LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] huurverhoging

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
gc15071959

huurverhoging

Ongelezen bericht door gc15071959 »

mijn huurbaas heeft mij geschreven dat hij per 1 juli 2005 de huur wil verhogen van 518.50 naar 1002.52 dit omdat hij vindt dat dit terecht is naar aanleiding van het puntensysteem,de afgelopen 10 jaar is de huur alleen maar verhoogd met een index. De reden is dat hij ons uit de woning wil hebben,kan hij dit zomaar maken en wat kan ik er tegen doen.
Geerjan Cornelissen.

Gast

Re: huurverhoging

Ongelezen bericht door Gast »

Ja dat kan per 01-01-2008 niet eerder.

Gast

Re: huurverhoging

Ongelezen bericht door Gast »

Je kunt beter naar de woonond gaan. Daar kunnen ze je vraag zo beantwoorden. Volgens mij als de woning bovn de huursubsidiegrens zit is het een zgn. 'geliberaliseerde' woning en is het puntenwaarderingssysteem niet van toepassing. Daar kan je huisbaar dus in ieder geval niet me schermen.

Mrs X

Re: huurverhoging

Ongelezen bericht door Mrs X »

De maximale huurverhoging voor jullie woning is 2,7%. De huurprijs ligt nl nog onder de vrije sector grens van 599,25 euro. De verhuurder heeft zich hier aan te houden.

jezebelletje
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 apr 2005 13:05

Re: huurverhoging

Ongelezen bericht door jezebelletje »

schrijf een brief aan je huurbaas en de huurcomissie dat je zijn voorstel heel vermakelijk vind maar je absoluut niet van plan bent om aan zijn belachelijke eis tegemoet te komen. :lol: hij heeft geen poot om op te staan als jij je poot stijf houdt

Gast

Re: huurverhoging

Ongelezen bericht door Gast »

Als die huisbaas van mening is, dat een huur volgens het puntensysteem geen recht doet aan de tegenwoordige enorm gestegen WOZ-waarde van zijn huis, dan heeft hij daar waarschijnlijk gelijk in.

Het IS! ook schandalig, dat de Overheid enerzijds enorm profiteert van die gestegen prijzen, bijv. door hogere OZB etc. maar anderzijds de huren slechts indexeert met enkele procenten.
Lekker makkelijk zo'n puntensysteem, waarbij de rekening van falend woningbeleid op het bordje van de verhuurders wordt gedeponeerd!
Die kunnen zich niet verweren vanwege de huurbescherming etc.

Aan de andere kant! Recht is Recht! Huren beneden de huursubsidiegrens mogen inderdaad niet meer stijgen dan met ca. 3 %
(Dus geen 100 %)

Hoe onrechtvaardig ook, aan de andere kant zijn verhuurders in ieder geval in NL redelijk zeker dat hun bezit niet zomaar wordt onteigend zoals in sommige afrikaanse landen ..

sja....

Re: huurverhoging

Ongelezen bericht door sja.... »


Magdalena
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mei 2005 09:54

Re: huurverhoging

Ongelezen bericht door Magdalena »

Ik vind de huren hier in Hilversum echt belachelijk duur.
Ik ben welliswaar maar 10 euro omhoog gagaan, maar betaal 520 euro voor een rijtjeshuisje in een achterbuurt, dat in 1956 gebouwd is, en de woningbouwvereniging doet niks meer van binnen, zoals vroeger, toen repareerde ze vanalles, zoals trapleuningen, geisers, vanalles, nu moet je alles zelfdoen, behalve de buitenkant, dus van binnen is het hetzelfde als in een koophuis. Als ik meer zou verdienen zou ik liever een koophuis voor dezelfde prijs hebben, maar daar kom ik niet voor in aanmerking, omdat mijn loon te laag is. En nu gaat heel mijn loon op aan vaste lasten en blijft er per maand 90 euro over om met z'n 3en te eten (2 studerende zonen van 18 en 20 )

Gast

Re: huurverhoging

Ongelezen bericht door Gast »

Valt wel mee hoor die huur het nota bene hilversum.

slaapmuts

Re: huurverhoging

Ongelezen bericht door slaapmuts »

en waar precies wou jij een huis kopen in een nette buurt voor 520 euri per maand!! 520 euri is een prima prijs voor een woonhuis in Hilversum

Gast

Re: huurverhoging

Ongelezen bericht door Gast »

Op de Groest koop je al een huis voor 2 ton.

slaapmuts

Re: huurverhoging

Ongelezen bericht door slaapmuts »

eh ja en dat is dan 800 euri per maand als je alle vezekeringen meeteld en dan reken ik nog errug gunstig

Gast

Re: huurverhoging

Ongelezen bericht door Gast »

hahahahahahaha je kunt niet rekenen.

