Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het beroemde Drøgräcke!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Bob Schurkjens schreef:
25 sep 2020 05:56
witte angora schreef:
24 sep 2020 22:56
En hij gebruikt ook nog eens geen stroom. Die 14,95 heb je in no-time terug verdiend.
Last but not least waarschijnlijk ook nog eens een ontwerp van Niels Gammelgaar :)
Heb ik...
Heb ik...

Nee...

Heb ik het ontwerp van een beroemdheid in huis? :shock:

Wow, dat wordt cashen op marktplaats! :D

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

Jablan schreef:
23 sep 2020 22:36
De vertrouwde namen van nu versus de vertrouwde namen van toen?
Nou, dat vertrouwde kan maar beter worden weglaten lijkt mij.

Maar ze zijn inmiddels weer, met de staart tussen de benen, terug in hun hok om zich te schamen over hun onnozel gedrag.
Jammer dat de jeugd van nu zich spiegelt aan deze figuranten.

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan »

Ikea ... droogrekken ... 14,95 ... dat is een Mulig voor binnen en buiten. Ik vind ze allebei wat wankel, ook de andere versie. De Jäll ziet er wat stabieler uit, de Pressa doet denken aan een miniatuuruitgave van een hanglamp in een grote zaal, de Grundtal is meer iets voor een badkamer, Antonius wil graag opgehangen worden aan een deur of leuning, de Borstad is eerder een minigarderobe en de Frost lijkt mij klein. Nou ja, gefeliciteerd met de aankoop. Je vind het zeker niet erg, dat wij een hele grote boog om deze winkel maken? :wink:
Erthanax schreef:
24 sep 2020 22:11
Gefeliciteerd Jablan!
Bedankt. Het waren de topics van de afgelopen dagen in de mix.
scontra schreef:
25 sep 2020 10:27
Jammer dat de jeugd van nu zich spiegelt aan deze figuranten.
Dat doen ze nu net niet. Voor de 'jeugd' zijn deze types amusement, tijdverdrijf en nemen ze ze verder niet serieus. Belangrijker voor de meningsvorming zijn alle echte contacten, vooral met de eigen leeftijdsgenoten.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik heb bij wijze van spreken nog steeds een jeugdtrauma van wasrekjes maandag. Als kleuter vond ik die rekjes in huis al een verschrikking. Geen idee hoelang intussen een droger op de markt is, maar sinds het aller begin gebruik ik dus een droger.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En een rekje rond de kachel. Vreselijk. Hier draait ook al een jaar of veertig een droger, de tweede. Binnen de kortste keren droog en klaar.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
25 sep 2020 11:20
Ik heb bij wijze van spreken nog steeds een jeugdtrauma van wasrekjes maandag. Als kleuter vond ik die rekjes in huis al een verschrikking. Geen idee hoelang intussen een droger op de markt is, maar sinds het aller begin gebruik ik dus een droger.
Haha, herkenbaar. Precies daarom kocht mijn moeder een droger begin jaren ‘70 bij de plaatselijke electronica zaak. Weg met al dat wasgoed binnenshuis.

ZeerPrivé

Dan is de wasdroger al langer op de markt dan ik dacht. En ik heb een beetje gelogen, bedenk ik mij nu, want ik ben op mijn 21e het huis uit gegaan en de eerste jaren had ik geen geld voor een droger. De was hing ik buiten en precies tegen de tijd dat ik thuis kwam uit mijn werk, leek het altijd te gaan regenen. :( :mrgreen:

Ik herinner me nog dat ik op maandag altijd zo lang mogelijk buiten bleef spelen, enkel en alleen om die wasrekjes ellende zo kort mogelijk mee te maken.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
25 sep 2020 11:30
En een rekje rond de kachel. Vreselijk.
Dat was nu juist mijn favoriete holletje met een heleboel lappen er om heen was dat mijn tentje en zat ik daar met poppen te spelen😅

witte angora

Jablan schreef:
25 sep 2020 11:06
Je vind het zeker niet erg, dat wij een hele grote boog om deze winkel maken? :wink:
Nee hoor.

Die andere droogrekken heb ik niet eens gezien in de winkel. Die ene voor aan de deur nog wel geloof ik, maar zoiets heb ik al. En dat is veel te klein. Overigens zijn die van Ikea stabieler dan wat ik eerst had, en daar was ik redelijk content mee. Tenzij er buiten weer eens wind stond, dan lag alles door de hele tuin heen. En hier waait het vaak. Te vaak, en te vaak te hard.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zet ze met een lijntje en haring vast.

