LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alleenstaande in Amsterdam, geen huisvestigingsvergunning

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Alleenstaande in Amsterdam, geen huisvestigingsvergunning

Ongelezen bericht door moederslink »

Laat dit de schooldirectie weten, wellicht kunnen zij wat betekenen.

Ee Bee
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 okt 2018 15:07

Re: Alleenstaande in Amsterdam, geen huisvestigingsvergunning

Ongelezen bericht door Ee Bee »

Amersfoort: met wachttijd 15 jaar voor sociale huurwoning sta je rustig nr 400 van 500 kandidaten. Als alleenstaande met laag inkomen mag je i.h.a. tot € 619 huren (Passend Toewijzen wetgeving). Alleenstaanden mogen niet woning van meer dan 2 kamers huren (Huisvestingsverordening per 1-1-2020). Oorzaak: eígen(bewust gekozen) beleid van gemeente om urgenten (met name asielzoekers, daklozen en de zwaarste psychiatrisch patienten) meer kansen te bieden. Slachtoffers: alle (andere) alleenstaande woningzoekenden met laag inkomen.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Alleenstaande in Amsterdam, geen huisvestigingsvergunning

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

vraag de verhuurde of hij wil helpen, vraag hem of hij op papier alvast aan u wil verhuren en vraag dan de vergunning aan en bezie wat er dan gebeurd, meld wel dat u leerkracht bent en niet via een andere weg een woning kunt bemachtigen!!!!

020Haan
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jul 2020 16:36

Re: Alleenstaande in Amsterdam, geen huisvestigingsvergunning

Ongelezen bericht door 020Haan »

Het betreft een 3 kamer woning van om en nabij 68m2
Omdat er sprake is van haast. Is de vraag meer: vul ik de aanvraag naar behoren in met mijzelf als enige bewoner en hoop ik op coulance van de gemeente, met het risico dat het afgewezen wordt.
(Er is namelijk geen tijd om eventueel daarna nog een aanvraag te doen of in beroep te gaan, omdat tegen die tijd de eerste maand huur al overgemaakt moet worden.)

Of is het slimmer nu een of andere constructie te verzinnen.

Ik heb via school al een poging gedaan voorrang te krijgen op een sociale huurwoning, ook die zijn schaars en de gemeente meldt op de website "zoek vooral ook zelfstandig verder naar een woning".
Ik probeer ook al dagen de afdeling Wonen van de gemeente te pakken te krijgen en ben in afwachting van een terugbel-afspraak. Daarnaast heb ik vrijwel alle instanties die je kunt benaderen al gebeld.

Ik had gehoopt op iemand met een soortgelijke situatie en ervaring die er iets zinnigs over zou kunnen zeggen. Iedereen die meedenkt iig bedankt.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Alleenstaande in Amsterdam, geen huisvestigingsvergunning

Ongelezen bericht door angel1978 »

020Haan schreef:
24 jul 2020 14:54
Het betreft een 3 kamer woning van om en nabij 68m2
Omdat er sprake is van haast. Is de vraag meer: vul ik de aanvraag naar behoren in met mijzelf als enige bewoner en hoop ik op coulance van de gemeente, met het risico dat het afgewezen wordt.
(Er is namelijk geen tijd om eventueel daarna nog een aanvraag te doen of in beroep te gaan, omdat tegen die tijd de eerste maand huur al overgemaakt moet worden.)

Of is het slimmer nu een of andere constructie te verzinnen.

Ik heb via school al een poging gedaan voorrang te krijgen op een sociale huurwoning, ook die zijn schaars en de gemeente meldt op de website "zoek vooral ook zelfstandig verder naar een woning".
Ik probeer ook al dagen de afdeling Wonen van de gemeente te pakken te krijgen en ben in afwachting van een terugbel-afspraak. Daarnaast heb ik vrijwel alle instanties die je kunt benaderen al gebeld.

Ik had gehoopt op iemand met een soortgelijke situatie en ervaring die er iets zinnigs over zou kunnen zeggen. Iedereen die meedenkt iig bedankt.
Met constructie bedoel je: de woning toch krijgen ondanks dat je er geen recht op hebt en een gezin dat eigenlijk nu eindelijk aan beurt komt in de kou laten staan?

020Haan
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jul 2020 16:36

Re: Alleenstaande in Amsterdam, geen huisvestigingsvergunning

Ongelezen bericht door 020Haan »

Ik hoor het al. Ongeschikt als leerkracht en geen recht op een zelfstandige woning! Helder.

ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Alleenstaande in Amsterdam, geen huisvestigingsvergunning

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

020Haan schreef:
24 jul 2020 15:50
Ik hoor het al. Ongeschikt als leerkracht en geen recht op een zelfstandige woning! Helder.

Gedraag je niet als calimero. Realiseer je je wel dat er gezinnen van 4-5 personen in zo'n flatje wonen waar ze dan ook nog 15 jaar op hebben moeten wachten?

Je kan ook buiten Amsterdam een woning zoeken in de vrije sector eventueel gezamenlijk huren met collega.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Alleenstaande in Amsterdam, geen huisvestigingsvergunning

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als Haan020 de wethouder om hulp vraagt en anders elders gaan werken, ook het naastgelegen Almere is groot tekort...
en ga lesgeven op een plek die jou aan redelijke woonruimte helpt, geen studenten kamer van 25 tot 30 meters voor jou....

De wethouder onderwijs even vragen of de ambtenaar die voor deze werkt....
Als ze niets doen ga je weg en word je Haan 036, Haan 010, of Haan070.....

