LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wachtijden belachelijk voor huurhuis

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.

im
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 sep 2005 13:28

Re: wachtijden belachelijk voor huurhuis

Ongelezen bericht door im »

Het fijne van Maasdelta is ook dat de beste woningen (lees: woningen met iets minder schimmel) gesloopt worden, aangezien deze op het mooiste plekje in de wijk staan, en daar dus extra dure koopappartementen kunnen komen. Alle gezinnetjes die het 'geluk' hebben wel in hun flatje te kunnen blijven moeten het doen met wat extra onderhoud en maar hopen dat de schimmel op de muren niet terugkomt... En de woningnood onder huurders stijgt en stijgt... Terwijl de vereniging haar zakken vult en onderhoud zoveel mogelijk achterwege laat...

companancy
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:44

Re: wachtijden belachelijk voor huurhuis

Ongelezen bericht door companancy »

ik ben het hier helemaal mee eens.
bij ons in de buurt stonden 5 woningen leeg voor een tijdje al
ik heb al een paar keer gereageerd erop maar men kan niks voor me doen.
ik heb een astmatisch hyperactieve zoon van 8 jaar en ik ben zelf astmatische en heb fibromyalgie en een nekhernia waar men waarschinelijk niks meer aan kunnen doen. hierdoor ben ik aangewezen aan een rolstoel of scootmobiel.en aan mijn mijn familie in de buurt. als er iets is kan mijn zoon zelf daar naar toe gaan en of zelf naar de winkel of apotheek voor mij is dat belangrijk.
maar ik krijg geen van ze. er is zelf een waar gehandicapte in gewoond hebben een slaapkamer beneden het zou perfect voor mij zijn. dus ik vroeg of ik dat huis wel zou krijgen met een urgentie verklaring maar hun vonden dat ik dan een willekeurig huis moest nemen wat hun mij aanbieden. en niet een wat ik wil. daar was ik niet mee eens vandaar dat ik geen urgentie ga aanvragen. omdat ik niet zomaar elk huis kan aanvaarden. vandaar dat ik ook elke keer vroeg voor een huis hier in de buurt.

GertJ K
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jul 2005 22:27

Re: wachtijden belachelijk voor huurhuis

Ongelezen bericht door GertJ K »

Nee hoor, inlaten schrijven in Coevorden, daar staan in één straat al ruim 2 maanden huurwoningen leeg.
Blijkt weining animo te zijn.

companancy
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:44

Re: wachtijden belachelijk voor huurhuis

Ongelezen bericht door companancy »

ja die huizen hier in weert stonden ook al meer als 2 mnd leeg. maar toch kreeg ik het niet.
en wat moet ik nu in coevorden als ik hier mijn familie heb wonen.
nee dankje. :wink:

companancy
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:44

Re: wachtijden belachelijk voor huurhuis

Ongelezen bericht door companancy »

bij ons is het zelf zo dat je na 3 jaar niet meer punten op hoeft te bouwen dan gaan de mensen die het eerst hebben ingeschreven voor
dus opzich gaat het wel.maar toch op een of ander manier gaat het niet zo hoe het moet gaan. want hoe dan ook als je alleenstaande bent met een kind krijg je bijna geen kans want grote families gaan altijd voor. al zeggen ze van niet.

Stek van
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 nov 2005 15:07

Re: wachtijden belachelijk voor huurhuis

Ongelezen bericht door Stek van »

Iedereen die klaagt over te lange wacht tijden hebben gelijk.....
Wanneer een echtpaar besluit te gaan scheiden en bijden hebben geen kinderen...... en geen geld om de ander uit het koophuis uit te kopen worden bijden direct na verkoop van de woning dakloos en heb je maar je zelf te redden.

In de meeste gevallen gaat het om scheidingen waar wel kinderen uit het huwelijk zijn.......
de ex-partner waar de kinderen aan toe gewezen worden kunnen opgrond van die kinderen urgentie aan vragen....... echter die urgentie is zo urgent dat de wacht tijd dan nog bijna een jaar is landelijk.

de ex-partner mag gewoon dakloze worden en daardoor zijn/haar werkzaamheden niet goed meer uitvoerende, werkloos worden.
waardoor er een financieel probleem ontstaat om via particulieren eeen kamer te huren aangezien die kamers ver boven budget zijn.

En ondanks die omstandigheden vinden woningbouw verenigingen het normaal dat je dan gewoon in wachtrij moet en dus minimaal 3 jaar moet wachten op een woning.
Dus je verliest vrouw / kinderen...... je werk en je huis terwijl je wanneer je je werk had kunnen behouden ruimschoots een huur huis had kunnen betalen.....
dat noemt men dan eigenschuld dikke bult :?

Ik noem het een grof schandaal en A-sociaal dat het in een land als
het onze mogelijk is dat goed willenden en hard werkenden toch in de goot terecht drijgen tekomen.

