LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alleenstaande in Amsterdam, geen huisvestigingsvergunning

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Alleenstaande in Amsterdam, geen huisvestigingsvergunning

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Lady1234 schreef:
25 jul 2020 21:36
ElleFlowers schreef:
25 jul 2020 21:15
witte angora schreef:
25 jul 2020 21:13
Nee, we hebben de bloemetjes water gegeven.

Zullen we nu weer terug gaan naar on-topic en eens kijken of er nog niet-genoemde tips zijn?
Kom maar op dan daarmee. Ik zit y
Te denken over paar opties maar post dat niet zomaar want de kritiek hier is fors
Maar dat komt omdat u uw trucjes alleen maar wilt delen via een PB.
Wat wil je dat ik doe? Een woonruimte in Amsterdam via corporatie verkrijgen duurt heel lang. Het feit dat je als leraar cruciaal bent gaat niet zo ff helpen. Ik weet opties maar ik krijg steeds bak stront over me heeb

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Alleenstaande in Amsterdam, geen huisvestigingsvergunning

Ongelezen bericht door moederslink »

Het zou goed zijn deze opties hier te delen.

Zelf heb ik eerder geschreven dat het schoolbestuur hierin mogelijk wat kan betekenen.
Zij heeft nu daar die baan en zal dus moeten wonen.
Er is een woning , maar daar krijgt zij vooralsnog geen huisvestingsvergunning voor.
Dan zou het schoolbestuur in conclaaf kunnen gaan met de wethouder van onderwijs bv.
De ( particuliere ) verhuurder gaat sowieso accoord.
Amsterdam zit te springen om gekwalificeerde onderwijskrachten.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Alleenstaande in Amsterdam, geen huisvestigingsvergunning

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het is gewoon kwestie de huisvestingsvergunning aan te vragen na tekenen huurcontract. Nee heb je.

Er is woningschaarste. Hoe erger de schaarste, des te stricter de regels worden toegepast. En terecht. Heb dus niet de illusie dat er buiten die regels iets te ritselen valt.

Amsterdam probeert leraren wel te helpen met woonruimte.
https://www.amsterdam.nl/onderwijs-jeug ... 0cc4366545
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 25 jul 2020 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Alleenstaande in Amsterdam, geen huisvestigingsvergunning

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Ik vrees dat de school niets kan doen om de huisvestingsvergunning voor deze leraar er door te drukken. Het is hard en ze vinden dat je in Almere ook prima kan wonen. Ik heb ervaring mee in Den Haag. Je huisvestingsvergunning krijg je niet als je niet aan voorwaarden voldoet. Je hebt geen recht op als je allleenstaand bent etc. Maar ik denk even met je mee. Er zijn oplossingen. Maar ik moet ook om goed advies te geven dit verder onderzoeken. Er is enorme wachtlijst voor sociale hiur in grote steden. Den Haag is al snel 6 jaar. Indien je de woning wilt zul je creatief moeten zijn en ik denk dat maatschappelijk werkers wat kunnen betekenen want daar werk ik mee en degenen die erover gaan kan ik contacteren maar niet in Amsterdam. Wat ik kan doeb is hier advies vragen maar wat ik zeg maatschappelijk werk daar weten dit ook en hebben korte lijntjes. Trucjes ga ik niet adviseren want ik houd me aan regels. Maar ga naar servicepunt gemeente. Daar zat ik ooit en de persoon van gemeente schakelde ik direct mee. Maar n mogelijk wil ik niet stellen maar kom in actie

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Alleenstaande in Amsterdam, geen huisvestigingsvergunning

Ongelezen bericht door witte angora »

ElleFlowers schreef:
25 jul 2020 23:20
Ik heb ervaring mee in Den Haag.

Je huisvestingsvergunning krijg je niet als je niet aan voorwaarden voldoet

Er is enorme wachtlijst voor sociale hiur in grote steden. Den Haag is al snel 6 jaar

ik denk dat maatschappelijk werkers wat kunnen betekenen want daar werk ik mee

en degenen die erover gaan kan ik contacteren maar niet in Amsterdam.
Hopeloos.

Punt 1: Amsterdam en Den Haag zijn toch echt twee verschillende steden met een eigen beleid.
Punt 2: Open deur
Punt 3: Open deur; en in Amsterdam is de wachtlijst nog wel een stukkie langer.
Punt 4: Eerst was je advocaat op de Zuid-As, die verschrikkelijk dure kantoren, en nu werk je weer met maatschappelijk werkers?
Punt 5: Degenen die jij kunt contacteren werken kennelijk niet in Amsterdam? Waarom zouden die de TS helpen om een woning in Amsterdam te vinden?

Elle, doe ons hier een lol en ga de bloemetjes buiten zetten. Met jouw adviezen is de TS toch echt niet geholpen.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Alleenstaande in Amsterdam, geen huisvestigingsvergunning

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

witte angora schreef:
25 jul 2020 23:39
ElleFlowers schreef:
25 jul 2020 23:20
Ik heb ervaring mee in Den Haag.

