Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Teunbosseman schreef:
12 jan 2021 09:30
Waren voornamelijk Bulgaren vandaar ook de bijnaam Bulgaarse toeslagfraude. En een Turk als hoofdverdachte.
Bij ons is blijven hangen, dat het Roma waren, die zo hun huizen konden renoveren (eindelijk een waterleiding en stroom in huis).


Afgelopen weekend openden alle nieuwsuitzendingen in Kroatië met Petrinja/Sisak en eindigden met het dorp van ons vakantiehuis, de drukte bij de skilift. Deze week begon het te rollen. Veel commentaar op de drukte bij de skilift, komend weekend komen er inspecteurs om ervoor te zorgen dat alle Corona-basisregels worden opgevolgd. Als reactie komt er een langlaufroute, 20 kilometer lang, lastig te controleren.
Officieel was en is de horeca dicht, maar de café's hebben een topweekend gedraaid, het pizzarestaurant bij de skilift had een loket open en verkocht 1/8e pizza om direct op te eten. Niet iedereen had een fijn weekend, van de hoogvlakte moesten drie mensen worden gered, nadat ze waren ingesneeuwd.
Deze week is de burgemeester aan het bellen geslagen: wie kan tot de zomer in zijn weekendhuis inwoners uit Petrinja opvangen? Zo komt alles weer samen.
Tegelijk werd duidelijk, dat zelfs de sneeuw politiek is. De toeristendiensten in de regio zijn samengevoegd. Onze dame is gepasseerd als directrice, wel in dienst gebleven als informatrice (lager salaris èn minder uren). Met de promotie van de wintersport heeft zij laten zien, wat ze kan en hoe effectief ze is, tot grote ergernis van de apparatsjik, die directeur is geworden. Want ineens zijn de vier subsidieaanvragen om het dorp aantrekkelijker te maken voor toeristen en sporters goedgekeurd. :mrgreen:
Komend weekend wordt het nieuws anders. Onderdak voor de daklozen van de aardbeving èn wintersport, op dezelfde plek.

Nijogeth
Berichten: 9977
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nou, de regering is niet meer. Laten we hopen dat er nu een regering komt die de economie op de eerste plaats heeft staan.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Krijgen we dan eerder verkiezingen? De reguliere verkiezingen zijn op 17 maart a.s.

Tot die tijd blijft het gestruikelde kabinet demissionair. Er zullen toch geen vervroegde verkiezingen zijn lijkt mij.

Nijogeth
Berichten: 9977
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Vast niet. Er worden alleen geen beslissingen meer genomen (deden ze het afgelopen jaar toch al amper).

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Laten we hopen
Ik geloof dat je het principe van een democratie niet hebt begrepen..

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Nijogeth schreef:
15 jan 2021 14:14
Nou, de regering is niet meer. Laten we hopen dat er nu een regering komt die de economie op de eerste plaats heeft staan.
Bedoel je , alle winkels en kroegen open carnaval en muziekzalen open etc, dat ia inderdaad goed voor de economie want, woningnood wordt opgeheven want komen veel huizen leeg , de kas van de aow en pensioenpot komt vol ,dus als jij straks aow /pensioen krijgt is er niks aan de hand . Gewoon lekker blijven feesten . :o

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

dubbel geplaatst

Nijogeth
Berichten: 9977
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja dat lijkt me wel een ideale situatie. Dat we na 4 jaar kunnen zeggen 'zo, deze regering heeft ervoor gezorgd dat winkels open zijn, de horeca open is, de economie is gaan lopen en we uit de coronamaatregelencrisis zijn gekomen'.

Maarja, dat is geen korte termijn plaatje.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Nijogeth schreef:
15 jan 2021 14:29
Ja dat lijkt me wel een ideale situatie. Dat we na 4 jaar kunnen zeggen 'zo, deze regering heeft ervoor gezorgd dat winkels open zijn, de horeca open is, de economie is gaan lopen en we uit de coronamaatregelencrisis zijn gekomen'.

Maarja, dat is geen korte termijn plaatje.
Maar daar heb je niet direct een ander kabinet voor nodig, dat was met het huidige kabinet ook wel gebeurt zo we van Corona af zijn.

Wat we echter niet nodig hebben is een nieuw kabinet die met korte termijn visie allemaal allemaal beslissingen gaat nemen die leuk lijken, denk inderdaad aan horeca open, maar uiteindelijk negatief uitpakken omdat het dan nog langer duurt voordat we uit deze rotzooi komen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Laat iedereen zich nu alsjeblieft eerst focussen op Corona en die Britse variant onder controle zien te krijgen.
Dat gaat nmm vóór alles . De gezondheid van Nederland is nu toch écht wel het allerbelangrijkste.
Voortvarend inenten , ook de huisartsen!
Mij boeit de val verder niet op dit moment. Dat komt wel weer.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Met je goedvinden, Moederslink, maar dit speelt a/ langer dan Corona het leven zal beïnvloeden en b/ gaat het om een fundamenteel punt: een overheid, die de eigen inwoners wantrouwt. Dit wantrouwen zit in veel meer wetgeving en de omgang met de eigen inwoners dan alleen het toeslagensysteem.
Dat het kabinet nu is opgestapt, is niet eens het eigenlijke schandaal. Veel erger, is dat het compenseren van de gedupeerden aan alle kanten wordt tegengewerkt en keer op keer in de media iets positiefs wordt geroeptoetert en de gedupeerden daarna weer niets ontvangen, geen brief, geen bedrag op hun bankrekening, geen telefoontje, geen afspraak hebben om de totale schade op de rij te zetten.

Zonder wisseling van de wacht, nieuwe mensen op alle relevante posities, blijf ik somber over deze overheidsmentaliteit.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Nijogeth schreef:
15 jan 2021 14:14
Nou, de regering is niet meer. Laten we hopen dat er nu een regering komt die de economie op de eerste plaats heeft staan.
We hadden zo'n regering. Anders was er wel een echt harde lockdown geweest waar velen nog steeds van dromen.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Hoeveel wil je hebben , heb er genoeg ook breigaren .
even op internet zoeken ,daar is een leverancier/fabrikant die heeft heel veel patronen , gratis

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

welk merk heb je dan ?

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

:D Het sneeuwt...

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Hier niet. Vol verwachting klopte mijn hartje, maar weer een teleurstelling. En Sinterklaas bestaat ook al niet. Het leven is zwaar.

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
16 jan 2021 14:54
Hier niet. Vol verwachting klopte mijn hartje, maar weer een teleurstelling. En Sinterklaas bestaat ook al niet. Het leven is zwaar.
Hier wel volop sneeuw, vind er niks aan,waar mag ik het heen sturen?

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Richting Utrecht, de provincie dan. Voor mijn part boven op het KNMI. Bedelf ze maar onder een meter of 10. Dat zal ze leren, sneeuw voorspellen die niet komt. :cry:

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Het valt mij ook wat tegen, het blijft amper liggen. Die voorspellingen van tegenwoordig, Pelleboer deed het vroeger beter.

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Scheepjeswol zou wel blijven liggen denk ik. Maar dat weet scharrelschipper wel.

Intussen komt er wat wits uit de hemel, maar het blijft hier ook amper liggen. Om een zeer oud volk te citeren: manna? Geen idee.

Plaats reactie