Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Zo gek.....moest vandaag in een ander dorp zijn :
Hema, Blokker, Kruidvat, bloemisten, slijterijen, cafetaria , een schoenenlapper .....alles gewoon open! :o
Vreemd , geen touw aan vast te knopen dus.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Dat viel mij hier ook op in het dorp .

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Hier gaat het dus zoals gewenst. Enkel de essentiële winkels zijn open.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Bob Schurkjens schreef:
21 dec 2020 22:33
Parker Jotter. Een pen om op terug te komen.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jotter
Ik ben meer van de Parker Vector, en dan zoeentje met dat geribbelde stukje onderaan, dus niet dat gladde metaal. De Jotter is voor mijn kleinere vingers en handen net iets te dik eigenlijk. Maar wel onverwoestbaar icoon. Net als die blauwe bic pennen.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou, blauwe bic pennen 'onverwoestbaar'... vroeg of laat gingen ze lekken. Maar ze kostten niks en gingen inderdaad lang mee.

Nu je het er over hebt kan ik me de typische inktlucht nog wel voor de geest halen. Is de samenstelling van inkt soms veranderd in de loop der jaren? Want het is echt lang geleden dat ik dat rook.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Het giet hier! Ondanks dát en de Kerstdrukte kreeg ik mijn 2 pakjes van zowel POST.NL als DHL , keurig vlg afspraak binnen. Die arme bezorgers volledig ingepakt in regenkleding.
Helemaal goed! 👍👍👍

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

moederslink schreef:
23 dec 2020 12:46
Het giet hier! Ondanks dát en de Kerstdrukte kreeg ik mijn 2 pakjes van zowel POST.NL als DHL , keurig vlg afspraak binnen. Die arme bezorgers volledig ingepakt in regenkleding.
Helemaal goed! 👍👍👍
De PostNL bezorger hier had hulp, ze waren met z'n tweeën vanuit zijn bus overal aan het aanbellen/bezorgen, en idd ook in de stromende regen. Maar goed, wij hebben onze bestelde champagne voor oud-en-nieuw in huis dankzij hun onvermoeibare werken. :D

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bij mij komt er dadelijk 1. En die komt altijd naar boven gelopen, dus bied ik m wat te drinken aan.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar hoe laat moet ik aanschuiven voor het kerstdiner? Of moet ik het zelf klaar maken? Want in dat geval hoop ik dat jullie houden van pizza ;)
Tenminste, ik heb nog geen idee wat ik vanavond ga eten.

Maar alvast een fijne kerst voor iedereen.

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
24 dec 2020 13:02
Maar hoe laat moet ik aanschuiven voor het kerstdiner? Of moet ik het zelf klaar maken? Want in dat geval hoop ik dat jullie houden van pizza ;)
Tenminste, ik heb nog geen idee wat ik vanavond ga eten.

Maar alvast een fijne kerst voor iedereen.
BIj ons wordt het vandaag pizza.
Morgen wordt het wel uitgebreid schaften met de kinderen.
En ondanks alle zooi in de wereld wens ik een ieder die dit leest een fijne kerst.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Er zullen best wel eenzamen onder ons zijn met deze Feestdagen.
Ik wens iedereen een warme Kerst !
We leven in een nare spannende ongewisse tijd, toch hoop ik dat iedereen hoop en vertrouwen blijft houden én gezond blijft.
Zie om naar elkaar en houd je goed!
Fijne dagen!🌟🌲🙋‍♀️🎅 Wees ook lief voor jezelf !

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

scharrelschipper schreef:
24 dec 2020 15:09
BIj ons wordt het vandaag pizza.
Morgen wordt het wel uitgebreid schaften met de kinderen.
Ja, voor mij dus ook. Net besloten. Mijn beste maat was redelijk op tijd afgewerkt, dus die komt bij mij pizza eten. Later schuiven er misschien wat meer mensen aan, dat zien we wel. Morgen vieren we bij mijn ouders kerst, want die eten vandaag bij mijn oma.

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

breien schreef:
24 dec 2020 18:02
Zoooo 2020.
https://youtu.be/EtQ5f1xkdMc
Toch wens ik iedereen leuke/ prettige / vrolijke/ gezellige* feestdagen.
*keuze wat van toepassing is.
Heb dit ooit eens live gezien putje zomer,ook toen ging de hele zaal plat.
Heel apart en blijft mooi!!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De wedstrijd hairklooven is onbeslist geëindigd en het topic gesloten. Of is er nog een wisseltrofee uitgereikt?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Het zou een nieuw, oneindig topic opleveren wie er in aanmerking komt voor die wisseltrofee. Wel een idee; misschien dat andere topics dan verschoond blijven van dit soort 'discussies'. Misschien toch maar eens de suggestie in het feedbacktopic zetten? :lol:

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dit is echt typisch zo'n vraagje voor in de huiskamer. Thuis heb ik eigenlijk zelden de was gedaan, soms als mijn ouders op vakantie waren en ik iets nodig had, maar dan deed ik vaak maar een paar kledingstukken wassen. Nu moet ik natuurlijk zelf de was doen, maar nu begin ik me iets af te vragen. Ik doe namelijk donkere spijkerbroeken en donkere shirts apart. Maar is dit eigenlijk wel nodig?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij is dat niet nodig. Ik heb drie soorten was: wit, handdoeken en de rest. Had niet het idee dat de donkerblauwe shirts donkerder werden van de donkerblauwe spijkerbroeken. Of andersom. En licht en donker maakt ook niet zoveel verschil. Enkel rood kan nog wel eens een dingetje zijn, zeker als het nieuw is. Sowieso is het handig om nieuwe kleding voor de eerste keer even apart te wassen; dan kun je zien of het wel of niet afgeeft.

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Nee, je moet alleen op de temperatuur letten. Ik doe de donkere was op de ecostand 40 graden. Dat is een wat langer programma, alles komt er altijd schoon uit.

Maar sommige shirts zijn op 30 graden wasbaar. Even opletten bij nieuwe dingen meestal.

Met veel meiden in huis draai ik zeker eens per week een rode/roze was. Die hou ik wel apart.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Als je het simpel wilt houden :
2 soorten was : bont ( donker ) en licht .
Bont op 40• // wit op 60-70-90• .
Rood altijd apart.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hmm ja, gelukkig zijn bijna al mijn shirts van hetzelfde merk, net als de broeken. Dan hoef ik niet steeds op verschillende labels te kijken. In elk geval duidelijk dat de broeken en shorts gewoon bij elkaar kunnen qua kleur betreft. Bedankt daarvoor!

Plaats reactie