LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] appartementenwoning Winschoten

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
johannesdoper
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 mar 2018 20:54

appartementenwoning Winschoten

Ongelezen bericht door johannesdoper »

Problemen besproken en opgelost
Laatst gewijzigd door johannesdoper op 26 mar 2018 20:46, 2 keer totaal gewijzigd.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: appartementenwoning Winschoten

Ongelezen bericht door vroem »

wat was precies de vraagstelling aan, en het antwoord van het juridisch loket? alleen de opmerking dat het niets opgeleverd heeft is nogal vaag.
de technische gebreken op zich zijn denk ik reden om een deel van de huur achter te houden tot eea geregeld is. hoe het met de kabel zit is denk ik opgenomen in huurovereenkomst.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: appartementenwoning Winschoten

Ongelezen bericht door kweenie »

Voor de vragen over de brandveiligheid kun je contact opnemen met de brandweer. Die kunnen dan de flat een keer gaan inspecteren. Als die ook bepaalde gebreken constateren, dan zal de eigenaar heel wat lastiger de aanbevelingen in de wind kunnen slaan.

Voor de kabeltelevisie zou ik denken dat dat normaal iets is wat je zelf niet regelen. Of huur je inclusief televisiesignaal?

Ziggowebteam
verified
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 jun 2012 12:56
Contacteer:

Re: appartementenwoning Winschoten

Ongelezen bericht door Ziggowebteam »

Als de kabelaansluiting een individuele aansluiting is (Dus iedere woning heeft vanaf de kast in de straat een eigen kabel) dan moet deze door ons worden vervangen wanneer hij defect is. Kijken graag voor je om welke situatie het hier gaat. Stuur middels privebericht je postcode+huisnummer, dan gaan we kijken.

Groet,

Jelle van Ziggo

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: appartementenwoning Winschoten

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zijn brandtrappen echt nodig vanuit iedere slaapkamer?

johannesdoper
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 mar 2018 20:54

Re: appartementenwoning Winschoten

Ongelezen bericht door johannesdoper »

Problemen zijn besproken en inmiddels opgelost
Laatst gewijzigd door johannesdoper op 26 mar 2018 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: appartementenwoning Winschoten

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik moet eerlijk bekennen dat ik weinig appartementencomplexen ken waarbij ieder huis een eigen brandtrap heeft. Meestal zitten die ergens in de hal.

johannesdoper
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 mar 2018 20:54

Re: appartementenwoning Winschoten

Ongelezen bericht door johannesdoper »

Problemen zijn besproken en inmiddels opgelost
Laatst gewijzigd door johannesdoper op 26 mar 2018 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.

johannesdoper
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 mar 2018 20:54

Re: appartementenwoning Winschoten

Ongelezen bericht door johannesdoper »

Nog even iets over de brandtrappen: Er is wel een nooduitgang in de hal, wordt ook aangegeven met een bordje. Uitgang betreft een kleine wenteltrap,Kwestie is inmiddels opgelost.
Laatst gewijzigd door johannesdoper op 26 mar 2018 20:45, 2 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: appartementenwoning Winschoten

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ga naar huis commissie, en vraag als ze niets doen huur verlaging, dat kost geld en als je het niet alleen maar met vele mede bewoners / ook klagers gezamenlijk doet word het zo duur dat ze met spoed ter voorkoming mislopen grote inkomsten het gelijk uitvoeren.

Je kunt het Chantage noemen maar werkt wel.
Ook word je niet als opstoker gezien als je als groep zonder enige lijder gaat melden... en liefst een vreemde dus geen familie het woord liet voeren.
De persoon die begint is niet populair bij verhuurders dus neem iemand die voor de vele bewoners dit naar buiten wil brengen.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: appartementenwoning Winschoten

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Zolang u nog een werkende internetverbinding heeft zou ik maar eens gaan uitpluizen hoe dat precies met de veiligheidsregels zit die klaarblijkelijk in uw huurappartement met voeten getreden worden.

Om het overzichtelijk te houden zou ik met de brandvoorschriften beginnen die gelden voor seniorenappartenementen met publikumsverkeer als daar zijn brandblussers (gecertificeerd en gecontroleerd) resp. brandslangen en toegankelijke haspels, een sprinklerinrichting zou helemaal mooi zijn, verder nog met de noodverlichting, de uitgewerkte vluchtwegen en kaarten aan de gangwanden, brand- en rookmelders enz. en maakt u met uw voorlopige bevindingen vervolgens een afspraak bij de plaatselijke brandweerpost om e.e.a. voor te leggen. Als voormalig diplomaat zult u de fijne kneepjes van het overtuigen wel kennen.

Met de (verplichte) vluchttrappen kunt u aansluitend aan de gang wanneer er een contrôle komt en wijs de heren van de brandweer dan meteen op verdere mankementen zoals de genoemde defecte liftbeveiliging. Met die vluchttrappen kan de brandweer opmerken, dat u vanaf het balkon gered zou kunnen worden, maar dan moet de vrije toegang voor tenminste een ladderwagen geregeld zijn en dàt kost dan weer, want er mag niets in de weg staan (parkeerplaatsen moeten weg bij voorbeeld) en de ondergrond moet professioneel verhard zijn.