Gast

Re: huurverhoging

Ongelezen bericht door Gast »

Nou, reken jij het dan eens zelf uit:
rente
aflossing
onderhoud
gemeentelijke lasten
verzekeringen
enz.

slaapmuts

Re: huurverhoging

Ongelezen bericht door slaapmuts »

goeiemorgen gast en je je hebt gelijk de meeste mensen kijken alleen naar de netto lasten!!
Het is echt zeker 800 euri per maand en dan tel ik nog errug krap :(

Gast

Re: huurverhoging

Ongelezen bericht door Gast »

Nou, reken jij het dan eens zelf uit:
rente
aflossing
onderhoud
gemeentelijke lasten
verzekeringen
rente=aftrekbaar van de belasting. onderhoud kun jezelf doen, de rest betaal je ook voor een huurwoning.

Noem de voordelen van een eigen huis eens op :lol: Huur is weggegooid geld daar zie je niets van terug. Dus blijf maar huren.

Magdalena
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mei 2005 09:54

Re: huurverhoging

Ongelezen bericht door Magdalena »

Slaapmuts, jij vind 520 een prima huurprijs voor een huis in Hilversum?
Weet je waar in Hilversum ik woon? Hilversum is groot hoor!
In Hilversum Noord, DE achterbuurt van Hilversum, van Dijkstraat, wel eens van gehoord?
Mensen denken dat als je in Hilversum woont dat je dan riant woont, maar er zijn hier ook achterbuurten, getto's, en dat is waar ik woon.
Als ik nou in een nette buurt zou wonen, maar daar kom je niet voor 500 euro.

In Baarn woonde ik riant in een rijtjeshuis in een redelijk nette arbeidersbuurt, de Kennedylaan, 4 slaapkamers,mooie tuin, rustige buurt, geen gettovorming, en de huur is daar nogsteeds 300 euro voor dat huis.
Ik was daar graag gebleven, maar moest door omstandigheden naar Hilversum.
En Baarn is veel mooier en luxer dan Hilversum.

Ja, de uitgebreide villawijken hier zijn mooi, en het centrum, maar er zijn hier dus ook gettos, zoals hier, ik mag niet zeggen waartussen ik woon, anders discrimineer ik tegenwoordig, maar de afgekloven schapenbotten vliegen hier om je oren, dat was in Baarn wel anders.

En 800 euro huur......
Je snapt zeker niet dat er ook mensen zijn die 750 euro per maand verdienen???? En daar met een stel opgegroeide jongens van moeten leven?
800 euro huur en dan 750 euro aan loon, rarara waar haal je de rest vandaan?
We zijn niet allemaal bevooroordeeld met een riante baan.
Bovendien woon ik dus in de goedkoopste buurt in Hilversum, en 520 is heel veel voor iemand die 750 verdient en geen huursubsidie krijgt omdat er nog een kind officieel thuiswoont van 23.

Slaap lekker verder!

slaapmutss

Re: huurverhoging

Ongelezen bericht door slaapmutss »

Ook goeiemorgen Magdalena, vervelend voor je dat je in zo een vervelend buurt woont. heel toevallig ben ik van een grote stad net naar een mooi dorp verhuisd en woon ik in een mooie woning voor een zeeer redelijke huurprijs en niemand heeft mij gedwongen om te verhuizen! maar niemand kan jou dwingen om te verhuizen naar Hilversum! Je weet dat het daar gewoon duur wonen is!! Ik wens je veel succes en hoop dat je financien vlug weer beter worden.

IngeG

Re: huurverhoging

Ongelezen bericht door IngeG »

Ik vindt de prijs voor een rijtjes huis nogal mee vallen. In Almere zit je in een kleine flat (3 kamers) voor ruim 500 euro.

Gast

Re: huurverhoging

Ongelezen bericht door Gast »

ik mag niet zeggen waartussen ik woon, anders discrimineer ik tegenwoordig, maar de afgekloven schapenbotten vliegen hier om je oren, dat was in Baarn wel anders
Bij ons liggen de varkenskoppen in de tuun van die olaanders :roll:

Gesloten