LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geluidsoverlast van de plavuizen van de buren

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Sja....
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 mei 2005 19:43

Re: geluidsoverlast van de plavuizen van de buren

Ongelezen bericht door Sja.... »

Dus.... als de "overlast" geproduceerd zou worden door een leuke buurvrouw, dan is de "overlast" GEEN "overlast" meer... :?

Sja... :wink:

Gast

Re: geluidsoverlast van de plavuizen van de buren

Ongelezen bericht door Gast »

Lijkt mij ook wel ja,

Velen moeten hier ,n 06 voor bellen maar deze geeft het gratis..

Is ,t soms iets om te exploiteren ?.

Miep
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:48

Re: geluidsoverlast van de plavuizen van de buren

Ongelezen bericht door Miep »

In de flat waar ik eerst woonde hadden zowel mijn benedenbuurman op 3 hoog als ik op 4 hoog last van iemand op 2 hoog die op schoenen over een betonnen vloer met vinyl liep. Gelukkig was daar goed mee te praten en was het probleem snel opgelost :D . Maar het kan dus wel, dat je last hebt van loopgeluiden uit de woning onder je.

Nu woon ik in een oude 2-kamerwoning met houten vloeren. Mijn bovenbuurvrouw loopt op muilen rond in huis :evil: .... ik word gek van de herrie. Daarnaast gaat de stereo elke dag loeihard en rent 1 vande kinderen (ze heeft er 2, jawel in een 2-kamerwoninkje) voortdurend rond. En 's avonds mag ik dan weer meegenieten van ruzies tussen meneer en mevrouw :x .

De buren boven haar willen nooit klagen, ze geven wel op haar af tegenover mij, maar in haar gezicht doen ze vervolgens poeslief :roll: . En de buren beneden hebben mij ertussen zitten en horen nooit wat.

Ik heb een paar keer geprobeerd met haar te praten, maar toen reageerde ze behoorlijk onbeschoft. En met zelf herrie maken verpest ik het alleen maar voor mijn benedenburen, die hartstikke aardig zijn en van wie ik totaal geen last heb.

Ik probeer het nu ook via de woningbouwvereniging, maar hopen dat het niet escaleert.

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: geluidsoverlast van de plavuizen van de buren

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Dat is het beste. En zorgen dat je de klachten op een rijtje heb. Als je in amsterdam woont. Informeer ook bij de wbv hoeveel vierkante meter de woning is. En of het dan mag. Anders via de wbv voor elkaar krijgen dat ze doorschuift naar een 3 kamerwoning.

Miep
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:48

Re: geluidsoverlast van de plavuizen van de buren

Ongelezen bericht door Miep »

Volgens de woningbouwvereniging "mag" het wel, dat ze hier met 2 kinderen woont, want toen ze hier kwam wonen was ze alleen. Later is ze getrouwd met haar neef, die is hier ook komen wonen en al rap kwamen er 2 kindertjes. Met 9 jaar woonduur moet ze volgens mij iets anders kunnen krijgen, heb het idee dat ze net zo lang wil blijven zitten tot ze een eengezinswoning kan krijgen. Dat kan nog minstens 3 jaar duren en tegen die tijd hebben de mannen met witte jassen mij dan al lang weggehaald in een dwangbuis.

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: geluidsoverlast van de plavuizen van de buren

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Dat moet je het toch bij de wbv het woongenot gaan spelen. Dat jouw woongenot in het gedrang komt. En gewoon iedereen afbellen die je kan helpen. Heb je een meldpunt overlast in de gemeente zitten of bij de woningbouw. Daar gewoon blijven klagen tot dat ze actie gaan ondernemen. En kijken of je via een advocaat je gelijk kan halen de wbv. Dit zijn maar een paar tips die ik je kan geven.

Miep
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:48

Re: geluidsoverlast van de plavuizen van de buren

Ongelezen bericht door Miep »

Nadat de zus van de bovenbuurvrouw vandaag op dreigende toon uit het raam riep dat ik "met haar te maken zou krijgen" als ik de voordeur nog één keer zo hard dicht gooide (want die moet zachtjes dicht, anders worden de kinderen wakker, snap je), ontstond er een "prettig" gesprek tussen de bovenbuurvrouw en mij. Kort gezegd: zij kan er zelf helemaal niets aan doen, ze kan nu eenmaal niet op sokken lopen, is dat niet gewend. Ze wil wel proberen wat zachter te lopen, maar kan niks garanderen. Ze heeft laminaat in de keuken liggen, waar volgens haar wel een ondervloer onder ligt (dacht het niet :? ). Haar kind rent noooooit, het loopt gewoon en je kan het niet vastbinden. Bovendien, voegde zuslief er aan toe: in je eigen huis mag je doen wat je wil, ook op schoenen of laarzen over het laminaat lopen :shock: Ze vond dat ik maar moest verhuizen :shock: :shock:
Zodra de buurvrouw genoeg geld heeft :shock: , gaat ze zelf verhuizen, want ze wil echt wel groter wonen.
Kan dus nog wel even duren.

Ik heb dit probleem trouwens al eens voorgelegd bij het Bureau voor Rechtshulp, maar ben daar niet veel mee opgeschoten. Ben wel vanmiddag naar de wbv gefietst, ik moet de afd. Sociaal Beheer maandag bellen. Ben ook al bezig met een rechtsbijstandsverzekering.

Dit sloopt me gewoon. Vooral de dominante en dreigende houding die ze aannemen, bah. Ik ga nu maar veel de deur uit, vanavond de hele avond bij mijn ouders gebleven, die wel een stretchertje voor me neer willen zetten, maar ja, da's geen permanente oplossing.

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: geluidsoverlast van de plavuizen van de buren

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Je moet dan ook bij de wbv navragen of harde vloerbedekking is toegestaan met toestemming. Is het bij jouw te horen hoe het tekeer gaat. Kun de wbv vragen om mee te luisteren een keer. En dan kunnen ze besluiten dat de toestemming wordt ingetrokken. En dat betekent slopen van de handel. En kijken of andere buren met je mee naar de wbv willen om te klagen.

Miep
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:48

Re: geluidsoverlast van de plavuizen van de buren

Ongelezen bericht door Miep »

Nou, toestemming zal ze er echt niet voor gevraagd hebben, ha ha :lol: . Ik denk dat haar vorige vriend ergens een goedkoop restje op de kop kon tikken en dat ze dat op de vloer gekwakt hebben.
Mijn benedenburen leven met me mee, maar zij hebben geen last van haar, volgens hun werkt mijn huis als een buffer ertussen.
Ik denk dat haar bovenburen er wel last van hebben, maar dat zijn nogal scheiterige types die haar liever te vriend houden, die zullen zeker niet gaan klagen.
Ik denk wel dat de wbv de klacht serieus zal nemen, helaas moet je met mijn bovenburen wel rekening houden dat er een kans bestaat op represailles. Daarom wil ik ook een goed gesprek met de wbv hebben voor ze tot actie overgaan.

Gesloten