Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hebben jullie trouwens ook het probleem dat op de telefoon de lange namen van topics in een overzicht onduidelijk worden, doordat de 2e regel in de eerste regel komt te staan?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Als ik zeg dat ik dat niet heb omdat ik niet op een telefoon werk dan is dat omdat ik me verveel, geen zin heb in de afwas, en behoefte heb om een beetje te leuteren terwijl je er inhoudelijk niks aan hebt. Gelukkig is dit de huiskamer.

Tijd dat alles weer een flink eind open gaat.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nijogeth schreef:
07 mar 2021 19:27
Hebben jullie trouwens ook het probleem dat op de telefoon de lange namen van topics in een overzicht onduidelijk worden, doordat de 2e regel in de eerste regel komt te staan?
Bij mij hangt dat van de browser af. Met Brave heb ik het wel, met Firefox niet.

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Effe wat anders,zag net een "reclame"spotje van de vvd.
Daarin zegt iemand dat Rutte manoeuvreert als een goed schipper.
Nou,als ik in mijn ruim 40 jarige loopbaan als schipper zo had gemanoeuvreerd,dan was ik dus al lang gezonken,af en uit gebrand,kortom op de fles.
Die politici,ze roepen ook maar wat zonder na te denken.
Maar ja, het is verkiezingstijd en dan krijg je dat soort onzin.

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ja het is reclame he. Dat betekent een mix van sterk overdrijven en de negatieve zaken niet benoemen alsmede creatief met de waarheid omgaan. Toch zullen er weer heel wat minder nozele mensen op deze pipo gaan stemmen vrees ik.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
07 mar 2021 19:57
Daarin zegt iemand dat Rutte manoeuvreert als een goed schipper.
Meer een soort scharrelschipper, dus? :wink:

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb bij kieskompas voor de lol eens de populismemeter ingevuld. Ik dacht dat ik door mijn vrij sterke mening op bepaalde punten wel op populistisch rechts uit zou komen, maar dat viel toch wel mee. Ik kwam uiteraard erg rechts uit, maar ik viel toch nog net in het vakje 'niet-populistisch'.

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Kieskompas geeft niet weer wat partijen die aan de macht zijn gekomen dan ook waarmaken van hun beloften. vvd en pvda kunnen dan direct in de kliko. d66 zelfs bij het chemisch afval

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
07 mar 2021 20:43
scharrelschipper schreef:
07 mar 2021 19:57
Daarin zegt iemand dat Rutte manoeuvreert als een goed schipper.
Meer een soort scharrelschipper, dus? :wink:
In dit geval met de nadruk op "scharrel".en dan wat mij betreft in de negatieve zin.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

J. Deltoer schreef:
07 mar 2021 21:05
Kieskompas geeft niet weer wat partijen die aan de macht zijn gekomen dan ook waarmaken van hun beloften. vvd en pvda kunnen dan direct in de kliko. d66 zelfs bij het chemisch afval
Dat is ook nergens te vinden, misschien iets voor jou om te doen. Wat ik wel weet is dat de VVD aardig veel beloften na was gekomen in de periode dat ze met de PvdA aan de macht waren.

Maar zoals altijd in Nederland worden vooral de belangrijkste beloften gebruikt om stemmen te winnen, maar kunnen deze nooit uitgevoerd worden, omdat deze juist zo verschillend zijn van de andere partijen. Op heel veel andere punten zijn vaker compromissen te sluiten, omdat ze daar vaak dichter bij elkaar zitten.

En toch stemmen de meeste mensen alsnog vanwege de punten die groots in de media komen op een bepaalde partij. Hoeveel mensen waren niet boos, omdat de VVD 1000 euro had beloofd? Terwijl ieder weldenkend mens wist dat die er alleen zou komen als de VVD alleen aan de macht kwam en niet hoefde te polderen met andere partijen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Naast LP gold dat ook voor CD.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik doe meestal een paar, en dan pak ik de grootste gemeenschappelijke deler ervan. En dan stem ik op de 2e of 3e vrouw op de kieslijst. Voorlopig staat mijn teller op Volt.

Ik had me trouwens aangemeld als vrijwilliger bij mijn gemeente, ze zochten immers meer bemensing voor de stemlokalen, en ik dacht ik doe eens wat praktisch voor de democratie. Voor de kerst opgegeven via de actie-site van BiZa, en toen ik eind januari niks had gehoord, dacht ik, ik vraag mijn gemeente eens via het contactformulier. Kreeg ik een of halfbakken koeterwaals mailtje terug zonder signature, daar was geen touw aan vast te knopen. Tot op heden niks gehoord, dus ik gók dat ze mijn hulp niet nodig hebben..

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik heb hetzelfde systeem als sjohie, maar ik kies dan genderneutraal, gehandicapt, zowel lichamelijk als geestelijk, daarnaast iemand van kleur, liefst een gele chinees, een rode indiaan of een zwarte piet.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Helemaal niet mee eens. In mijn ogen moet je stemmen op de persoon die het beste jouw mening kan verkondigen. Hoe goed iemand zich kan verkleden tijdens carnaval of als hulpje van Sinterklaas, dat komt voor mij echt pas op plek 2 of misschien zelfs op plek 3. Dat komt dus pas kijken als kandidaten ongeveer even niet functioneel zijn als elkaar en dus op andere vlakken onderscheid gemaakt moet worden.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
08 mar 2021 11:36
Ik stem op de persoon met de mooiste eigengebreide trui of vest aan.
:lol: :lol:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

@MH73 , ik zie dat je geen actief lid meer bent en je van het forum af bent gegaan na zo.n 8 jaar.
Jammer!
Het ga je goed met je opleiding, je winkel, je gezin en de honden! 👍

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

"Laat je niet in een pak lullen als je een trui bent."

Dat heeft Hans Spekman goed gezegd. Toch?

https://www.ad.nl/utrecht/laat-je-niet- ... ~a9ed38a5/

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

breien schreef:
08 mar 2021 11:36
Ik stem op de persoon met de mooiste eigengebreide trui of vest aan.
Probleem is dan om te controleren of diegene dat wel echt zelf gebreid heeft.
Ze nemen het daar niet altijd even nauw met de waarheid. :wink:

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
08 mar 2021 18:51
Internationale Vrouwendag
https://nieuwspaal.nl/internationale-vr ... e-krijgen/
Het kan niet anders of je hebt dit met grote interesse gelezen... :lol:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Vrouwtjes grrrrr :evil:

Plaats reactie