Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Hetzelfde gewenst, team Radar, dat het maar een mooi jaar mag worden!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Er was even wat geknal in de vooravond , daarna niet / nauwelijks meer , ook niet om 0.00 uur.
Heerlijke rust! Ook voor de katten.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
28 dec 2020 11:58
Ik doe namelijk donkere spijkerbroeken en donkere shirts apart. Maar is dit eigenlijk wel nodig?
Eind september een wasinstructie voor zoon gemaakt:
- Kleding binnenstebuiten met de ritsen en knopen dicht in de trommel.
- Op kleur en materiaal sorteren. Katoen op 40, kunstvezels (polyester, spandex, nylon) op 15 of 30 graden.
- Huishoudtextiel, alles wat je niet draagt, met elastiek op 60, zonder op 90 graden. Dekbedovertrekken met print binnenstebuiten doen, ritsen dichttrekken.
- Wasverzachter niet bij hand-/droogdoeken, wel bij mondkapjes.
- Trommel tussen eenderde en tweederde vullen. Liever een keer extra draaien dan overladen.
moederslink schreef:
01 jan 2021 13:23
Er was even wat geknal in de vooravond , daarna niet / nauwelijks meer , ook niet om 0.00 uur. Heerlijke rust! Ook voor de katten.
Hebben jullie geluk gehad. Wij hadden niet het gevoel dat er een vuurwerkverbod was ingesteld, aan de andere kant valt het nauwelijks meer op, want het is hier het hele jaar door raak.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Nieuw jaar, goede voornemens : 😁
ik ben op zoek naar goede Nordic Walking stokken, er is zoveel keus en zoveel verschil in prijs ;
van bijna €100 - € 15 en zelfs dik over de € 100 . Bizar.
En bij Amazon is er écht veel keus, maar met Amazon heb ik ( nog ) geen ervaring.
Wie wel? Gaat dat goed? En wie heeft ervaring met Nordic Walking stokken?

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

moederslink schreef:
01 jan 2021 15:23
Nieuw jaar, goede voornemens : 😁
ik ben op zoek naar goede Nordic Walking stokken, er is zoveel keus en zoveel verschil in prijs ;
van bijna €100 - € 15 en zelfs dik over de € 100 . Bizar.
En bij Amazon is er écht veel keus, maar met Amazon heb ik ( nog ) geen ervaring.
Wie wel? Gaat dat goed? En wie heeft ervaring met Nordic Walking stokken?
KIjk eens bij aldi niet duur ca 15,00, heb ze nu 2 jaar, gebruik ze met vissen in bergrivier om op de kant te komen . De zelfde bij de hengelsportwinkel 140,00 euro

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Goeie tip! Dank je wél. Ik ga daar ook eens kijken.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
01 jan 2021 16:58
Goeie tip! Dank je wél. Ik ga daar ook eens kijken.
Als u nog geen ervaring met Nordic Walking heeft, zou u eigenlijk eerst advies bij een wandelsportclub of een trainer daarvan advies moeten vragen.
Het gaat niet zozeer om hoe duur die stokken zijn, maar of ze bij u passen en wat u ermee wilt gaan doen. Het is namelijk heel belangrijk om te weten hoe u ze moet gebruiken om er optimaal plezier van te hebben.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook een goeie tip! Dank je wél, Lowieze!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat ik uit onderstaand artikel haal, is dat de juiste maat vooral belangrijk is. Wanneer je een fiets koopt is dat ook het belangrijkst. (Deze info is wel in het Duits)
https://www.testberichte.de/testsieger/ ... derstoecke

Met Amazon heb ik zelf wisselende ervaringen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja, de juiste maat is idd belangrijk , dat had ik ook al gehoord.

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Ik zou even naar een goeie buitensportzaak gaan waar je zo ook kan proberen. Ik heb zelf dan wel geen Nordic stokken, maar wel andere om in de bergen te hiken. Niet passende stokken zijn rampzalig, en de dood voor je rug.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
01 jan 2021 06:47
De katten waren onverwacht erg rustig. Geen paniek, geen verstoppertje spelen, geen roep om aandacht, ze lagen te liggen en verder niks.
Heerlijk. Daar kunnen veel mensen nog een voorbeeld aan nemen.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Pff, mijn jaar is wel erg goed begonnen. Stonden uiteindelijk met een stuk of 40 personen met oud op nieuw bij de vuurkorf op de parkeerplaats vuurwerk af te steken. Na een uurtje ben ik met mijn vrienden weer naar binnen gegaan, om 4u kwam nog een hele leuke vriendin.

Tussendoor hebben we met een grote groep leden van de VVE besloten om 1 januari om 13.00 een buurtfeest te houden. 8 uur was iedereen weg en sliep ik, kwart over 1 ging de bel, ik was het buurtfeest vergeten.

Tot half 4 met een stuk of 12 buren wat gedronken, daarna bij wat buren blijven hangen, maar ondertussen wel afgesproken om om 19.00 de vuurkorf weer aan te steken en nog wat drankjes te gaan doen.

