Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

breien schreef:
07 feb 2021 12:30
Eerlijk gezegd.
Ik mis het wel. Spelen als een kind.
Wat let je?? Het kind in je moet je houden zeg ik altijd maar zo. Ga lekker sneeuwballen gooien met familie of bekenden. Ga wandelen, kom je vanzelf wel tot speel modus :lol:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Toch vandaag 1 uur gelopen. Heerlijk! Hier ligt echt véél sneeuw.
Goed ingepakt en geen kou gevoeld en een frisse neus en frisse wangen.
Het wordt komende week wél echt koud.
De poesjes ff buiten de deur gezet 🐈🐈 , maar die waren niet blij 🥴 .

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Die van mij komen niet verder dan de deuropening. Eerst liepen ze nog wel eens heen en weer over de galerij om de boel te verkennen. Uiteindelijk werden de tochtjes steeds korter, en vandaag kwamen ze dus niet de drempel over.

Van het voorjaar het balkon maar eens opknappen, misschien dat ze dat nog wel willen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Wat ongelooflijk jammer dat er nu tóch geen 11-stedentocht geschaatst kan worden. Echt balen! 🥴

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Die tocht was vorige eeuw toch al afgeschaft? In 1997 was de laatste.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Weinig mensen te zien, weinig verkeer ook. 'Ga niet de weg op'.

'Klaas/Jan/Piet, gelukkig heb ik in maart voldoende toiletpapier gekocht, we houden het wel een weekje uit'.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Hier kunnen we niet eens de weg op ;-) Sneeuwduinen.

Vandaag is hier iedereen in huis. Werk dicht, school dicht, sneeuwruimen en straks de kachel weer aan. Dat is het enige nadeel van deze dagen: het waait uit het oosten, verwarming wordt een energievreter.

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door BL2 »

Jablan schreef:
08 feb 2021 10:05
Hier kunnen we niet eens de weg op Sneeuwduinen.
Maar dat hoef je toch ook niet, je zit de hele dag op het Radarforumpje...

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, niet iedereen staat pas om 11.00 uur op... ;)

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

moederslink schreef:
07 feb 2021 20:01
Wat ongelooflijk jammer dat er nu tóch geen 11-stedentocht geschaatst kan worden. Echt balen! 🥴
Dat kan wel als het blijft vriezen zoals voorspeld, maar het mag (nog) niet.

Er zou een uitzondering gemaakt moeten worden voor de ervaren marathonrijders die ook elk jaar de alternatieve wedstrijden in het buitenland rijden.
Al die rijders vanaf vandaag of morgen in een 'bubbel', de Elfstedenvereniging en de Provincie Friesland doet het voorwerk en de NPO verzorgt een live uitzending.
En alle ander Medelanders blijven netjes in hun eigen regio, hoe mooi zou dat zijn ???

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan zijn die blije steentjes nu iets minder blij.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

scontra schreef:
08 feb 2021 10:59
moederslink schreef:
07 feb 2021 20:01
Wat ongelooflijk jammer dat er nu tóch geen 11-stedentocht geschaatst kan worden. Echt balen! 🥴
Dat kan wel als het blijft vriezen zoals voorspeld, maar het mag (nog) niet.

Er zou een uitzondering gemaakt moeten worden voor de ervaren marathonrijders die ook elk jaar de alternatieve wedstrijden in het buitenland rijden.
Al die rijders vanaf vandaag of morgen in een 'bubbel', de Elfstedenvereniging en de Provincie Friesland doet het voorwerk en de NPO verzorgt een live uitzending.
En alle ander Medelanders blijven netjes in hun eigen regio, hoe mooi zou dat zijn ???
Na komend weekend worden de modellen veel minder stellig, en er is nog veel stroming in de kanalen en tochten in zuid-Friesland vanwege het vele regenwater wat afgevoerd moet worden, dus er zal wel veel geschaatst kunnen worden op natuurijs, en marathons etc geschaatst worden in Zuid-Laren enzo, maar een complete alvestêdetocht (zo noemen wij dat Friezen) kunnen rijden, is voorlopig alleen maar een theoretische oefening van iedereen behalve de Friezen.

