Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
J. Deltoer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Nijogeth schreef:
07 jan 2021 14:22
Ja, maar een beetje neutraal is ook niet juist. Het lijkt wel steeds meer gekleurd geworden.
Het nieuws is in overeenstemming met de partijlijn van ddr66

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wanneer u D66 wil vergelijken met de DDR, dan kan ik u de film "Das Leben der Anderen" van harte aanbevelen. Voor context en duiding.

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Nijogeth schreef:
07 jan 2021 14:22
Ja, maar een beetje neutraal is ook niet juist. Het lijkt wel steeds meer gekleurd geworden.
Persoonlijk heb ik het idee dat het niet meer zozeer gaat om het brengen van het nieuws, maar het zo verdraaien en dan nog een smeuïge kop erboven, dat het maar zoveel mogelijk mensen trekt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

mh73 schreef:
07 jan 2021 13:40
Ik heb wat foto's gezien van het gedoe bij en in het Capitool, maar er zitten ook wel types tussen hoor.

Waar ik me zo enorm over verbaas is dat ze alles fake noemen, behalve wat Trump zegt. Zijn het gewoon de overeenkomende gedachtenkronkels met zijn achterban waardoor ze hem blindelings geloven? Waarom geloven dat er nú gefraudeerd is en 4 jaar geleden niet? En dan, bijna 60 rechtszaken en alles verliezen of het wordt niet eens behandeld. Denken die mensen serieus dat er alléén maar foute rechters zijn? Aan de andere kant verklaaart dat ook weer hun felheid, hun wanhoop.

Echt hoor, dat dat puddingbroodje zelf alles gelooft wat hij zegt, oké, maar dat er miljoenen mensen zijn tot in Nederland die het óók geloven, daar kan ik echt niet bij.
Sterker nog, er zijn republikeinse gouverneurs en senatoren die met droge ogen beweren dat er is gefraudeerd met de presidentsverkiezingen, maar niet met hun eigen herverkiezing. Terwijl daarover stemmen met een en hetzelfde stembiljet gedaan is. Maw de ene helft hebben democraten aangepast, hoe is in 50+ rechtzaken nooit bewezen, maar de andere helft van dat formulier, waardoor een republikein won in een staat van een democratische kandidaat, hebben ze ongemoeid gelaten? :roll:

En als Pence de eenzijdige macht zou hebben als vice-president om het kiescollege terzijde te schuiven, en zelf een winnaar aan te wijzen, waarom heeft zeg Biden dat vorige keer dan niet met Hilary gedaan?

En oh ja, die alt-right idioten claimen nu dat dit geen republikeinen waren, maar antifa die Trump en zijn aanhangers willen framen.. Dat die veelvuldig in filmpjes en foto's opduikende idioot met dat gewei op zijn kop, een bekende quanon voorman is, en die hampel met die confederate vlag een bekend voorman van die proud boys is, stappen ze maar overheen.

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik vind de wereld soms best eng worden hoor. Nederland ook.

Als iemand iets heeft gedaan, of zélfs als er gezegd wordt of gedacht wordt dat iemand iets heeft gedaan, wat men stuitend of crimineel of bedreigend vindt, dan vindt men het normaal om het recht in eigen hand te nemen.

Nijogeth
Berichten: 9983
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Inderdaad, het recht in eigen hand nemen zou alleen nodig moeten zijn in het geval het een persoonlijk iets is (als iemand mij ineens een klap geeft, dan gaat ie gestrekt, zoiets). Het zou niet nodig moeten zijn in andere gevallen. Maar tegenwoordig wordt ontevredenheid makkelijker aan elkaar gekoppeld dankzij Social media. Dan is 1% van de bevolking die het ergens niet mee eens is genoeg om een grote demonstratie op te zetten. En daar waar 1% in sommige gevallen genoeg is om jouw zin door te drijven, is in sommige gevallen 30% niet genoeg en dan gaat het nog meer borrelen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
07 jan 2021 14:18
De mainstream media is de laatste [tijd/jaren] veel te veel gecensureerd en heeft het nieuws hun kant op proberen te sturen en dit is het gevolg. Een simpel voorbeeld, de situatie in Oekraïne een paar jaar terug. De Westerse media wezen alleen Rusland aan, Rusland wees de andere kant op. Al Jazeera was vrijwel de enige nieuwszender die neutraal was in deze kwestie, maar die is in andere kwesties dan weer niet neutraal. De hele media krijgt hun nieuws van maar een paar persbureaus. En laat die nu net door bepaalde overheden gesponsord worden. Idem met de nieuwsberichten in Nederland, allemaal gekleurd.
Ik pak 'm iets langer op. De [tijd/jaren] is van mij, leek een woord te ontbreken in je bericht.

