Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 9978
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Niet echt de bedoeling. Ik wilde gewoon aangeven dat ik een goede dag heb gehad. Zeker geestelijk had ik dit wel even nodig, een dag ouderwets zonder de gedachte bij Corona, nieuwe mensen leren kennen (hetgeen ik toch het meeste mis van een avondje de kroeg in), maar ook genoten van de vrijheid die op mezelf wonen met zich mee brengt en dat ik dit kon delen met een groep mensen die dezelfde vrijheid nu ook hebben.

Nu ben ik bij mijn ouders, beste wensen overbrengen, en mijn beide oma's zijn er ook. Dit is weer een heel andere sfeer dan gisteren, maar ook fijn om ze weer te zien.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Krijg steeds meer het idee dat je de boel hier zit te belazeren , en alles grootspraak is .

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

gosewijn schreef:
02 jan 2021 16:11
Krijg steeds meer het idee dat je de boel hier zit te belazeren , en alles grootspraak is .
Daar denken er meer zo over :-)

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Lowieze schreef:
02 jan 2021 10:31
Nee, het mag nu even niet minder zuur.
Als je zelf op een onderzoek wacht, wat al twee keer is uitgesteld, en de uitslag van dat onderzoek kan levensbedreigend zijn, praat je wel anders.
Als je mensen in je familiekring hebt, die op een knie- en heupoperatie wachten en die vlak voor de operatie bericht krijgen, sorry, het kan niet doorgaan, ook dan praat je wel anders.
Vervelend, geen reden om over anderen te oordelen, wel reden om iets te gaan doen. Bel de plaatselijke journalist, zoek contact met lokale politici (graag op zure toon), zodat dit breder bekend raakt. Dat is de enig effectieve manier om door de zorgmuur heen te breken.
Je bent zeker niet de enige in deze situatie, tegelijk moet je het een beetje los zien van Corona. In gewone tijden wordt alle planbare zorg in de 2e helft van het jaar vaak al doorgeschoven naar het volgende jaar, want ... kosten ... bezetting ... vergoeding ... db-codes. Kortweg administratief geneuzel als behandelmethode.
Evengoed sterkte gewenst en zorg ervoor, dat je niet afhankelijk wordt van morfine.

*

De pubers was meer aanhakend op 'Nieuwjaarsdag is normaal rustig'. Vriend van zoon moest thuis helpen in de keuken, liep boos weg, maar zijn moeder kent hem en had ons een berichtje gestuurd. Nu ben ik van de snelle communicatie - ouderwets bellen kost geen tijd - dus toen meneer bij ons aankwam, kreeg hij in plaats van een luisterend oor de droogdoek in zijn handen gedrukt en daarna niet naar boven, maar terug, sorry zeggen en helpen ;)
Zoon was deze keer een goede steun, hij heeft alleen 'kinderachtig' gezegd.
Eigenlijk niets bijzonders, achteraf lachen we erom, maar zulke dingen doorbreken het patroon en dat is wel fijn.

Nijogeth
Berichten: 9978
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wel slim aangepakt. Heeft mijn moeder ruim 25 jaar terug ook eens geflikt. Ik wilde geen rode kool eten, zegt ze: 'dan loop je maar naar de buren en vraag je maar of je bij hun mee kunt eten'. Dus ik ging op pad, niet wetende dat ons mam beide buren in de winkel was tegengekomen en wist dat ze beiden rode kool aten. Ben nooit meer zo teleurgesteld geweest als toen, heb het ook nooit meer geprobeerd.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ligt eraan, zou je daar een moord voor doen... :twisted: :twisted:

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Is Miss Marple dan niet een betere optie voor je? Je wordt verschillende keren gehoord, en uiteindelijk mag je ook nog bij de ontknoping zijn.

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ken ze niet, maar zouden ze blij zijn met een paar zelfgebreide sokken? :wink:

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tof om te zien dat een nieuwe juridische beroepsbeoefenaar zijn weg naar het forum heeft gevonden. Hopelijk is het een blijvertje, notariële vraagstukken komen vaak genoeg voor!

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

breien schreef:
03 jan 2021 16:25
Waarschuwing! Let op bij goedkope stroom.
https://nieuwspaal.nl/goedkope-stroom-v ... kwaliteit/
Hoe krijgen ze het toch weer verzonnen steeds. En helaas zelfs nog mensen die er in trappen.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door alfatrion »

De bekende viroloog dr. Eric Stammelhuis wil dat iedereen voorrang krijgt bij de vaccinatie.
https://nieuwspaal.nl/viroloog-geef-ied ... accinatie/

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door hebra98 »

Met dat nieuws sta je behoorlijk voor paal...
Wat een kolderieke informatie.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nieuwspaal is een lichtend baken in deze woelige tijden, met heldere duiding door deskundige wetenschappers.

Nijogeth
Berichten: 9978
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Door zo'n gefundeerde nieuwssite kom je wel tot de conclusie dat de mainstream media gewoon vol leugens zit of vol halve waarheden. Ik heb het niet zo op die censuur.

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
04 jan 2021 12:28
Nieuwspaal is een lichtend baken in deze woelige tijden, met heldere duiding door deskundige wetenschappers.
Dat staat als een nieuwspaal boven water.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Het mooie van Nieuwspaal (overigens bedankt, Breien, dat je de leukste bijdragen hier doorgeeft) vind ik de vermenging van twee berichten. Knap hoe de schrijvers dat doen.
Nijogeth schreef:
02 jan 2021 20:19
Wel slim aangepakt. Heeft mijn moeder ruim 25 jaar terug ook eens geflikt. Ik wilde geen rode kool eten, zegt ze: 'dan loop je maar naar de buren en vraag je maar of je bij hun mee kunt eten'. Dus ik ging op pad, niet wetende dat ons mam beide buren in de winkel was tegengekomen en wist dat ze beiden rode kool aten. Ben nooit meer zo teleurgesteld geweest als toen, heb het ook nooit meer geprobeerd.
Dat je zulke dingen nog weet, vind ik dan weer bijzonder.

Met eten hebben we hier weinig problemen. Ik ben zelf het ergst - geen vis, absoluut geen vis op tafel. Een keer gerookte zalm, koud, prima, lekker, maar geen warme vis, dan hang ik gelijk boven het toilet en sla een dag eten over. Tonijn is voor mij kattenvoer.

Nieuwjaarsdag was meer een duw over de drempel - als hij op eigen benen staat, moet hij zichzelf kunnen redden en thuis helpen is een eerste vliegoefening. Zo hadden zijn ouders het goede voornemen bedoeld.

Nijogeth
Berichten: 9978
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
04 jan 2021 22:34
Dat je zulke dingen nog weet, vind ik dan weer bijzonder.
Dat is dan ook een verhaal dat mijn moeder in de jaren erna nog weleens heeft verteld.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

OML____ wat is er loos in Amerika? :o
Bestorming van het Capitool door duizenden en duizenden Trumpaanhangers.
Ongekend en onvoorstelbaar.
Hier moet je wel van schrikken.....en over slechts 14 dagen wordt Biden geïnstalleerd :o

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Buitengewoon zorgelijk.

J. Deltoer
Berichten: 3085
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Mensen hebben oprecht zorgen over hoe de toestand van het land gaat verslechteren wanneer Harris en die andere over 2 weken het roer overnemen. Toch is dit niet de manier.

Plaats reactie