LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aansparkelijk vervolgschade

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
indaan

aansparkelijk vervolgschade

Ongelezen bericht door indaan »

Wij hebben een geschil met de woningbouwvereniging,wij hebben schade aan de marmoleumvloer.Dit komt doordat de aannemer die in opdracht werkte van de woningbouw de vloer niet goed heeft gerepareed met het gevolg dat we verzakingen hebben en dat we door de gehele woning schade hebben aan de marmoleumvloer,en dit percies op de plaatsen waar de vloer is gerepareerd.
De woningbouw went de aansprakelijkheid van zich af omdat in het huurkontrakt staat bij 5.5;niet aansprakelijk voor vervolgschade,mits er aantoonbaar is dat het grove nalatigheid betreft.
Mijn vraag is,kan de woningbouw dit zomaar doen,zich ontrekken aan schade waar wij huurders niets aan kunnen doen maar wel een enorme schadepost hebben?[/i]

Marcel de Wit

Re: aansparkelijk vervolgschade

Ongelezen bericht door Marcel de Wit »

Ik ben van mening dat je de eigenaar van de woning(woningbouw) aansprakelijk dient te stellen,en dat deze de schade op de aannemer kan verhalen.En zich onttrekken aan vervolgschade kan volgens mijn niet volgens het burgerlijk wetboek(ik zal het binnenkort laten weten op het foum)

indie

Re: aansparkelijk vervolgschade

Ongelezen bericht door indie »

Iedere verhuurder van woningen kan aansprakelijk gesteld worden als er sprake is van grove nalatigheid,en volgens mij is dat hier ook aan de orde.Alleen wie bepaald wat grove nalatigheid percies is?

Gast

Re: aansparkelijk vervolgschade

Ongelezen bericht door Gast »

Inderdaad,je onttrekken aan vervolgschade is in strijd met de regelgeving.Alleen om aan te tonen dat het vervolg/verhaalschade is,blijft een moeilijke bewijslast en dient ook binnen een bepaald tijdsbestek te worden gemeld.Succes

Gesloten