Je huisvestingsvergunning krijg je niet als je niet aan voorwaarden voldoet

Er is enorme wachtlijst voor sociale hiur in grote steden. Den Haag is al snel 6 jaar

ik denk dat maatschappelijk werkers wat kunnen betekenen want daar werk ik mee

en degenen die erover gaan kan ik contacteren maar niet in Amsterdam.
Hopeloos.

Punt 1: Amsterdam en Den Haag zijn toch echt twee verschillende steden met een eigen beleid.
Punt 2: Open deur
Punt 3: Open deur; en in Amsterdam is de wachtlijst nog wel een stukkie langer.
Punt 4: Eerst was je advocaat op de Zuid-As, die verschrikkelijk dure kantoren, en nu werk je weer met maatschappelijk werkers?
Punt 5: Degenen die jij kunt contacteren werken kennelijk niet in Amsterdam? Waarom zouden die de TS helpen om een woning in Amsterdam te vinden?

Elle, doe ons hier een lol en ga de bloemetjes buiten zetten. Met jouw adviezen is de TS toch echt niet geholpen.
Punt 1: de grote steden kampen veelal met zelfde issues
Punt 2:: waarop reageer je
Punt3: Amsterdam is langer maar Den Haag of Utrecht is net zoveel te lang
Punt 4: mijn werk is veranderd en ga ik niet uitleggen verder
Punt 5; mensen hier contacteren mij voor hulp dus hoe waardeloos je me vindt jou bellen ze niet.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Alleenstaande in Amsterdam, geen huisvestigingsvergunning

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De toewijzingsregels gelden voor iedereen, maar er zijn ook achterdeurtjes. En ElleFlowers weet manieren om die achterdeurtjes te openen. Dat is de suggestie als ik het goed begrijp.

Het komt mij als onwaarschijnlijk over.

Je komt in Amsterdam niet meer aan de bak voor een sociale huurwoning.

Van de laatste 286 verhuurde sociale huurwoningen in stadsregio Amsterdam (26/6 - 26/7) werden er 245 verhuurd dmv "directe bemiddeling" slechts 35 naar een kandidaat op de wachtlijst. 10 daarvan waren voorrangkandidaat. Dus 25 kandidaten van de "gewone wachtlijst". Circa 9% dus. Dan werden er nog 5 kamers verloot onder jongeren. En één gewone driekamerwoning. Aantal reacties: 6214.

Negen van de tien woningen worden dus "direct bemiddeld". Joost mag weten wat dat inhoudt. Transparantie voor woningzoekenden is daarmee definitief verdwenen.

https://www.woningnetregioamsterdam.nl/Verhuurd

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Alleenstaande in Amsterdam, geen huisvestigingsvergunning

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En om de stoelendans nog gekker te maken, is het plan het systeem nu weer om te gooien.

Inschrijfduur wordt fors minder waard. Je moet nu flink gaan reageren op woonadvertenties om punten te verdienen:

https://socialehuurwoningzoeken.nl

Als dit gaat werken, zullen andere regio's dit ongetwijfeld overnemen.

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Alleenstaande in Amsterdam, geen huisvestigingsvergunning

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat systeem gaat dus absoluut niet werken. Wat je gaat krijgen is dat iedereen minimaal 4 keer per maand op iedere woning gaat reageren, passend of niet, om die 30 punten te scoren en te behouden. En wat je vervolgens gaat krijgen, want ik zie geen 'straf' als je meerdere keren een woning weigert, is dat het gross van de eerste 20 of 30 kandidaten niet komt opdagen bij een woningbezichtiging. Wat overigens nu al regelmatig gebeurt.

Die 'directe bemiddeling' gaat om statushouders en lastpakken. In Driebergen hebben ze op die manier ook iemand 'verplaatst'. Dat weet ik toen ik voor de naastliggende woning kwam kijken van gesprekken met buren en de wbv zelf. En ook in die regio gaat het overgrote gross inderdaad via directe bemiddeling naar allerlei kandidaten, terwijl de 'gewone wachtende' geen enkele kans maakt.

Charly1990
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jul 2020 22:45

Re: Alleenstaande in Amsterdam, geen huisvestigingsvergunning

Ongelezen bericht door Charly1990 »

Waarom dien je niet gewoon een aanvraag in? Dat je niet (helemaal) aan de voorwaarden voldoet betekent niet dat er geen coulance kan zijn.

mh73

Re: Alleenstaande in Amsterdam, geen huisvestigingsvergunning

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik heb er laatst iets over gelezen, even teruggezocht. https://www.amsterdam.nl/onderwijs-jeug ... rd-leraar/

Mogelijk al bekend, maar zo niet dan staan hier wellicht nog aanspreekpunten tussen.

Gesloten