LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gasverbruik algemeen gestookte huurflat

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
anja

gasverbruik algemeen gestookte huurflat

Ongelezen bericht door anja »

Mijn ouders bewonen een benedenflat die algemeen gestookt wordt, uiteraard onderhouden de de woningbouwvereniging. Een gedeelte van de stookkosten wordt reeds betaalt bij de "servicekosten" toch hebben veel bewoners vorig jaar eeb bijbetaling moeten doen tussen de E 200 en E1000 ! Nu doet een onafhankelijk buro onderzoek naar de capaciteit etc. dus er wordt aan gewerkt.
Maar wat dacht u van het volgende: het is gezond om met open raam te slapen in een ongestookte slaapkamer, spaart stookkosten en gezondheid! Zodra mijn ouders het slaapkamerraam openen en de temperatuur is 5 graden boven het nulpunt gaat de antibevries in aktie, dat wil zeggen de kachel wordt heet, zonder dat mijn ouders dat willen.
De calorieenmeter loopt, raam dicht, kachel wordt koud.
Een leiding bevriest toch niet bij 5 boven nul? Is dit slordig met energie?
We zouden dolgraag willen dat één uwer experts eens kwam kijken want de kwestie van hoge nota's speelt al jaren, help ons altublieft![/b]

miraltje
Berichten: 155
Lid geworden op: 26 okt 2003 16:09

Re: gasverbruik algemeen gestookte huurflat

Ongelezen bericht door miraltje »

de radiator is waarscheinlijk uitgerust met een thermostaat knop.
Deze geeft verschillende standen aan op de knop te weten
*= antivries +/- 6 graden.
en standen 1 t/m 5.
het is juist dat de "radiator" dan warmte vraagt.
immers de laagste stand op de knop is 6 graden.
U zou de woningstichting kunnen vragen of ze de thermostaat kop willen vervangen door een had bediende knop die kunt u namelijk zelf wel helemaal dicht zetten.
Dan nog over het bevriezen van leidingen, het is een misverstand dat een leiding bevriest wanneer het onder 0 is.
de meeste bevriezingen ontsstaan met name rond het vriespunt in combinatie met de wind

Gesloten