele familie op de stoep om ook een keer te scharrelen ;)

Maar ik heb die fout al eens gemaakt, was niet echt leuk om mee te maken, twee van die vrouwen die echt helemaal door het lint gaan, terwijl ik me van geen kwaad bewust was. Als je dan een land hebt waar het risico daarop heel erg groot is, dan is dat toch best een gevaarlijk land :)

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Maar in IJsland is iedereen toch gewend aan nauwe familierelaties en daarom misschien wat ruimdenkender :D. Zelf zou ik eerder voor het landschap en de natuur gaan.

Netflix-tip: Norsemen, een serie over Noormannen (en Noormannense vrouwen) rond het jaar 800. Bizarre humor en heel vermakelijk. (In elke aflevering zit wel altijd een kort, nogal bloederig moment; het gaat immers wel om Noormannen.).
Weetje van de week: de Noorse versie en de Engeltalige exportversie zijn tegelijk opgenomen. Eerst een scène in het Noors, dan direct daarna, met dezelfde acteurs, in het Engels.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door hebra98 »

Meestal drinken IJslanders even "in" voor ze op stap gaan, aangezien de prijzen in een bar / club exorbitant hoog zijn.
Ze komen dus al behoorlijk lam aan, waar ze uitgaan en dat is regelmatig een heel grappig gezicht om te zien.

En natuurlijk is er achteraf meestal wel ergens een "afterparty" omdat thuis de drank goedkoper is.

Maar... Het is vaak wel achterlijk koud.
Horizontale sneeuwbuien zijn redelijk normaal en af en toen konden we maar 15 min buiten werken, anders was je gewoon een ijspegel. Zelfs in goede kleding hield je het niet heel lang uit. Dat was natuurlijk in hun winter. De zomer is best wel goed te doen.

Het is ook wel vreemd om op een zwart strand (zandbak) te staan..

Edit:
Grappig, hier staan ook de twee watervallen waar ik mijn foto's van aan de muur heb hangen
https://reismix.nl/ijsland/zwarte-stranden-vik/

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Dronken lui hebben wij niet gezien in de straten. Je ziet daar géén zatte Arie.s lopen.
We hebben daar toen wél Oudjaar meegemaakt.
Nagenoeg de hele bevolking trekt naar Reykjavik , ze sparen het hele jaar voor die ene avond , verzamelen zich op een groot plein en dan om 0.00uur gaat het vuurwerk los!
Alleen het mooiste van het mooiste siervuurwerk gaat de lucht in.
En dan wordt er gedronken.
Maar rellen en excessen? Niets van dat al. Kan ook niet anders , want iedereen kent bijna iedereen en er wordt stevig gecontroleerd en gehandhaafd .
Het is een hoog ontwikkeld land met meerdere universiteiten, 7 maar liefst en 4 ziekenhuizen en dat met een bevolking van net 300.000 mensen.
Roken is al jaren ten strengste verboden in het openbaar.
Tabak is alleen verkrijgbaar bij de apotheek én op doktersrecept 👍

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door hebra98 »

Het is voor mij wel een tijdje terug maar voor werk was ik op NAS Keflavik.
Daarom was het vertier ook meestal (behalve de weekenden) in Keflavik.

En daar ging het iets minder beschaaft toe dan in Reykjavik.
Vooral café Amsterdam (Reykjavik) was erg populair, destijds. (niet voor ons trouwens).
Laatst gewijzigd door hebra98 op 30 okt 2020 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.

scharrelschipper
Berichten: 1808
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Waarom zou een dokter iemand tabak voorschrijven?
( vraag ik mij als roker af)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Géén idee :lol: , dus daarom..... :!:

Viktorbrandsma
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 sep 2020 15:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Viktorbrandsma »

Toch zou ik er niet willen wonen. Blijkt dat daar ontzettend veel mensen aan de antidepressiva zitten

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door hebra98 »

Klopt, in de periode dat ik daar regelmatig kwam mochten de huizen niet wit geschilderd worden.
Ze moesten toen een kleurtje hebben anders zou het, zeker in de winter, een troosteloos gezicht zijn.
Het zelfmoord cijfer ging toen, voor die regel, door het dak.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

De hele winter stokvis eten, wie wordt daar nu vrolijk van? Op deze lijst staat IJsland met 13,3 trouwens ruim onder België (met 15,7). Mossels met friet helpt kennelijk ook niet.

Plaats reactie