LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huurachterstand

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
M@rleen
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 jan 2006 17:19

Huurachterstand

Ongelezen bericht door M@rleen »

Ik zou graag willen weten hoeveel huurachterstand nodig is tot uitzetting.
Ik heb de huur van November en December nog openstaan,ik heb er een betalingsregeling voor getroffen, voor 5 januari moeten beiden overgemaakt zijn, een andere regeling was niet meer mogelijk.
Nu hebben we vanmorgen weer met de woningbouw gebeld dat beide huren voor 5 januari niet lukken, kregen we een ander ervoor, met deze meneer kon ik een andere regeling treffen, (kon dus wel)
nu weet ik niet of die vorige regeling dan komt te vervallen die ik eerder met een mevrouw daar had gemaakt, want bij haar zou het na 5 januari dan naar de deurwaarder gaan.
Maar met deze meneer konden we het in gedeelten betalen, doen we dat niet dan ging het alsnog na de deurwaarder.
Is die andere regeling niet meer geldig denk ik, want deze meneer zou ons ook nog een bevestiging sturen van de regeling.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Huurachterstand

Ongelezen bericht door ronald g »

Ze mogen direct een deurwaarder inschakelen met een rechtzaak na een huurachterstand van drie maanden.

M@rleen
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 jan 2006 17:19

Re: Huurachterstand

Ongelezen bericht door M@rleen »

Dat had ik ook gehoord na 3 maanden.
Maar omdat die mevrouw waar ik een regeling mee heb getroffen in december, zo streng was en zei dat het anders na de deurwaarder ging,
en ik vandaag een meneer ervoor had , en met hem het in gedeelten kon betalen, en dat het ( als dit niet na gekomen word wel naar de deurwaarder gaat.
Welke regeling is nu geldig is mijn vraag, want deze meneer stuurt ons van de week een bevestiging van de regeling.
Nu kan die andere vrouw het lijkt mij niet meer naar de deurwaarder sturen, want deze nieuwe afspraak zal nu wel in het systeem staan?

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Huurachterstand

Ongelezen bericht door ronald g »

De laatste regeling. Lijkt me

Snertjong
Berichten: 141
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:52

Re: Huurachterstand

Ongelezen bericht door Snertjong »

U moet niet gokken op een eerder gegeven afspraak,en dan later op een (omdat het u beter uitkomt)op een volgende afspraak..

U had gewoon op tijd die huur moeten betalen,en niet gaan gokken op uitstel want dit lijdt tot nooit betalen.

Eerst betalen wat je vaste lasten zijn - en dan wat er nog over is de leuke dingen,,maarja veel mensen denken andersom en komen steeds verder in de **** .

M@rleen
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 jan 2006 17:19

Re: Huurachterstand

Ongelezen bericht door M@rleen »

Nou ik ga verder niet uitleggen waarom het zo is gekomen,
en houd er helemaal niet van dat iemand zoiets schrijft terwijl je degene niet eens kent.
Waarom het zo is gekomen is prive, en wat die leuke dingen betreft,doen wij al niet eens vanwege krapte.
Iedereen maakt zoiets weleens mee.
Maar vond het gewoon wat vreemd dat het bij deze meneer wel kon.
En we hebben het eerste termijn bedrag al overgemaakt, dus de laatste regeling lijkt mij het meest geldig. :roll:

M@rleen
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 jan 2006 17:19

Re: Huurachterstand

Ongelezen bericht door M@rleen »

Nou de brief van de woningbouw heb ik binnen met de bevestiging van de regeling,
als dit niet word nagekomen gaat het wel naar de deurwaarder.
Dus nu ik de brief heb lijkt mij deze regeling geldig en doen ze het vast niet naar de deurwaarder, en het termijnbedrag hebben we al overgemaakt dus als we ons er goed aan houden zal het vast goedkomen.

digimax
Berichten: 113
Lid geworden op: 25 nov 2003 20:16

Re: Huurachterstand

Ongelezen bericht door digimax »

iemand die bijv. al 1 jaar lang, 1 maand achterloopt, herhaaldelijk gesommeerd is om die ene maand in te lopen, en het niet doet, zou evt. ook zijn huis kunnen kwijtraken, wegens wanprestatie
is onjuist, zolang er sprake is van een maandelijkse betaling is er geen sprake van wanpresteren.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huurachterstand

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Goed dat je contact hebt opgenomen met je verhuurder Marleen! Sterkte met je probleem.

prof
Berichten: 138
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:59

Re: Huurachterstand

Ongelezen bericht door prof »

m@rleen; Hoe mag ik het verhaal lezen. Jij leeft op de grens van wat wel en niet kan of mag.[zou een duur spelletje zijn]
Of twee; de financiën laten het betalen van de huur niet meer toe.
Had je gezien dat het de tweede maand net als de eerste maand dat het betalen van de huur spaak zou gaan lopen.
Zou de volgende raadgeving een idee geweest kunnen zijn.
In persoonlijk contract treden met het woning-bedrijf, Zij hebben dan kans voor u een regeling te treven.[geen dijk bouwen als het kalf verdronken is]Er zijn instanties die hier voor zijn opgericht zijn je bent namelijk niet de enige. ENG.......Ja.......Wat is enger .Nu de eerste stap zetten Of later geen stap meer kunnen zetten.

Hopende dat ik je met deze stap verder geholpen heb.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Huurachterstand

Ongelezen bericht door NAK »

M@rleen,

Een tip voor de volgende keer.
Regel niets per telefoon, maar ga naar woningbouw vereniging toe.
Zie je direct met wie je een afspraak maakt.
Voorkomt een hele hoop onnodige telefoontjes.

Gesloten