LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] helpppppppp uitzetting

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
KARLIJN
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2005 09:04

helpppppppp uitzetting

Ongelezen bericht door KARLIJN »

hay ik heb een probleem en misschien kan iemand helpen

ik heb 21 en moeder van een zoon van 2
na een breuk met de vader van de kleine had ik nix meer
maar het grootse probleem was geen huis
nu heb ik een particulier huis gevonden en een huurcontract van 1 jaar
de huurbaas zie dat die zou overgaan in een onbepaald tyds contract
nu zijn we bijna een jaat verder en nu zegt hij dat hij in november de zaak gaat sluiten en dat wij er ook uitmoeten
mag hij dit zomaar doen??
heb ik als huurder nog rechten ??
ik kan niet zo snel een woning zoeken en de woningbouw kacht me uit als ik daar kom voor hulp
iemand enig idee hoe ik dit aan moet pakken?

karr-1
Berichten: 368
Lid geworden op: 17 jan 2005 16:54

Re: helpppppppp uitzetting

Ongelezen bericht door karr-1 »

Volgens mij heb je na zoveel maanden recht op huurbescherming. De precieze regelingen ken ik niet, ik zou eens informatie inwinnen bij een Rechtswinkel of zo. Die geven je meestal gratis advies.

Gast

Re: helpppppppp uitzetting

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom zou een woningbouwcorporatie je uitlachen wanneer je bij hen voor een woning komt?

bijtje
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jan 2005 14:23

Re: helpppppppp uitzetting

Ongelezen bericht door bijtje »

hallo,ik weet van een familielid dat als je bij een particulier een huis huurd heb je weinig rechten,heb het zelf ook geprobeerd maar werd mij afgeraden om met een particulkier in zee te gaan.


sterkte verder;een bijtje

als je bij een makelaar particulier huurd heb je wel rechten maar niet bij iemand die je op straat bijwijze van spreken tegen komt.
Laatst gewijzigd door bijtje op 13 feb 2005 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: helpppppppp uitzetting

Ongelezen bericht door Gast »

Karlijn: Ik denk dat je inderdaad niet echt veel rechten hebt.

Maar ik vind het van de huurbaas op zich wel netjes dat hij in januari aangeeft dat hij in november niet verlengt. Heb je toch 9 maanden om op zoek te gaan. En waarom lacht de woningbouw vereniging je uit?

Gast

Re: helpppppppp uitzetting

Ongelezen bericht door Gast »

hallo,ik weet van een familielid dat als je bij een particulier een huis huurd heb je weinig rechten,heb het zelf ook geprobeerd maar werd mij afgeraden om met een particulkier in zee te gaan.
Je hebt bij een particulier net zoveel rechten als bij een woningbouwvereniging. Eigenlijk ik een woningbouwvereniging tegenwoordig ook een particuliere organisatie.

Je rechten zijn heus niet anders als je huurt van een woningbouwvereniging, een pensioenfonds of van Pietje Puk. Het is allemaal gebaseerd op dezelfde wetten.

Gast

Re: helpppppppp uitzetting

Ongelezen bericht door Gast »

Je hebt zeker rechten! Vraag ernaar bij een rechtswinkel, jouw huurbaas kan je er echt niet zo maar uitzetten!

Succes ermee!

Gast

Re: helpppppppp uitzetting

Ongelezen bericht door Gast »

Misschien kan je eens advies aanvragen bij de woonbond, die er voor de huurders.

http://www.woonbond.nl
020-5517700

of even lezen bij de wetwegwijzer
http://wetwegwijzer.bibliotheek.nl/

alexis

Re: helpppppppp uitzetting

Ongelezen bericht door alexis »

bij de rechtswinkel op de website kun je informatie over huren vinden.
Als ik het goed gelezen heb, dan staat je huurbaas in zijn recht.
Als hij er zelf uitgaat, en ik ga er dan maar vanuit dat hij verkoopt en bij huur onder verhuurt aan jou. Dan moet jij er ook gewoon uit.

Je kunt altijd even langs gaan bij een Bureau voor Rechtshulp, dan weet je het zeker.

sanne111

Re: helpppppppp uitzetting

Ongelezen bericht door sanne111 »

Huurbaas staat hier in zijn recht. Wel heeft hij rekening te houden met het redelijke opzegginstermijn maar daar heeft hij zich ruimschoots aan gehouden.

Iederene heeft rechten en jij zal als huurder ook beschermd worden, vandaar dit opzegtermijn..meer zal er niet inzitten.
Wie weet kan je ites regelen met hem od komt er een ander stekkie op je pad. Dat hoop ik voor je

Succes

Gast

Re: helpppppppp uitzetting

Ongelezen bericht door Gast »

Als je het contract aangegaan bent voor bepaalde tijd, hier een jaar, en je verhuurder heeft tijdig opgezegd, dan vrees ik dat je echt moet vertrekken. Sorry, veel succes.

Mrs X

Re: helpppppppp uitzetting

Ongelezen bericht door Mrs X »

een huurovereenkomst voor bepaalde tijd bestaat tegenwoordig niet meer. in de plaats hiervan wordt wel gebruik gemaakt van een gebruikersovereenkomst. jouw huurcontract is dus eigenlijk een normale huurovereenkomst voor onbepaalde tijd. ga naar een rechtswinkel

jurist

Re: helpppppppp uitzetting

Ongelezen bericht door jurist »

Karlijn,

0900-8020.
Krijg je gratis juridisch advies bij juridisch loket

Gesloten