Je voorbeeld met de Ukraine maakt goed duidelijk wat je het beste kunt doen tijdens extreme gebeurtenissen: meerdere bronnen volgen.

Je claim, dat een paar nieuwsbureaus alle media voorzien van nieuws, is niet waar.

Er zijn staatspersbureaus en commerciële persbureaus. De meeste media in Nederland hebben een contract met een commercieel persbureau, want daar nieuws afnemen is goedkoper dan zelf iemand naar een plek sturen. De staatspersbureaus verspreiden hun berichten gratis.

Gekleurd nieuws? Eerst een duik in het verleden. Traditioneel produceerden de kranten het nieuws en pakten radio/tv de onderwerpen daarna op. Dat was in de tijd, dat kranten voor 2/3e via advertenties en voor 1/3e via abonnementen hun inkomsten kregen. Met de opkomst van internet is dit totaal veranderd. Kranten hebben minder abonnees en vrijwel geen advertenties meer. Het gevolg is een samenklontering van media. Momenteel is vrijwel alles geconcentreerd bij grote partijen. In Nederland zijn dit DPG Media, Mediahuis, NPO, RTL, Talpa. De laatste drie hebben ook minder mensen in dienst dan vroeger; Talpa en RTL vanwege teruglopende reclame-bestedingen en NPO als gevolg van de bezuinigingen. De gewoonte om op tv en radio onderwerpen uit kranten en tijdschriften over te nemen, is nog sterk aanwezig.

Het gevolg is wat jij censuur noemt. Minder mensen, minder uitgevers, het leidt tot een beperkt aantal onderwerpen per dag, die ook nog snel geproduceerd moeten worden en daardoor oppervlakkig langskomen, vaak met dezelfde invalshoek.

Het sterkste zie je dit bij de buitenland-berichtgeving. Als er een Nederlands randje aan te geven is, komt een item overal langs, want die invalshoek levert meer kijkers/luisteraars/lezers op. Tegelijk heeft deze benadering hetzelfde effect als de algoritmes van de sociale media: er ontstaat een fabeltjesfuik, omdat alle ontwikkelingen buiten Nederland hierdoor niet meer als 'nieuwswaardig' worden gezien en zo niet of laat worden opgemerkt. Eenzijdige berichtgeving zorgt ervoor, dat mensen afhaken en massamedia aan geloofwaardigheid verliezen. Nieuws is per definitie niet altijd aaibaar, het moet ook dwars zijn en prikkelen.

Als je het breder, dieper of gevarieerder zou willen, hangt daar een prijskaartje aan. Op mijn werk hebben we een bierviltjesberekening op losgelaten. Iedereen netjes in dienst, volgens CAO betalen en alleen eigen mensen ter plaatse, komt op zo'n 0,95 miljard per jaar voor de lokale, regionale en landelijke omroepen. Waarbij buitenland dan onder de landelijke omroep valt. Pas bij dit budget zijn de zenders niet meer afhankelijk van anderen om alles, waar dan ook, te verslaan. Niemand kijkt alleen naar nieuws en achtergronden, daarom zetten we de verdubbelaar in. 1,9 miljard per jaar voor staatsgefinancierde internet-tv-radio in Nederland. Bij dit bedrag zijn de organisaties echt onafhankelijk en krijg je weer nieuws plus ontspanning van alle kanten, van waar dan ook. Want je hebt wel gelijk: de publieke omroep is tam geworden, sinds de bezuinigingen onder Rutte I (die gedoogcoalitie).

Voorlopig mogen we heel blij zijn als NPO, sorry, dit is een forum van Avrotros, als Avrotros de politici in Den Haag onder druk zou zetten met een overzicht van alles, wat de omroep laat liggen of minder goed kan behandelen wegens geldgebrek en daar een prijskaartje aan hangt: voor dit bedrag kunnen we er echt voor iedereen zijn.

