LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vangnetregeling

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Missy

vangnetregeling

Ongelezen bericht door Missy »

Afgelopen jaar heb ik huursubsidie ontvangen, maar helaas werd daar in juli een einde aan gemaakt. Omdat ik mijn toenmalige baan verloren had, enige tijd in de WW heb gezeten en nu een nieuwe baan voor een minimum salaris heb, heb ik in juli de vangnetregeling aangevraagd.
Vangnetregeling is ter compensatie van huursubsidie als je ver in je salaris achteruit bent gegaan.
zie:
http://www.vrom.nl/pagina.html?id=9307

In eerste instantie werd deze regeling mij geweigerd omdat ik niet genoeg in inkomen gezakt zou zijn.
Tijdens het nakijken van mijn papieren zag ik dat ik een foutief bedrag had ingevuld, dus maakte ik een bezwaarschrift.
Deze heb ik 29 oktober 2003 bij de gemeenste afgegeven (met ontvangstbewijs!) en sindsdien heb ik hier niets meer van vernomen.

Omdat de vangnetregeling elke 3 maanden opnieuw aangevraagd moet worden, vraag ik me nu af of ik hier uberhaubt nog wel voor in aanmerking kom.
Ondertussen heb ik de gemeente gevraagd na te kijken hoe het met mijn bezwaarschirft zit, maar daar heb ik nog steeds niets van gehoord.

Duurt het altijd zo lang met bezwaarschriften? Wie heeft hier meer ervaring mee, en werkt het nog met terugwerkende kracht?

huursubsidie gedupeerde

Re: vangnetregeling

Ongelezen bericht door huursubsidie gedupeerde »

Helaas zit ik met zo'n vergelijkbare situatie hoor ook nog steeds niets van de gemeente of ik wel vangnetsubsidie krijg. Bij mij was namelijk het weinige inkomen van m' n studerend kind meegeteld van het jaar 2002 dus alles wat ik toen voor 2003 - 2004 aan huursubsidie kreeg werd terug gevorderd en moet nu maar zien of ik van bijna €700,- rond kan komen. Ik had ook bezwaarschrift bij het vrom ingediend maar kreeg wel snel te horen dat ik er geen recht meer op had dus moest inderdaad naar de gemeente maar tot op heden ook nog niets van hen vernomen. We noemen het maar ambtenaren die werken dus dat gaat niet zo snel

Gesloten