Ik mocht als kind voor 5 cent snoep kopen als ik voor mijn broer sigaretten ging halen. Toen was trekdrop er ook al, dat was begin jaren ‘60.Bob Schurkjens schreef: ↑20 aug 2020 12:57Zou kunnen. In het krantenarchief komt het - als ik goed heb gezocht - voor het eerst voor in 1970:
https://resolver.kb.nl/resolve?urn=ddd: ... eg21:a0370
Huiskamer
Re: Huiskamer
Ligt het aan mij of is dat topic over die Skoda nu weg gehaald? Is natuurlijk beter voor de verkoop.
Trekdrop was er al vóór 1960. Wellicht al vanaf 1950.
-
Stelletje dropveters... 

Nee, nee, dropveters zijn niet te vergelijken met trekdrop. Trekdrop is rechthoekig en zoet. Dropveters zijn rond en volgens mij zout.
-
Dropveters? Sorry, maar daar haal ik mijn neus voor op. Maak me daar ajb nooit voor wakker.
-
Hoe leuk was dat! Allebei het eind vd veter in de mond en dan al kauwend naar elkaar toe en dan
DE ZOEN .
DE ZOEN .

Ja, ja, als het maar seks is.moederslink schreef: ↑20 aug 2020 16:31Hoe leuk was dat! Allebei het eind vd veter in de mond en dan al kauwend naar elkaar toe en dan
DE ZOEN .![]()
-
Ik vermoed zo dat de TS niet zo tevreden was met de antwoorden. 

-
Nog volop in de schappen vandaag ......Haribo trekdrop
-
Zeker ouwe trekdrop waar de rek uit is.
Dat OM-topic met brieven voor de vorige bewoner ... ik heb zoiets omgekeerd met het CJIB. Vorig jaar 2 keer, dit jaar al 3 keer, dat mensen mij bellen voor een voorschot op hun salaris en als je vraagt, wat het probleem is, heeft het CJIB een bekeuring naar het oude adres gestuurd, zelfs de eerste en tweede verhoging, terwijl ze hun nieuwe adres echt rond de verhuizing aan de gemeente hebben doorgegeven. Wat is wijsheid hierin? Vragen of de Radar-redactie erin wil duiken of een topic openen of meer mensen dit is overkomen? Het is raar, dat verschillende overheidsdiensten niet de actuele adressen gebruiken.
Raar verhaal. Het beleid bij het CJIB is dat, als de boete en aanmaning naar het verkeerde adres zijn gestuurd, de verhogingen niet betaald hoeven te worden. Dat gebeurt echter zelden, want er vindt altijd een BRP-check plaats bij verzending van iedere nieuwe boete. Iets klopt er dus niet in dit verhaal.
Even een vraagje. Wat zouden jullie doen als je in een bos aan het wandelen bent en er ligt ergens iemand op de grond, helemaal van de wereld? Er staan twee mensen bij die aan het helpen waren.
Vragen of je ergens mee kunt helpen? Eventueel 112 bellen.
Ik heb een keer iemand gezien die viel en duidelijk iets gebroken had. Er kwamen een heleboel mensen omheen staan maar niemand kwam op het idee om 112 te bellen.
-
Idd, 112 bellen en hem voorzichtig in stabiele zijligging rollen , leg iets over hem heen en leg voorzichtig iets onder het hoofd.
Dat dan alleen als die persoon bewusteloos is.
Doorlopen. Er zijn al personen bij die hulp bieden.