LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door crazyme »

alfatrion schreef:
BL2 schreef:Het is al eerder geopperd, maar het lijkt een goed plan om voortaan het eerste bercht van een nieuwe Radar forum gebruiker standaard te quoten. Voor de zoveelste keer gebeurd het dat een nieuw lid na zeeeer korte tijd al zijn/haar berichten weer verwijderd, inclusief het eerste opeiningsbericht.
Ik vind dit een onwenselijke situatie, maar het integraal "citeren" acht ik onwenselijk en onwettig. Met een kleine aanpassing kun je de software zo maken dat leden hun berichten kunnen niet kunnen aanpassen als ze niet een bepaalde criteria voldoen.
Geen gek idee. Een nieuwe gebruiker kan altijd via de meldknop verzoeken om een bericht te verwijderen wanneer daar voldoende redenen voor zijn.

Mucha

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door witte angora »

Mucha schreef:Hmm.....reageer knop onder Radar topic Publieke laadpalen werkt niet bij mij. :?
Dat klopt, en in een ander 'Radar'-topic ook niet.

BL2
Berichten: 4791
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door BL2 »

Eén post plaatsers verwijderen van het forum !

Misschien eens iets om over na te denken. Hoe langer hoe vaker worden er door nieuwe accounds één (1) post geplaatst met vaak behoorlijke beschuldigingen en / of verwijten richting bedrijven of met "grote problemen" enz.

De indruk bestaat dat dit vaak slechts is om stoom af te blazen, even flink na te trappen of het onderwerp publiekelijk ruim te verspreiden. Men zit vaak helemaal niet op een oplossing of mening te wachten. Dit soort posts zijn dan okk vaak op meerdere fora tegelijk te vinden.

Het zou een goed idee zijn om deze één post accounds berichten na bijvoorbeeld één week te wissen van het forum, als de TS verder niet meer reageert en / of on-line komt.

Hiermee voorkom je vele draadjes welke van niets naar nergens leiden en het forum bovenmatig vervuilen.

Goed idee ?

Mucha

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

BL2
Berichten: 4791
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door BL2 »

......Dat vind ik een goed idee. De TS van dit soort berichten geven in regelmaat geen antwoord op normale vragen die voor duidelijkheid zorgen. Het is wel zo dat de moderator de mensen die er wat sceptisch op reageren verwijt dat ze de TS wegjagen met hun opmerkingen.......
Vaak wordt er wat sceptisch gereageerd, als het een wat onzinnig of "vreemd" onderwerp is. Of als blijkt dat TS al een antwoord heeft op een ander forum, en hier nog eens opnieuw begint.......

En nu we het toch over verwijderen hebben, ook topics waarin geknoeid worden door de TS, bijvoorbeeld tekst in eerste post weghalen of onherkenbaar veranderen, mogen mijns inziens verwijderd worden.

Dat zou de geloofwaardigheid van het forum zeer ten goede komen.

WernerBrocken
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2016 13:14
Contacteer:

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door WernerBrocken »

Hier werkt de quick reply wél, bij het artikel over de verhoging van de premie van de autoverzekering helaas niet!?
Browser is Chrome

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door witte angora »

[Tekst verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 16 nov 2016 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Geruzie

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

[Tekst verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 16 nov 2016 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Geruzie

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door beusen »

]
breien schreef:Het is wel zo dat de moderator de mensen die er wat sceptisch op reageren verwijt dat ze de TS wegjagen met hun opmerkingen.
Inderdaad genoeg voorbeelden, hoe nieuwe leden aangevallen en af gez..kt worden.

Wie heeft dan nog zin hier op een kruisverhoor,dus TS reageerd niet meer.

En het zijn dan toch altijd dezelfde namen, die in deze topics voorkomen.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door alfatrion »

BL2 schreef:Het zou een goed idee zijn om deze één post accounds berichten na bijvoorbeeld één week te wissen van het forum, als de TS verder niet meer reageert en / of on-line komt.
Er is geen goede reden om accounts waarmee één bericht is geplaatst te verwijderen te samen met het bericht. Als het bericht tegen de gedragsregel is dan kan het worden verwijderd maar anders niet.
BL2 schreef:Hiermee voorkom je vele draadjes welke van niets naar nergens leiden en het forum bovenmatig vervuilen.
Ik zie het probleem niet.

BL2
Berichten: 4791
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door BL2 »

Mij gaat het erom dat heel vaak topics worden gestart, waarbij vragen ontstaan. Beantwoording of oplossen van het probleem TS is dan alleen mogelijk als er antwoord wordt gegeven op vragen, of dat TS de zaak verduidelijkt. Bij één post accounds gebeurt dat dus niet waardoor een topic strand in halve aannames, veronderstellingen en off-topicberichten. Daar heeft niemand dus wat aan.

Het Radar forum staat er vol mee............

Dat zie ik als forumvervuiling en is kwalijk als er ook nog bedrijven of instellingen aan de schadpaal worden genageld en onderbouwing van het probleem achter wege blijft.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door beusen »

BL2 schreef:Mij gaat het erom dat heel vaak topics worden gestart, waarbij vragen ontstaan. Beantwoording of oplossen van het probleem TS is dan alleen mogelijk als er antwoord wordt gegeven op vragen, of dat TS de zaak verduidelijkt. Bij één post accounds gebeurt dat dus niet waardoor een topic strand in halve aannames, veronderstellingen en off-topicberichten. Daar heeft niemand dus wat aan.