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Alleenstaande in Amsterdam, geen huisvestigingsvergunning

Ongelezen bericht door witte angora »

Buiten Amsterdam is net zomin een optie. Purmerend: meer dan 20 jaar. Kop van Noord-Holland/Westfriesland/: ik sta er een jaar of 7 ingeschreven, onder plek 30 kom ik niet uit. Bollenstreek/Leiden: minimaal een jaar of 12. Utrecht en omgeving: minimaal een jaar of 12, tenzij je genoegen neemt met een uitgewoonde bezemkast.

Ik neem aan dat het werk ook nog een beetje op een redelijke reisafstand moet liggen.

De enige andere optie is woningruil. Daar liggen misschien kansen. Een buurvrouw hierboven (met een groot appartement, 3 kamers), heeft het voor elkaar gekregen een woning in Amsterdam te bemachtigen met woningruil.

ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Alleenstaande in Amsterdam, geen huisvestigingsvergunning

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

WA, ik heb het over vrije sector. Dat lukt doorgaans binnen een paar maanden, ook in de grote{re) steden.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Alleenstaande in Amsterdam, geen huisvestigingsvergunning

Ongelezen bericht door witte angora »

@ZeerPrivé: Dit is wat de TS schrijft.
020Haan schreef:
23 jul 2020 16:53
Wat zou beteken dat ik dus A. niets kan kopen, B. nog 388 jaar op een sociale huurwoning kan wachten en C. op de vrije markt ook nog naast het net vis omdat het te groot is.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Alleenstaande in Amsterdam, geen huisvestigingsvergunning

Ongelezen bericht door reggie2 »

ZeerPrivé schreef:
24 jul 2020 17:35
WA, ik heb het over vrije sector. Dat lukt doorgaans binnen een paar maanden, ook in de grote{re) steden.
In Amsterdam lukt dat alleen als je vanaf 1600 euro huur per maand betaald, Denk niet dat TS dat kan missen.

ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Alleenstaande in Amsterdam, geen huisvestigingsvergunning

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

TS heeft het nog niet eens geprobeerd. Voor hetzelfde geld krijgt hij wel een vergunning voor die woning i.h.k.v. die speciale regeling.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Alleenstaande in Amsterdam, geen huisvestigingsvergunning

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Expads kregen alles ook geregeld.

Als de nood hoog genoeg is en vraag meerdere scholen of ze er ook redelijke huisvesting bij hebben.
De School directeur belt de wethouder en woningbouw en dan is in vele regio's een voorrang mogelijk....

Beter de rest langer op de lijst dan een school moeten sluiten en overvolle klassen.
Ga niet meer zelf zoeken maar eis dat de school het regelde....
En de eerste die leuke woonruimte bied, dus maak een beetje misbruik, vele huidige inwoners vinden dit soort voordringen prima!

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Alleenstaande in Amsterdam, geen huisvestigingsvergunning

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Neem tijdelijk een vriend of vriendin om samen te huren.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Alleenstaande in Amsterdam, geen huisvestigingsvergunning

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hoe het ook afloopt: laat het wel even weten op dit forum.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Alleenstaande in Amsterdam, geen huisvestigingsvergunning

Ongelezen bericht door Brahms »

Lady1234 schreef:
24 jul 2020 18:47
Neem tijdelijk een vriend of vriendin om samen te huren.
Of voor altijd, en ga wat kopen buiten Amsterdam. In Drenthe is het super mooi wonen en zeer betaalbaar. Wat je daar voor een eengezinswoning aan hypotheek betaald, krijg je in Amsterdam geen kamer voor.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Alleenstaande in Amsterdam, geen huisvestigingsvergunning

Ongelezen bericht door reggie2 »

Brahms schreef:
25 jul 2020 00:22


Of voor altijd, en ga wat kopen buiten Amsterdam. In Drenthe is het super mooi wonen en zeer betaalbaar. Wat je daar voor een eengezinswoning aan hypotheek betaald, krijg je in Amsterdam geen kamer voor.

Dus je werkt in Amsterdam en gaat in Drenthe wonen?? doe normaal man.:-)

jonis
Berichten: 2741
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Alleenstaande in Amsterdam, geen huisvestigingsvergunning

Ongelezen bericht door jonis »

reggie2 schreef:
25 jul 2020 12:03
Brahms schreef:
25 jul 2020 00:22


Of voor altijd, en ga wat kopen buiten Amsterdam. In Drenthe is het super mooi wonen en zeer betaalbaar. Wat je daar voor een eengezinswoning aan hypotheek betaald, krijg je in Amsterdam geen kamer voor.

Dus je werkt in Amsterdam en gaat in Drenthe wonen?? doe normaal man.:-)
Denk je dat ze daar geen leerkrachten zoeken?
Lagere woonlasten, belastingen, gratis parkeren, "normale prijzen" ....limburg is zo gek nog niet...

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Alleenstaande in Amsterdam, geen huisvestigingsvergunning

Ongelezen bericht door reggie2 »

jonis schreef:
25 jul 2020 12:29


Denk je dat ze daar geen leerkrachten zoeken?
Lagere woonlasten, belastingen, gratis parkeren, "normale prijzen" ....limburg is zo gek nog niet...
TS zoekt geen baan, die zoekt een huis.
Sinds wanneer ligt Limburg in Drenthe? Niet gelezen wat er stond ? :lol:

Wie wil er nou in Drenthe wonen, die uithoek.

Gesloten