ZeerPrivé

Of koop een wasdroger, die hoef je niet met lijntjes en haringen vast te zetten.

breien

Ongelezen bericht door breien »

moederslink schreef:
24 sep 2020 12:27
@Breien,
9 en 10 oktober zijn de Nederlandse brei-en haakdagen in de IJsselhallen in Zwolle.
Ga je daar naartoe? 🤭
Nee. Een keer op zo'n beurs geweest. Het is niet meer dan verkoopkraampjes met veel te duur breigaren. Daarnaast verkoopt 90% van die kraampjes exact hetzelfde garen.
Ik ga echt niet een trui of vest breien voor dik €60,-.

ZeerPrivé

Corona kan toch ook nog heel wat leuks opleveren https://www.telegraaf.nl/nieuws/7382196 ... ier-ton-op

witte angora

De verhuizing is inmiddels in volle gang. Tot nu toe loopt het erg goed; morgen in de keuken en gang het laatste behang er afkrabben, en dan de volgende stap. Het oude was er vandaag voor een groot deel rap af: het zat voor een groot deel nagenoeg los. Alleen de laatste stukken... dat is wel even werk.

De eerste 2 kuub aan dozen en spullen zijn al over; er past best wel veel in mijn karretje. Straks na het eten de boel weer volgooien. Ben niet eens echt moe, maar wel tevreden. Het gaat lekker zo. Veel vriendelijke mensen in de flat; het blijft me verbazen. Tussen de middag lekker in mijn luie stoel in het zonnetje gezeten; heerlijk.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Goed bezig, WA!

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
26 sep 2020 18:04
De verhuizing is inmiddels in volle gang. Tot nu toe loopt het erg goed; morgen in de keuken en gang het laatste behang er afkrabben, en dan de volgende stap. Het oude was er vandaag voor een groot deel rap af: het zat voor een groot deel nagenoeg los. Alleen de laatste stukken... dat is wel even werk.

De eerste 2 kuub aan dozen en spullen zijn al over; er past best wel veel in mijn karretje. Straks na het eten de boel weer volgooien. Ben niet eens echt moe, maar wel tevreden. Het gaat lekker zo. Veel vriendelijke mensen in de flat; het blijft me verbazen. Tussen de middag lekker in mijn luie stoel in het zonnetje gezeten; heerlijk.
Lekker in het zonnetje gezeten???
Iedereen gunt je dat natuurlijk,zeker na een dag sjouwen,maar ik ben wel jaloers.
Hier zijn we gister bijna weg gewaaid en vandaag weg gespoeld.
Succes verder met de verhuizing,blijft toch altijd een hoop gedoe.

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik pak het hier kort verder op
Lady1234 schreef:
28 sep 2020 20:07
Als hier een ONZIN reactie neergezet wordt, wordt die door mij ONZIN genoemd. ... U hebt helemaal geen idee waar ik allemaal mee te maken heb gehad. En fantaseren kan ik ook ... En wat u allemaal wilt aannemen of goed vindt, kan mij helemaal niets schelen.
Jij en anderen missen het punt. Zet je alleen 'onzin' neer, dan komt dat minimaal vervelend, maximaal aanvallend over. Zet je 'onzin + reden' neer, dan hou je het bij jezelf, loopt de discussie door met veel minder irritaties, daarmee ook veel minder gebruik van de meldknop.

Voor deze site is het belangrijker om te blijven beseffen, dat de complete wereld een stuk groter is dan je eigen wereld. ik zie hier te vaak afwijzende reacties op echte ervaringen langskomen.

In het topic 'bankcontroles schieten door' hebben veel mensen moeite met de ervaring van Wim2007. Toch werkt het al jaren zo. Stapsgewijs heeft de overheid zichzelf steeds meer bevoegdheden gegeven om direct je privéleven binnen te dringen. Of het in zijn geval een melding, een automatische signalering of iets anders is geweest, dat maakt niet uit. De man is overduidelijk als 'verdachte' aangemerkt in een politie-onderzoek en aangezien hij er losjes over vertelt, ga ik ervan uit, dat het onterecht was.
In zekere zin hoort zijn verhaal niet in dat topic thuis, maar dat maakt het niet minder waar. Het gebeurt veel vaker, dat overheidsfunctionarissen op basis van vooroordelen ageren. Het aantal tandenborstels in een badkamer is een bekend voorbeeld uit de sociale hoek. Geautomatiseerde controles leiden tot een smallere blik op de wereld en dat zie je in tal van andere onderwerpen terug, onder andere in het item over de bankcontroles.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons »

Onzin

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

fonsflons schreef:
29 sep 2020 08:12
Onzin
Lang over moeten nadenken zeker op deze bijzondere heldere verkaring?

Nog helderer geesten zullen zeker en vast deze geniale uiting leuk gaan vinden.
Goed gedaan hoor, gefeliciteerd.

Plaats reactie