Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Twintig euro is erg weinig, maar het kan - ik had in mijn vorige woning een verbruik van 325 m3 gas en 1200 Kwh stroom. Geen zonnepanelen niks. (Maar wel een antieke wasmachine). Ik meen dat ik per jaar zo'n 350 euro kwijt was.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Tsja, dat is er weer een in de categorie

Wie heeft de grootste

J. Deltoer
Berichten: 3082
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Los van al het kleine consumentenleed, Wat er nu weer in Oostenrijk gebeurd, en eerder in Frankrijk (en eerder ook in Frankrijk, in Duitsland, in de VS, in de UK enz enz) het hedendaags terrorisme houdt niet op, niet vanzelf. Ik ben al wat ouder, ik heb de berichten rondom het extreem linkse RAF terrorisme meegemaakt, het terrorisme van de bende van Nijvel, IRA en ETA, maar het islamitische terrorisme heeft proporties groter dan alle eerder genoemde tezamen.

Het liefste zou ik er een aparte topic van maken, maar dat is tegen de huisregels.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Miljoenen zijn wereldwijd aan het doordraaien.
En dan die aanslagen, krankzinnige radicalisering. :evil:

Lees vandaag ook in de krant dat miljoenen arme kinderen niet meer naar school gaan, aan het werk gezet worden, uitgehuwelijkt worden en meisjes die daarom worden besneden.
Velen van deze miljoenen kinderen zullen onder de radar verdwijnen.
Terre des Hommes luidt de noodklok.
Deze pandemie versnelt het eea.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Moeten we het nog hebben over de Amerikaanse verkiezingen komende nacht?😒🙄

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Las er in de Volkskrant een goede column over van Martin Sommer. Een citaat:
Ook op 2 november, zestien jaar geleden, werd de hals van Theo van Gogh afgesneden. Mohammed B. had precies hetzelfde oogmerk als de Tsjetsjeense jongeman: de belediging van Mohammed wreken. De terugblik is nog altijd beschamend. De koningin ging troostend op bezoek bij een Marokkaans jeugdhonk, niet bij de familie Van Gogh. Daarna sprak minister Donner zich vierkant uit, niet voor de vrijheid van meningsuiting, maar voor het nieuw leven inblazen van de wet op de godslastering.
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b99911f6/

In dat verband moet ik ook telkens weer denken aan het woord "cultuurrelativisme": De gedachte dat we elkaar moeten accepteren zoals we zijn en dat dat altijd goed is. Wat beslist niet zo is. In Frankrijk doet de politiek het wat dat betreft beter. Verbod op de Grijze Wolven is daar bijvoorbeeld nu in de maak. Zou hier ook moeten gebeuren.

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Bob Schurkjens schreef:
03 nov 2020 16:17
Las er in de Volkskrant een goede column over van Martin Sommer. Een citaat:
Ook op 2 november, zestien jaar geleden, werd de hals van Theo van Gogh afgesneden. Mohammed B. had precies hetzelfde oogmerk als de Tsjetsjeense jongeman: de belediging van Mohammed wreken. De terugblik is nog altijd beschamend. De koningin ging troostend op bezoek bij een Marokkaans jeugdhonk, niet bij de familie Van Gogh. Daarna sprak minister Donner zich vierkant uit, niet voor de vrijheid van meningsuiting, maar voor het nieuw leven inblazen van de wet op de godslastering.
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b99911f6/

In dat verband moet ik ook telkens weer denken aan het woord "cultuurrelativisme": De gedachte dat we elkaar moeten accepteren zoals we zijn en dat dat altijd goed is. Wat beslist niet zo is. In Frankrijk doet de politiek het wat dat betreft beter. Verbod op de Grijze Wolven is daar bijvoorbeeld nu in de maak. Zou hier ook moeten gebeuren.
Heb die column ook gelezen
Goed stuk.
Toen ik van die ellende hoorde raakte me dat meer dan andere soortgelijke aanslagen, omdat ik het plaatsje goed ken.
Het lijkt dan net of het dichterbij is dan anders.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Mijn twee centen: de laatste jaren blijkt de dader na maanden van onderzoek keer op keer labiel, eenzaam, ontheemd en beïnvloed door propaganda op internet te zijn geweest. Algoritmes ... versnellen de radicalisering tot een point of no return is bereikt.

Viktorbrandsma
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 sep 2020 15:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Viktorbrandsma »

moederslink schreef:
03 nov 2020 16:07
Moeten we het nog hebben over de Amerikaanse verkiezingen komende nacht?😒🙄
Is daar geen topic voor?

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als het gezellig moet blijven, nooit over geld, geloof of politiek beginnen :D

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En als je ze alledrie tegelijk bespreekt, heb je de poppen pas écht aan het dansen 8)

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik zag zojuist een nieuwe commercial van Hornbach. Ik vind hem weer heerlijk bizar en humoristisch.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

inderdaad, weer heerlijk over de top. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat :D

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Van een voormalig arts van Donald Trump een goed bloemkoolrecept: stop de bloemkool in aardappelpuree.

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik roerbak het weleens. Maar favoriet blijft gewoon lekker ouderwets: met een papje.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

breien schreef:
03 nov 2020 21:41
Morgen kook ik voor het eerst (sinds jaren) bloemkool.
Weet iemand nog een lekker, gezond recept.
Snel en makkelijk: maak er een stamppotje van. Met wat kerrie voor de smaak en gebakken champignons erbij: smullen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Bloemkool en kerrie vind ik altijd wel een goede combinatie. Je kan van kerrie ook curry maken, en met kipdijfilet en kokosmelk de Indiase kant op gaan. Naan in de oven, heerlijk.

Heb het ook wel eens als zelfstandig gerecht gehad als "structuren van bloemkool", maar dat zag er wat te bewerkelijk uit voor thuis. :lol:

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Structuren van bloemkool... lijkt wel de titel van een kunstwerk.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als er "structuren van" op de kaart staat, moet je op het bord vaak goed zoeken wat er nu bedoeld wordt.

Een van de dochters heeft het liefst een lichte kaassaus of ham-kaassaus over de bloemkool.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

witte angora schreef:
04 nov 2020 09:11
Structuren van bloemkool... lijkt wel de titel van een kunstwerk.
Zo'n restaurant was het ook wel, ik voelde me wel wat een culinair filistijn toen ik mijn mes en vork er in zette. Maar goed, het was erg lekker.

het was overigens onderdeel van een acht-gangendiner, dus dan zijn wat kleinere porties wel fijn.

Plaats reactie