Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Fijn! En dan een goede whisky erbij. Moneyman haalt die geloof ik altijd bij de Lidl.

Oh wacht, nee. Daar verkopen ze geen sterke drank :mrgreen:

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Dat lijkt me dus heel smerig!!

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Als de dagen en nachten kouder worden ,mag er best wel een beetje antivries inzitten ,toch .

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het is toch geen Oostenrijkse wijn?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Tóch whisky van het Lidl huismerk "W5"
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... tch-whisky

Hoe is het mogelijk.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

breien schreef:
31 okt 2020 08:40
Alcoholvrije whisky zou er toch ook wel zijn?
Da’s een contradictio in terminis :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Laatst had ik 6 kleine flesjes van iets (een aperitiefje) dat normaal gesproken alcohol zou moeten bevatten, het smaakte ook alsof er alcohol in zat, maar niks..

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
31 okt 2020 19:54
Ach, we kunnen ook whiskas verdunnen met water en verkopen als alcoholvrije whisky. Het verschil proeft men waarschijnlijk niet.
:lol: :lol:

Toevallig vanavond een blik Whiskas gekocht voor de katten, kijken of ze dat beter vreten dan wat ik altijd heb. Wel... de bakjes zijn net zo halfvol als hetzelfde smaakje van een ander merk. Ik vrees dat het met andere smaakjes niet veel anders zal gaan.

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Katten en drinkers zijn zeer kieskeurig.
Onze katten( rip) vonden het goedkoopste meestal het lekkerste.
ik vind een Ierse wel lekker,b.v. Tullamore Dew.

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Het lekkerste is anders niet altijd het beste voor katten, zover is me wel duidelijk.

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Dat is ook een waarheid.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Daarentegen lukt het katten doorgaans goed om hun baasjes op dat lekkere te sturen.

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan ken je dit baasje nog niet. Hier komen we altijd op een compromis uit. :D

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik kijk dus regelmatig op windy.com. Op die website zie je eigenlijk de stromingen van de wind wereldwijd. Zo zag je die orkaan bij de Filipijnen een paar dagen terug. Nu zie ik daar voor de kust dus alweer een draaiende wind ontstaan. Dat wil niet altijd wat zeggen, maar het zijn wel de systemen die vaak in orkanen veranderen.

En wat Nederland betreft, volgens mij blijft het voorlopig aardig winderig.

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Heeft iemand hier trouwens een beetje expertise op het gebied van stroom en gas (of ja, mijn appartement heeft geen gas)?
Bij de meeste vergelijkingssites heb ik mijn twijfels bij het aantal kWh dat ze schatten. Het is nieuwbouw, energieklasse a en heeft alleen vloerverwarming. Eerdere cijfers zijn dus niet beschikbaar, maar overal lopen de schattingen uiteen tussen de 800 en 1200 kWh. Het idiote is dat ik bij bijvoorbeeld budgetenergie bij een verbruik van 1500 kWh, alsnog geld (centenwerk, dat wel) toe zou krijgen iedere maand, door de hoogte van de heffingskorting (volgend jaar boven de 500 euro). Iemand hier die hier meer verstand van heeft, want van wat ik nu zie, ga ik een goedkoop jaar tegemoet wat stroom betreft.

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar een neeschudder is ook niet alles.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
02 nov 2020 17:07
Heeft iemand hier trouwens een beetje expertise op het gebied van stroom en gas (of ja, mijn appartement heeft geen gas)?
Is de verwarming collectief?

Als je alles individueel hebt, zou ik eerst het standaard gasverbruik omrekenen naar stroom om zo op een totaal verbruik voor elektriciteit uit te komen. Dan heb je een getal bij de hand, waar een goede klantenservice nog mee kan plussen en minnen om zo op een meer realistische schatting uit te komen. Als je bijvoorbeeld graag en veel kookt, komt een plus bij het fornuis.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door hebra98 »

Mijn advies voor het uitzoeken van een energieleverancier zou iets anders zijn.
Het maakt niet veel uit met welke waarde je rekent, als je elke keer maar hetzelfde invult voor de prijs vergelijking.

Het gaat er eigenlijk niet om hoeveel je verbruikt maar wat je er uiteindelijk voor betaald.
Dus, om goed te vergelijken vul je altijd gewoon 3000 kwh in en zou wel aangeven dat je helemaal geen gas wil gebruiken.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar bij sommige leveranciers zijn de vaste kosten een stuk hoger. En als je maar weinig gebruikt, weegt dat aardig door.

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb mezelf eruit weten te wurmen. Ben erg hoog gaan zitten met mijn verbruik, gezien het gebruik wat bijvoorbeeld vrienden van me hebben. Die verbruiken met 2 personen, een slechtere energieklasse en een grotere woning dus wel wat meer stroom, maar hebben ook gas. Ik ben uit eigen keus in die richting gaan zitten, liever te hoog dan te laag. Zeker omdat het me nu alsnog maar 20 euro per maand gaat kosten. Daarbij heb ik voor Vandebron gekozen, omdat ik het een mooi initiatief vind om te weten waar men de stroom vandaan haalt, zo haal ik mijn stroom dus van zonnepanelen hier in de buurt. Uiteraard zal ik daar niets van zien bij het stopcontact, maar voor het minimale prijsverschil kon ik dat wel lijden.

Plaats reactie