Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 9983
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hoor net dat Trump op kop staat bij het Kampioenschap Ver Plassen voor Labiele Mensen. Blijft toch mooi hoe ze allebei blijven roepen dat ze gaan winnen. Zolang ze uiteindelijk zelf maar doen sof ze de grootste hebben, blijven ze onder hun achterban toch wel populair.

J. Deltoer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik hoop dat hij wint. Het gehuil dan van de nederlandse media en de zich BNers noemende figuren is kostelijk.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

sjohie schreef:
04 nov 2020 11:31
(...) het was overigens onderdeel van een acht-gangendiner, dus dan zijn wat kleinere porties wel fijn.
Ik heb een keer mogen genieten van een 25-gangendiner. Ja, vijfentwintig! Piepkleine gangetjes natuurlijk, meer dan een eetlepel was het niet.
Eigenlijk ging het om vijf gangen, elk in vijf variaties. Het was een speciale avond van het restaurant om gerechten voor de nieuwe kaart te testen. Na elk gerecht moesten we een beoordelingsformulier invullen en we konden uitgebreid spreken met patroon, chef, souschef en bediening. Het was een lange en bijzondere avond!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Erthanax schreef:
04 nov 2020 13:06
sjohie schreef:
04 nov 2020 11:31
(...) het was overigens onderdeel van een acht-gangendiner, dus dan zijn wat kleinere porties wel fijn.
Ik heb een keer mogen genieten van een 25-gangendiner. Ja, vijfentwintig! Piepkleine gangetjes natuurlijk, meer dan een eetlepel was het niet.
Eigenlijk ging het om vijf gangen, elk in vijf variaties. Het was een speciale avond van het restaurant om gerechten voor de nieuwe kaart te testen. Na elk gerecht moesten we een beoordelingsformulier invullen en we konden uitgebreid spreken met patroon, chef, souschef en bediening. Het was een lange en bijzondere avond!
Wij een keer 20 gangen, was ook geweldig. Maar wel apart, we begonnen om zes uur, en tegen twaalven zaten we aan het 3e toetje. :lol: Maar meestal kiezen we voor een verassingsmenu, dat is meestal wel het leukste, en mooi avondvullend.

Enige keer dat dat wat tegenviel was bij Oonivoo in Uden afgelopen februari. Daar heeft mijn tafelgenote zelfs een gerecht half opgegeten terug laten gaan naar de keuken. Dat menu was nog niet af in onze ogen.

Maar goed, wij gaan uit eten om te genieten, niet om de recensent uit te hangen.

Mooiste gerecht wat we ooit aten, was trouwens een salade met iets van 60 kruiden en planten, en een pincet om elk blaadje apart te kunnen proeven.

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

“ Maar meestal kiezen we voor een verassingsmenu,.....”

Nee toch?? :shock:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Die salade vind ik boeiend! Zoveel verschillende smaken. En als je dan bedenkt wat je allemaal niet kan eten uit het plantenrijk. Viooltjes, oostindische kers en ga zo maar door.

juliomariner
Berichten: 4824
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

De bloemkool raspen tot een soort rijst en hiervan een soort risotto maken. Erg smakelijk en gezond.

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

juliomariner schreef:
04 nov 2020 19:15
De bloemkool raspen tot een soort rijst en hiervan een soort risotto maken. Erg smakelijk en gezond.
Nou,risotto maak je van rijst.
En,oke,je kunt bloemkool op allerlei manieren eten,maar als risotto???
Het moet niet gekker worden :wink:

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
04 nov 2020 19:42
Nou,risotto maak je van rijst.

Waarom denk je dat er “ een soort risotto” geschreven wordt?

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
04 nov 2020 19:45
scharrelschipper schreef:
04 nov 2020 19:42
Nou,risotto maak je van rijst.

Waarom denk je dat er “ een soort risotto” geschreven wordt?
Scherp MM!
Was even een glas Merlot aan het inschenken,dus reageer ik wat laat.
Een soort wijn dus.
En net als met wijn heb je ook in de bloemkool gerechten soms smerige zooi.
En wat mij betreft valt namaak risotto daaronder.
Maar dat is alleen maar mijn smaak,een ieder is daarin uiteraaed vrij. :wink:

witte angora
Berichten: 30793
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Bloemkoolrijst is iets van de laatste tijd. Ik heb me er ook over verwonderd.