Ik denk, dat u uw verhuurder nog een tijdlang flink zult kunnen bezighouden ... alles voor het goede doel!

suc6 ermee!

Het lijkt mij best een leuke klus en goede tijdsbesteding èn u zorgt tegelijkertijd voor uw eigen en de veiligheid van uw medebewoners. Wij kunnen één bal neerleggen en u schiet hem op de omschreven manier erin:

https://brandveiliggebouw.nu/vragen/ite ... uw-voldoen

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: appartementenwoning Winschoten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het is maar zeer de vraag of er uberhaupt regels met voeten getreden worden.

Overigens opvallend dat TS wel klaagt over wat er niet is, maar van datgene wat er wél is niet eens weet waar het uitkomt...

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: appartementenwoning Winschoten

Ongelezen bericht door gosewijn »

Voor de brandtrap geld in mijn gemeente , aantal inwoners en afstand tot nooduitgang . Volgens mij is dat in Nederland geregeld in de voorschriften. Zal wel op internet staan.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: appartementenwoning Winschoten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zou dan als ik u was die kleine wenteltrap maar eens aflopen. Dan weet u tenminste in een noodgeval waar die op uitkomt.

Het is zeker in Nederland niet gebruikelijk dat slaapkamers een nooduitgang bij brand hebben. Dat zie je wel bij flats in Amerika, buiten aan de gebouwen.

Als u werkelijk iets te klagen hebt, kunt u dat doen boj de huurcommissie.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: appartementenwoning Winschoten

Ongelezen bericht door kweenie »

johannesdoper schreef:ik heb in het buitenland gewerkt en gewoond, aldaar waren de meeste appartementen voor buitenlandse diplomaten wel voorzien van brandtrappen of ontsnappingsmogelijkheden vanuit elke kamer.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar je bent hier niet om het buitenland. Je bent in Nederland, waar de flats aan de Nederlandse normen moeten voldoen.
Blijkbaar zijn de eisen op gebied van de brandveiligheid in Winschoten minder streng dan in de rest van Nederland, omdat ik helemaal geen reactie van de brandweer of gemeente Oldambt heb ontvangen.
Nee, de eisen zijn in Winschoten net zo streng als in de rest van Nederland. En die houden ondermeer in dat je niet verplicht vanuit iedere kamer een dubbele vluchtroute zou hoeven te hebben. Dat is ook iets wat je in Nederland erg weinig ziet.

Wel zijn er strenge eisen voor het gebied buiten je eigen flat. Zie ook de link die hänschen klein heeft gegeven. De brandweer is vaak ook vrij streng op de eisen wat betreft brandwerendheid, tussendeuren etc. En controleert daar vaak op. (Gemeenten maken ook dankbaar gebruik van deze stok achter de deur in de strijd tegen huisjesmelkers.) Maar als ik je betoog zo zie lijkt er zo op het eerste gezicht weinig mis met de flat volgens de Nederlandse normen. Misschien wel voor jouw buitenlandse diplomatennormen, maar die gelden niet in Nederland.

johannesdoper
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 mar 2018 20:54

Re: appartementenwoning Winschoten

Ongelezen bericht door johannesdoper »

Kwestie besproken en is inmiddels opgelost
Laatst gewijzigd door johannesdoper op 26 mar 2018 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.

johannesdoper
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 mar 2018 20:54

Re: appartementenwoning Winschoten

Ongelezen bericht door johannesdoper »

Kwestie is inmiddels afgehandeld en opgelost
Laatst gewijzigd door johannesdoper op 26 mar 2018 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: appartementenwoning Winschoten

Ongelezen bericht door tttlocke »

johannesdoper schreef:... Blijkbaar zijn de eisen op gebied van de brandveiligheid in Winschoten minder streng dan in de rest van Nederland, omdat ik helemaal geen reactie van de brandweer of gemeente Oldambt heb ontvangen.

Waaom denkt u dat? Denkt u dat in de rest van Nederlands ieder appartement een eigen brandtrap heeft?

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: appartementenwoning Winschoten

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ieder jaar een ontruimingsoefening? Ik vind deze sowieso zinloos. Dit helpt alleen bij bedrijven waar men bhv'ers moet inleren. Bij elke ontruiming moeten deze exact weten wat te doen, dus dan is het slim dit geoefend te hebben. Maar van mensen zonder training kun je niet op aan, deze reageren iedere keer anders.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: appartementenwoning Winschoten

Ongelezen bericht door kweenie »

Bovendien is het dan ook nog geen taak voor de eigenaar on dat te organiseren, maar van de huurders/bewoners. Wellicht een idee voor TS om in de bewonersorganisatie te gaan zitten (of deze op te richten), zodat hij zulke zaken kan gaan organiseren. Als de rest van de bewoners daar heil in zien, natuurlijk...

Gesloten