En als de rayonhoofden niet alle werkzaamheden in gang zetten om de zwakke plekken te fixen dmv ijstransplantaties etc, wat ze niet gaan doen omdat de vereniging al heeft gezegd geen tocht te organiseren, kan de tocht sowieso al niet doorgaan.

We gaan dus veel gekte zien de komende tijd, veel speculatie, nog meer hoop, maar ik schat zo in, géén alvestêdetocht.

En het is 200 km door open Fries gebied, overal op die route kan jan en alleman het ijs op stappen, dus dit exclusief doen voor de professionele marathonschaatsers is een utopie.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het hele begrip "ijstransplantatie" is sowieso iets waar je niet al te lang over na moet blijven denken... :D

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Pak ze maar warm in, breien, dat hebben ze wel nodig. Antibiotica of een Jägermeister gaat er niet in bij die gasten.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik zag hier net iemand langlaufend over de stoep voorbij komen. :shock: En dan hebben ze nog wat verder naar het oooosten nóg meer sneeuw begrijp ik van collega's.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

sjohie schreef:
08 feb 2021 13:43
Ik zag hier net iemand langlaufend over de stoep voorbij komen. :shock: En dan hebben ze nog wat verder naar het oooosten nóg meer sneeuw begrijp ik van collega's.
Langlaufen is in bepaalde delen van het land een eitje. Als ik nu naar buiten kijk, dan kijk ik tegen een pak sneeuw van dik 30cm aan (waar het opgewaaid is, ruim over een halve meter). Daar kun je perfect op langlaufen, zowel op de stoep als op straat ( geen doorkomen aan ).
Fietsen en autorijden is een veel grotere uitdaging ;)
Mits je oprit schoon is, lukt dat nog wel. Maar op moment dat je stilstaat op de weg sta je meteen muurvast.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

angel1978 schreef:
08 feb 2021 13:51
sjohie schreef:
08 feb 2021 13:43
Ik zag hier net iemand langlaufend over de stoep voorbij komen. :shock: En dan hebben ze nog wat verder naar het oooosten nóg meer sneeuw begrijp ik van collega's.
Langlaufen is in bepaalde delen van het land een eitje. Als ik nu naar buiten kijk, dan kijk ik tegen een pak sneeuw van dik 30cm aan (waar het opgewaaid is, ruim over een halve meter). Daar kun je perfect op langlaufen, zowel op de stoep als op straat ( geen doorkomen aan ).
Fietsen en autorijden is een veel grotere uitdaging ;)
Mits je oprit schoon is, lukt dat nog wel. Maar op moment dat je stilstaat op de weg sta je meteen muurvast.
Wij hebben iets van een kleine 20cm hier in de koekstad geloof ik, dus plenty. Vanmorgen gast van verderop uit de wijk die begon te glijden op de straat. Die vloog bijna de flank van onze auto, en die van de buren, in. :shock: Even praatje gemaakt, heel gemopper over baas die geen winterbanden voor de busjes overhad, en zo verder. Was in staat om dat bedrijf even te mailen.

Wij hebben wel winterbanden, maar dat is geen natuurkunde ontkennend magisch rubber ofzo, dus die blijft mooi staan. Gelukkig super en slijter op loopafstand.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Hier vier seizoenen banden, met het juiste sneeuw-teken erop ... we hadden ruim een uur nodig om de eerste auto uit te graven. Inmiddels ligt ruim 40 cm sneeuw op de deksels van de afvalcontainers. Het leuke van aan de grens wonen: aan beide kanten eindigt de strooiroute ruim voor de grens, de eerste kilometers is het stapvoets rijden. :D

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

sjohie schreef:
08 feb 2021 15:33
Gelukkig super en slijter op loopafstand.
Kijk, dan kom je de lockdownhorrorwinter wel door ;)

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Moneyman schreef:
08 feb 2021 16:44
sjohie schreef:
08 feb 2021 15:33
Gelukkig super en slijter op loopafstand.
Kijk, dan kom je de lockdownhorrorwinter wel door ;)
Sowieso heb ik als Frys om 'e utens (in het buitenland), altijd een fles weduwe Joustra Xtra Oergriselijk Tsien Jier Âlde Bearenboarch X.O in huis voor dit soort winters. Dus ik hoef niet meteen langs de slijter. :lol:

Plaats reactie