Maar ff wat anders... hoe krijg ik het koeler in huis? De cv heb ik nog niet aangehad, maar het is 21 graden binnen, veel te warm... Ramen open zetten heeft ook geen nut. Van de onderbuurvrouw moet ik het niet hebben, die stookt zelf ook bijna niet. Het komt dus van links en van rechts... :(

Ok, het gaat op die manier een hoop stookkosten schelen, dat dan weer wel... :) Vanaf 28 september tot nu toe 5 m3, en dan woon ik er alweer twee weken.

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

scharrelschipper schreef:
04 nov 2020 19:54
Moneyman schreef:
04 nov 2020 19:45
scharrelschipper schreef:
04 nov 2020 19:42
Nou,risotto maak je van rijst.

Waarom denk je dat er “ een soort risotto” geschreven wordt?
Scherp MM!
Was even een glas Merlot aan het inschenken,dus reageer ik wat laat.
Een soort wijn dus.
En net als met wijn heb je ook in de bloemkool gerechten soms smerige zooi.
En wat mij betreft valt namaak risotto daaronder.
Maar dat is alleen maar mijn smaak,een ieder is daarin uiteraaed vrij. :wink:
En nu ik er nog eens over nadenk,is dat "ris"uit risotto nou niet iets wat direct op rijst wijst?
Ondanks dat "soort"?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Vooral kleine huishoudens laten bloemkolen liggen. Vroeger werd zo'n bloemkool in zijn geheel bereid voor een heel gezin aan tafel.

Toen kwam in de jaren tachtig een "nieuwe" groente op de markt: broccoli. Die zal de bloemkool wellicht ten dele hebben verdrongen.

Nijogeth
Berichten: 9983
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik kan daar wel van genieten, bloemkool en broccoli allebei overigens. Spruiten, spinazie en bonen vind ik ook wel lekker. Misschien ben ik een beetje ouderwets wat dat betreft. Overigens heb ik echt een schurfthekel aan warme groenten met een bite erin. Warme courgette, paprika, dat hoef je van mij niet voor mijn neus te zetten.

Nijogeth
Berichten: 9983
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wordt spannend daar in Amerika. Zoals het er nu voorstaat, staat Biden op 248 en Trump op 214. De staten waar Biden voor staat geven samen 22 kiesmannen, dus 270 kiesmannen. Michigan is daarvan voor 16 zetels verantwoordelijk en bijna zeker voor Biden. De staten waar Trump nog leider is, geven hem uiteindelijk 268 kiesmannen. Een kleine ommekeer in Nevada en Trump komt op 274.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Biden lijkt af te stevenen op een overwinning.

Nijogeth
Berichten: 9983
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nog steeds blijft Nevada spannend. Het gaat niet om veel stemmen. Vannacht heeft Trump daar ook even aan kop gestaan, nu Biden weer.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Bob Schurkjens schreef:
04 nov 2020 16:23
Die salade vind ik boeiend! Zoveel verschillende smaken. En als je dan bedenkt wat je allemaal niet kan eten uit het plantenrijk. Viooltjes, oostindische kers en ga zo maar door.
Op het menu heet dit gerecht insalata 21, 31, 41, 51. En die cijfers staan dan voor het aantal verschillende blaadjes en bloemetjes, afhankelijk van het seizoen. Toen wij er waren puilde de kas over, en kon het ook wel richting de 70 zijn, maar dat verschilt dus per seizoen, en zelfs per individueel gerecht. Het exacte aantal kon de bediening ons niet eens geven. En eronder zit dan een kommetje met dashi, wat je als afsluiter drinkt. Echt geniaal. En als je dat menu besteld waar dit in zit, krijg je aan het eind een kaartje met een groot aantal van de planten en kruiden als geheugensteuntje. En een zakje zaadjes om zelf wat van de gebruikte plantjes te kweken thuis.

Hier kan je het eea over lezen.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

sjohie schreef:
05 nov 2020 08:23
Hier kan je het eea over lezen.
Superleuk om te zien/ lezen. Lijkt me een belevenis om daar te eten! Ben dan wel benieuwd of het naast leuk ook nog lekker is ;)
Bob Schurkjens schreef:
04 nov 2020 21:03
Toen kwam in de jaren tachtig een "nieuwe" groente op de markt: broccoli. Die zal de bloemkool wellicht ten dele hebben verdrongen.
Dat denk ik ook, ik eet zeker 4x broccoli ten opzichte van bloemkool. Beiden gebruik ik zowel los als in stamppot.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

By the way, grappig dat de huiskamer ineens lijkt te zijn getransformeerd in (woon)keuken :wink:

Plaats reactie