Uiteraard was ik om 19.00 de eerste en ben ik begonnen het vuur op te starten. Om 19.30 stonden we met 10 personen van het vuur te genieten. Tot 23.00 ongeveer, toen we ieder ons eigen weg gingen. Voor mij was dat nog even naar een groep vrienden waar ik net vandaan kwam.

Ik moet zeggen dat ik zelden zoveel gedaan heb op 1 januari, meestal is dat toch voor iedereen een extreem luie dag, maar dit jaar dus niet.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nijogeth schreef:
02 jan 2021 03:35
(.......)

Ik moet zeggen dat ik zelden zoveel gedaan heb op 1 januari, meestal is dat toch voor iedereen een extreem luie dag, maar dit jaar dus niet.
Behalve dan voor o.a. mensen in de zorg. Zij hebben het juist extreem druk, ook op 1 januari.
Jammer dat er toch weer zoveel extreem egoïstische mensen zijn in deze tijd.
Nou ja, als je zelf maar plezier hebt hè...... wat heb je uiteindelijk met een ander te maken.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Mag het minder zuur, Lowieze?

Vriendin van ons heeft drie cafés. Haar ogen stralen, wanneer ze een feestje bouwt met de klanten. Op dat soort momenten geniet ze. Mensen zien, spreken, helpt tegen alle negativiteit.

Nieuwjaar begon bij ons goed. Iets met dwarse pubers ;-)

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jablan schreef:
02 jan 2021 09:34
Mag het minder zuur, Lowieze?

Vriendin van ons heeft drie cafés. Haar ogen stralen, wanneer ze een feestje bouwt met de klanten. Op dat soort momenten geniet ze. Mensen zien, spreken, helpt tegen alle negativiteit.

Nieuwjaar begon bij ons goed. Iets met dwarse pubers ;-)
Nee, het mag nu even niet minder zuur.
Als je zelf op een onderzoek wacht, wat al twee keer is uitgesteld, en de uitslag van dat onderzoek kan levensbedreigend zijn, praat je wel anders.
Als je mensen in je familiekring hebt, die op een knie- en heupoperatie wachten en die vlak voor de operatie bericht krijgen, sorry, het kan niet doorgaan, ook dan praat je wel anders.

Kijk, als pubers dwars liggen, dat kan ik nog begrijpen. Maar niet van iemand die de 30 gepasseerd is, daar verwacht ik een ander gedrag van. En dan ook nog er een soort van trots op zijn, dan zou je je diep moeten schamen.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ok, dat moet erg heftig voor je zijn. Sterkte Lowieze.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
02 jan 2021 10:35
Ok, dat moet erg heftig voor je zijn. Sterkte Lowieze.
Dank je wel witte angora. Ik weet zeker dat er veel meer mensen op dit moment in zo’n situatie zitten helaas.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

fonsflons schreef:
02 jan 2021 10:46
En iedereen zich maar netjes aan regels houden. Nee, niet op eerste kerstdag met zijn 8ten aan tafel. Kerstavond met nummer 1 en 2, 1e kerstdag met 3 en 4, 2e kerstdag met 5 en 6.
Nummer 1 en 2 zaten op eerste kerstdag bij 5 en 6, op 2 kerstdag bij 1 en 2.
Uiteindelijk heeft iedereen elkaar in elke combinatie gezien en zijn 3 reisbewegingen op 1 avond 12 reisbewegingen op 3 dagen geworden.
Ik zou dit nog eens opnieuw uitrekenen als ik jou was :wink:

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lowieze schreef:
02 jan 2021 10:31
Jablan schreef:
02 jan 2021 09:34
Mag het minder zuur, Lowieze?

Vriendin van ons heeft drie cafés. Haar ogen stralen, wanneer ze een feestje bouwt met de klanten. Op dat soort momenten geniet ze. Mensen zien, spreken, helpt tegen alle negativiteit.

Nieuwjaar begon bij ons goed. Iets met dwarse pubers ;-)
Nee, het mag nu even niet minder zuur.
Als je zelf op een onderzoek wacht, wat al twee keer is uitgesteld, en de uitslag van dat onderzoek kan levensbedreigend zijn, praat je wel anders.
Als je mensen in je familiekring hebt, die op een knie- en heupoperatie wachten en die vlak voor de operatie bericht krijgen, sorry, het kan niet doorgaan, ook dan praat je wel anders.

Kijk, als pubers dwars liggen, dat kan ik nog begrijpen. Maar niet van iemand die de 30 gepasseerd is, daar verwacht ik een ander gedrag van. En dan ook nog er een soort van trots op zijn, dan zou je je diep moeten schamen.
Een beetje een te hoog 'kijk mij eens populair zijn' gehalte..
Er is een reden waarom veel mensen niet (meer) aanwezig zijn op Facebook en/of Instagram.

Plaats reactie