Nijogeth
Berichten: 9983
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
07 jan 2021 19:06
Ik pak 'm iets langer op. De [tijd/jaren] is van mij, leek een woord te ontbreken in je bericht.
Daar had decennia moeten staan.

Nijogeth
Berichten: 9983
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zag trouwens wel een leuke Photoshop voorbij komen. Een persconferentie van het Afghaanse leger met de aankondiging dat ze militairen richting de VS gingen sturen om hun bondgenoot te helpen met het herstellen van de democratie.

J. Deltoer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Bob Schurkjens schreef:
07 jan 2021 16:10
Wanneer u D66 wil vergelijken met de DDR, dan kan ik u de film "Das Leben der Anderen" van harte aanbevelen. Voor context en duiding.
Die film heb ik gezien, evenals de film Goodbye Lenin en der Tunnel. In de koude oorlog was ik gelegerd aan de grens met de ddr.
Ja, de vergelijking met d66, ddr66 staat als een huis.

zeug
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 mei 2018 01:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door zeug »

moederslink schreef:
07 jan 2021 11:49
Ik vraag mij serieus af of Biden dit tot op het bot verdeelde Amerika nog kan verbinden.
Deze man loopt ook nog eens tegen de 80.
En Trump zal zn mond niet houden en de boel blijven frustreren....
Toen het volk in 2016 deze clown koos als president...dan krijg je er een heel circus bij.

Bron: Peter R. de Vries bij RTL Bouvelard vanavond.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als we Peter R. de Vries toch niet hadden.

https://youtu.be/E8BvusDdBAg

Moneyman
Berichten: 30088
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

hahaha dank voor het lachen. Altijd mooi, deze klassieker.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
07 jan 2021 20:06
Ik zag trouwens wel een leuke Photoshop voorbij komen. Een persconferentie van het Afghaanse leger met de aankondiging dat ze militairen richting de VS gingen sturen om hun bondgenoot te helpen met het herstellen van de democratie.
Ze waren in de VS trouwens serieus de weg kwijt, echt die anchors bij CNN keken alsof ze water zagen branden, toen Turkije een bericht uitdeed aan hun inwoners die in de VS verbleven.

Daarin stond dat ze beter het centrum van Washington konden mijden, etc etc. Zegmaar berichten die normaal het Amerikaanse BuZa uit doet gaan aan Amerikanen in gebieden waar onrusten zijn. :shock:

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Niet helemaal. Verwachting: 23 januari stapt Melania met haar kinderen in het vliegtuig naar Slovenië, haar advocaat regelt de scheiding. Trump zelf zal in de gevangenis eindigen en gevangenen worden o.a. ingezet als goedkope arbeidskrachren, bijvoorbeeld bij de pindaoogst. Uiteindelijk overlijdt de man als zwerver op de trappen van de Trump Tower in New York.

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Mmm. Pas documentaire over Epstein gezien. Wat is die man lange tijd overal mee weggekomen. Dus ik moet het nog zien.

Heeft Melania meer kinderen? Ik dacht alleen de zoon van Trump. Dat zij de benen neemt zie ik dan weer wel gebeuren.

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Jablan schreef:
08 jan 2021 15:55
Uiteindelijk overlijdt de man als zwerver op de trappen van de Trump Tower in New York.
Ach gossie

witte angora
Berichten: 30792
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nee hoor, hij is geen zwerver. De bewaker die hem tegen houdt is corrupt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Hij twitterde net, dat hij niet naar de inauguratie van Biden zal gaan. Da's iig positief denk ik dan maar. Of hij heeft weet van nog meer geplande rellen, of een aanslag met een "pipe bomb" waar er eergisteren ook twee van gevonden werden in Washington ofzo. Elke keer als je iets geks of gevaarlijks bedenkt, en dan vervolgens, naaah, dat kán niet gebeuren, gebeurd het even later tóch onder zijn presidentschap. Ik houdt werkelijk waar mijn hart vast wat hij nog meer verkloot in de laatste 12 dagen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Hoorde gisteren op TV dat ie nog heel véél, in theorie, kan ontketenen :o

Plaats reactie