Het Radar forum staat er vol mee............

Dat zie ik als forumvervuiling en is kwalijk als er ook nog bedrijven of instellingen aan de schadpaal worden genageld en onderbouwing van het probleem achter wege blijft.

Dat is tegen de gedragsregels en daarvoor is een moderator, om dit te verwijderen.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door alfatrion »

BL2 schreef:Dat zie ik als forumvervuiling (...)
Forumvervuiling is iets anders dan dat er berichten geplaatst worden die je persoonlijk niet bevallen.

BL2
Berichten: 4791
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door BL2 »

alfatrion schreef:
BL2 schreef:Dat zie ik als forumvervuiling (...)
Forumvervuiling is iets anders dan dat er berichten geplaatst worden die je persoonlijk niet bevallen.
Mij bevallen de berichten prima, maar dat topicstarters hier een probleem neer zetten en verder niet meer reageren minder. En dat was de kern van mijn idee om deze "één bericht plaatsters" te verwijderen als ze niet verder ingaan op vragen en reacties.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door alfatrion »

BL2 schreef:Mij bevallen de berichten prima, maar dat topicstarters hier een probleem neer zetten en verder niet meer reageren minder. En dat was de kern van mijn idee om deze "één bericht plaatsters" te verwijderen als ze niet verder ingaan op vragen en reacties.
Die berichten vormen geen kennelijk probleem en hoeven dus niet te worden aanpakt.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door thecure »

BL2 schreef:Mij gaat het erom dat heel vaak topics worden gestart, waarbij vragen ontstaan. Beantwoording of oplossen van het probleem TS is dan alleen mogelijk als er antwoord wordt gegeven op vragen, of dat TS de zaak verduidelijkt. Bij één post accounds gebeurt dat dus niet waardoor een topic strand in halve aannames, veronderstellingen en off-topicberichten. Daar heeft niemand dus wat aan.

Het Radar forum staat er vol mee............

Dat zie ik als forumvervuiling en is kwalijk als er ook nog bedrijven of instellingen aan de schadpaal worden genageld en onderbouwing van het probleem achter wege blijft.
Ben het er helemaal mee eens.
Vaak worden er terechte kritische vragen gesteld om e.e.a. te verduidelijken. TS haakt dan af, wat mij weer het gevoel geeft dat er meer aan de hand is dan TS in zijn post wil vertellen.
Deze 'one post wonders' mogen wat mij betreft ook worden verwijderd.

Plus een blokkade om de openingspost aan te passen na b.v. een X aantal uren. Dit omdat deze vaak wordt verwijderd als de antwoorden TS niet aanstaan.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door Julie4444 »

thecure schreef:Plus een blokkade om de openingspost aan te passen na b.v. een X aantal uren. Dit omdat deze vaak wordt verwijderd als de antwoorden TS niet aanstaan.
Met dit deel ben ik het niet eens. De moderatie moet gewoon toestaan dat wij de posts van een TS veiligstellen door deze volledig te citeren in onze reacties.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door Radar »

Brahms schreef:Verwijderen berichten

Wanneer gaat het moderatorteam nu eens over op het plaatsen van een mededeling als er berichten worden verwijderd. Ook zondagavond is er (met enige willekeur) in vele topic geveegd.
Sommige topics zijn de helft of meer korter geworden. Niet alleen geneuzel,wordt verwijderd, maar ook links naar andere delen van het topic en soms best goede adviezen.

Echter even een mededeling plaatsen is er veelal niet bij.........
Dat is een nobel streven, maar helaas is het aantal ingrepen dat wij moeten doen dusdanig groot dat het ondoenlijk is om bij elk ervan tekst en uitleg te geven, laat staan om erover in discussie te gaan.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door Radar »

BL2 schreef:Eén post plaatsers verwijderen van het forum !

Misschien eens iets om over na te denken. Hoe langer hoe vaker worden er door nieuwe accounds één (1) post geplaatst met vaak behoorlijke beschuldigingen en / of verwijten richting bedrijven of met "grote problemen" enz.

De indruk bestaat dat dit vaak slechts is om stoom af te blazen, even flink na te trappen of het onderwerp publiekelijk ruim te verspreiden. Men zit vaak helemaal niet op een oplossing of mening te wachten. Dit soort posts zijn dan okk vaak op meerdere fora tegelijk te vinden.

Het zou een goed idee zijn om deze één post accounds berichten na bijvoorbeeld één week te wissen van het forum, als de TS verder niet meer reageert en / of on-line komt.

Hiermee voorkom je vele draadjes welke van niets naar nergens leiden en het forum bovenmatig vervuilen.

Goed idee ?
Eerste reactie: wij bekijken dit soort kwesties liever per geval, in plaats van alle 'eenmalige posters' over 1 kam te scheren. Maar het is een interessant idee, waarvoor dank. Wij zullen op de redactie bespreken in hoeverre dit wenselijk is en (zo ja) of het technisch eenvoudig is te implementeren, dus mogelijk komen wij hier nog op terug.

Gesloten