LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] urgentie ^%&*%

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
bridgetvh
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 sep 2004 12:52

urgentie ^%&*%

Ongelezen bericht door bridgetvh »

In januari heb ik medische urgentie aangevraagd en gekregen van de woningbouwvereniging.

Deze urgentie is maar een half jaar geldig! (nieuwe regel per 01-01-04).

Nou wil het geval dat de woningbouw geen passend huis heeft kunnen aanbieden in die periode. Tja, er moet maar net iemand verhuizen in die periode. Nou verhuizen er natuurlijk genoeg mensen in een half jaar tijd. Maar het gaat hier om een MEDISCHE urgentie. Ik verhuis niet voor niets en moet dus in een invalide aangepast huis komen te wonen.

Ontdanks alles is mijn urgentie gewoon verlopen....

Maar... hoe gaat het met de mensen die nog van voor januari een urgentie hebben? Die hebben geen halfjaarlimiet, oftewel, die urgenties lopen nog steeds!
Daar zitten mensen bij die al 4 jaar urgentie hebben maar niet verhuizen, nee die wachten gewoon op een lekker perfecte nieuwbouwwoning zeker! (deze woorden van de woningbouwvereniging zelf).

Kijk, als je nou om een andere reden met urgentie verhuisd kan je best genoegen nemen met een leuke portiekwoning, als je dan binnen een half jaar verhuisd ben je gewoon niet URGENT en heb je die voorkeursbehandeling gewoon onterecht verkregen.

We boeten nu voor alle mensen die gewoon misbruik lopen te maken van het systeem. Vooral invaliden zijn weer de pineut.

Gast

Re: urgentie ^%&*%

Ongelezen bericht door Gast »

ik ken mensen die hetzelfde probleem hadden, maar omdat het echt noodzaak was heeft de woningstichting hun huidige huis helemaal aangepast. incl. een echte lift in huis, aangepaste badkamer etc
Deze persoon heeft (misschien) niet zo lang meer, dus als de partner overblijft moet die wel het huis uit, maar ze hebben nu in ieder geval een op en top aangepaste woning en ze hoefden niet eens te verhuizen.

Gesloten