Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als Ridder 777 in mijn WC probeerde door te trekken komt hij gewoon klaar!

Zoek maar via Google hoe een compost toilet werkte! :evil:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Costnix schreef:
21 jun 2019 13:52
J@ridder777: Je bent in de war met : “Wat gebeurt er als je gaten dijken gaat maken?”
Als ik een Gat in "De Dijk "zou maken is die oude grammofoon plaat stuk!

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ridder777 schreef:
21 jun 2019 13:36
Ik vroeg me het volgende af toen ik erg jong was....

Wat denken jullie?
Ik denk dat jij eens volwassen moet worden.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ja, beslist overstromingen. Maar daardoor ook kortsluitingen, en daardoor weer grote branden, waar niet voldoende bluswater voor is. Miljoenen daklozen, mislukte oogsten, hongersnood, cholera, vlektyfus en builenpest. Als dan ook nog alle Chinezen tegelijk op en neer springen... Alsjeblieft, Ridder777, breng niemand op het idee zoiets te organiseren!

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar gelukkig heeft onze Komkommer een compostbak in plaats van een wc. Dat scheelt er ééntje, dus komen er nét geen overstromingen met alle gevolgen, en daarmee is de wereld gered.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Wij, hier aan de rand van de Veluwe , moeten ons wapenen tegen de tropische hitte komende week.
Het kan in de tuin 40• worden, net als vorig jaar.
Ik haal eventueel direct om 9.00u al de boodschappen , heb ramen en deuren dicht , de ventilator aan en .smiddags hou ik siësta .

Toch zie ik nog steeds een hoop gevlieg en geren , het tempo zwakt niet af , men jaagt maar door.....
Veel bier wordt ingeslagen , tot savonds laat BBQ en slemppartijen , veel kwaadaardig geruzie, korte lontjes dus en gebrek aan slaap.

Ik eet 3 x per dag wat, .savonds gewoon een warme maaltijd , eet veel fruit en drink veel water.
Dit huis is lekker koel en goed geïsoleerd......ook de slaapkamer is lekker koel
Als je midden in de stad woont tussen al dat beton en bv ook geen tuin hebt , in de file staat , etc etc?
Je hebt het warm, kinderen gaan jengelen , er is slaaptekort , honden moeten ook worden uitgelaten en je moet ook nog werken...

Er zal beleid moeten worden aangepast , want deze extremen gaan we meer krijgen.
Minder naaldbomen, meer loofbomen , andere gewassen gaan telen , de rivieren hebben laag water , er kan dus ook minder vracht via de rivieren worden vervoerd. En ga zo maar door.... :!:

Wat doen jullie???

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
23 jun 2019 10:04
Wij, hier aan de rand van de Veluwe , moeten ons wapenen tegen de tropische hitte komende week.
Het kan in de tuin 40• worden, net als vorig jaar.
Ik haal eventueel direct om 9.00u al de boodschappen , heb ramen en deuren dicht , de ventilator aan en .smiddags hou ik siësta .

Toch zie ik nog steeds een hoop gevlieg en geren , het tempo zwakt niet af , men jaagt maar door.....
Veel bier wordt ingeslagen , tot savonds laat BBQ en slemppartijen , veel kwaadaardig geruzie, korte lontjes dus en gebrek aan slaap.

Ik eet 3 x per dag wat, .savonds gewoon een warme maaltijd , eet veel fruit en drink veel water.
Dit huis is lekker koel en goed geïsoleerd......ook de slaapkamer is lekker koel
Als je midden in de stad woont tussen al dat beton en bv ook geen tuin hebt , in de file staat , etc etc?
Je hebt het warm, kinderen gaan jengelen , er is slaaptekort , honden moeten ook worden uitgelaten en je moet ook nog werken...

Er zal beleid moeten worden aangepast , want deze extremen gaan we meer krijgen.
Minder naaldbomen, meer loofbomen , andere gewassen gaan telen , de rivieren hebben laag water , er kan dus ook minder vracht via de rivieren worden vervoerd. En ga zo maar door.... :!:

Wat doen jullie???

Ik lees net dat de hittegolf helemaal niet door gaat 😃

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Noorden valt mee, zuiden wel hitte golf, Nederland is straks verdeeld.

Verder is 40 graden niets, ik zit nu al op 75 graden F.....! :mrgreen:

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“Wat doen jullie?”

Alles rustig aan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Helaas, het wordt wel in zuidoost Nederland tropisch warm , royaal boven de 30• , zelfs boven de 35• en dat meerdere dagen achter elkaar :(

In het noorden en op de Wadden wordt het beduidend minder heet.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat ik al jaren doe, en wat in het begin tot verbazing van visite leidde: ramen en gordijnen dicht, dan hou je de warmte buiten. Vol verwondering vroegen ze me hoe het binnen zo koel kon zijn... Mensen dachten, en sommigen denken het nog steeds, dat je met die hitte vooral de ramen open moet zetten om 'frisse' lucht binnen te krijgen... Enkel vroeg in de ochtend gaat de boel open, om de koelere nachtlucht binnen te halen, voor zover dat al kan.

Inderdaad in de ochtend de boodschappen halen, en in de middag niet al teveel doen. 's Avonds weer wat dingen oppakken is een beter plan. Een beetje Zuid-Europees idee zeg maar. Daar hebben ze trouwens, althans op Majorca, bepaald geen grote ramen...

Overigens zit ik er aan te denken op de ramen aan de buitenkant isolatiefolie te plakken, dat werkt nog een stuk beter.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Eigenlijk vind ik dat we een beetje hysterisch aan het doen zijn over het weer, bij een paar dagen hitte, bij windkracht 9 of bij 2 centimeter sneeuw. Oei oei, hoe moet dat nou toch, hoe zullen we dit overleven?

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij zijn het vooral de media en de weerinstituten die hysterisch doen, waarna een aantal bedrijven, met name in de vervoerssector, in een kramp schieten. Die kramp wordt echter niet veroorzaakt door het weer, maar door de toename van de bureaucratie. Vroeger had een trambestuurder een bezem bij zich, en een lange stang, om de wissels gangbaar te maken en/of te verzetten. Op de trein was dat meen ik ook zo. Tegenwoordig, als een wissel vast zit, moet de machinist vooral in zijn trein blijven zitten en Prorail bellen. Dat kost flink wat tijd ja. En dan loopt de boel vast.

En zo gaat het eigenlijk maar door...

*Vroeger* had je ook mistbanken en flinke sneeuwval, toen moesten mensen ook gewoon naar hun werk en weer naar huis. Niks code geel, oranje of rood, het was gaan, of, bij extremen, niet gaan. Maar dat laatste kwam eigenlijk niet zo heel veel voor.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
23 jun 2019 10:54
Alles rustig aan.
Ik ben blij dat ik rustig aan kan doen als pensionada .

En wat te denken nu van die bewoners daar in die flat zonder lift in Utrecht?
En veel ouderen ?

Tja Lowieze , nee niet hysterisch doen idd, maar er zal wel het nodige moeten veranderen.
Aanhoudende droogte heeft vele consequenties.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
23 jun 2019 11:11
Lady1234 schreef:
23 jun 2019 10:54
Alles rustig aan.
Ik ben blij dat ik rustig aan kan doen als pensionada .

En wat te denken nu van die bewoners daar in die flat zonder lift in Utrecht?
En veel ouderen ?

Tja Lowieze , nee niet hysterisch doen idd, maar er zal wel het nodige moeten veranderen.
Aanhoudende droogte heeft vele consequenties.
Wij hebben juist in juni veel regen gehad.
Wat die mensen in die flat betreft, zie ik het verband tussen een al wekenlang kapotte lift en het weer niet.

Ik kan me niet herinneren dat wij ooit op school of op het werk een tropenrooster hebben gehad.
Bij strenge vorst ging je ook gewoon op de fiets, net als bij storm (ik woonde aan de kust, dus daar kon het nogal tekeer gaan).

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Brexit? Witte Angora heeft gelijk!

Ja, daar mag een machinist niet een wissel doen en moet op Prorail wachten..

Gewoon doen en niets zeggen... vroeger was niet alles slechter.
Elke vrachtwagen chauffeur mag zelf een wiel wisselen indien niet te zwaar is....
op drukke autoweg en rijstrook rood..... ?

Meer zelf doen, en ja, ik reed met lekke band ook 6 km verder naar parkeerplaats.
Ga niet op dure en langzame uren wachten sleephulp betalen als ik nog kan traag over de vluchtstrook zelf kan.
Rode kruis ging aan en de Gele auto gaf complimentje, op camera gezien.

6 Km op 10 Km/h is minder file dan wachten... en na paar minuten reden ze weer vol gas!
0800-8002 bellen was voldoende voor Rode kruis en weghalen!

Moeten ze bij NS / Prorail ook maar eens over nadenken... terug naar vroeger indien mogelijk.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ergens in begin jaren 70 was er een hittegolf. Dat werd op de lagere school uitgelegd als zeer uitzonderlijk. Een tropenrooster kregen we inderdaad niet. De schermen van de ramen gingen uit, en in de pauze hing je een beetje in de schaduw van het fietsenhok of iets dergelijks. Maar verder werd er gewoon les gegeven. Ok, in een iets aangepast, hangerig tempo, maar we kregen daar dan ook grotendeels individueel les, niet klassikaal. De 'aanpassing' zat meer in de leerlingen zelf.

En inderdaad, de ramen wijd open, wisten mensen toen veel...

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik kan mij overigens nog van lang geleden op de middelbare school ijsvrij herinneren, omdat alle singels dichtgevroren waren, zodat er geschaatst kon worden. Want tenslotte was zoiets ook weer zo voorbij.

En een langdurige hitte ergens in de jaren zeventig, met als gevolg dat we een uurtje eerder begonnen op kantoor en dus ook weer een uur eerder naar huis. .

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Witte Angora is vandaag op Vakantie, wand de gordijnen zijn nog dicht! :mrgreen:

Wel goede tip en inbrekers zullen wel schrikken als ze die denkfout gaan maken!
En voor mensen die weigeren 5 hoog te wonen... bier in kruipruimte is perfect op temperatuur... zonder dure koeling!

En nee, ik wil vandaag geen IJs vrij krijgen!

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
23 jun 2019 11:33
Ik kan mij overigens nog van lang geleden op de middelbare school ijsvrij herinneren, omdat alle singels dichtgevroren waren, zodat er geschaatst kon worden. .
Bij ons op de middelbare school werd er enkel in de pauze geschaatst in/op de sloot achter de school. Dat vond men wel voldoende. Nu we het er over hebben, waar is die tijd gebleven, de tijd van onbezorgdheid en plezier... Maar ook de behoorlijk grote vrijheid die we daar hadden, zonder dat er ook maar enige rottigheid was...

Plaats reactie