Pas nadat er een woning is gevonden kan diegene proberen weer op te krabbelen en dus kost een scheiding 5 a 6 jaar eer diegene weer instaat is om mee te doen in deze maatschappij.

met dank aan de politiek én de woningbouwverenigingen die dat laten gebeuren!

een getroffene

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: wachtijden belachelijk voor huurhuis

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Door al die gescheiden mensen die denken dat ze urgent zijn, komen jongeren die 4 jaar ingeschreven zijn, niet in aanmerking voor een huurwoning!!! Denk daar eens aan.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: wachtijden belachelijk voor huurhuis

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Hehe, hier is zo eentje, ik sta deze maand precies 4 jaar ingeschreven in Groningen en word telkens 30e van de 100 of 80e van de 250...
Het is om moedeloos van te worden. Telkens is er 'zo'n urgentie figuur die er met de woning van door gaat omdat hij of zij zich heeft laten bezwangeren of wat dan ook. Of iemand die 240 (!) wachtmaanden heeft. Dus ergens 20 jaar lang wonen en stiekem wachtmaanden sparen... Niet echt eerlijk...

Aagje
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 dec 2005 18:03

Re: wachtijden belachelijk voor huurhuis

Ongelezen bericht door Aagje »

Nou, als ik alle prijzen van huurhuizen hierzo lees, dan ben ik een bofferd denk ik. Ik zit in mijn eentje in een vijfkamerwoning op een hoek, met serre en bijkeuken voor € 331,- per maand. Tuintje voor (wordt ook nog eens door de gemeente gemaaid en gesnoeid) zij én achter.

Moet wel zeggen dat ook ik 8 jaar heb moeten wachten voordat ik aan de beurt was voor een huurhuis.

Mvg,

Aagje

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: wachtijden belachelijk voor huurhuis

Ongelezen bericht door Klaas01 »

2 tot 3 weken wachttijd

http://www.woongalerie.nl/

veel plezier

hathor
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 mei 2005 10:44

Re: wachtijden belachelijk voor huurhuis

Ongelezen bericht door hathor »

Ja. dat kan ik me voorstellen met die huurprijzen! Ik denk dat er niet veel mensen zijn die dat kunnen betalen. En als je dan zo'n gigantisch inkomen hebt dan koop je wel wat. Het gaat om de gewone mensen met een klein inkomen die niet aan de bak kunnen komen. En daar veranderen die particuliere verhuurders echt niets aan.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: wachtijden belachelijk voor huurhuis

Ongelezen bericht door SJZ »

met die huurprijzen! Ik denk dat er niet veel mensen zijn die dat kunnen betalen. En als je dan zo'n gigantisch inkomen hebt dan koop je wel wat.
Dus volgens jou
1. of je kunt die huurprijs niet betalen
2. of je kunt het wel betalen, maar dan koop je

Concreet bedoel jij dus dat alle woningen van vesteda niet verhuurd worden en leeg staan!

Ze geven trouwens zelf ook wel toe dat ze niet de goedkoopste zijn: "Alles met elkaar maakt dit dat u bij Vesteda niet de goedkoopste woningen huurt, dat mag duidelijk zijn." Maar op hun site leggen ze ook uit waarom dat zo is. Kijk maar:

http://woningaanbod.vesteda.nl/pot_huur ... steda.pshe

winter
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 nov 2005 16:26

Re: wachtijden belachelijk voor huurhuis

Ongelezen bericht door winter »

snap het probleem niet zo. Je kunt toch ook iets kopen ?

Aagje
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 dec 2005 18:03

Re: wachtijden belachelijk voor huurhuis

Ongelezen bericht door Aagje »

Hoezo iets kopen? Het is geen broodje kaas. En wat dacht je van een vrouw alleen met 2 linkerhanden? Ik zie mezelf echt het dak niet op gaan om iets te repareren of boven alle ramen schuren en schilderen.


Hoezo snap je het probleem niet. Geef mij maar huur, de zorg voor je huis onderhouden is daarmee weg.

mvg

Aagje

winter
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 nov 2005 16:26

Re: wachtijden belachelijk voor huurhuis

Ongelezen bericht door winter »

er is altijd wel een handige buurman die je kan helpen. Ik doe ook wel eens een klusje voor mijn overbuurvrouw.Ze is daar erg blij mee en ik heb niet het idee dat ze zich opgelaten voelt bij het idee dat anderen haar helpen. Zij helpt ons ook wel eens met oppassen. Je kunt het ook een klusbedrijf vragen. Er is geen reden te bedenken of je moet arm zijn om geen huis te kopen. Nee, moeten vragen aan je huisbaas of je de keuken mag veranderen, dat is leuk ! Dan ga ik liever klussen.

Gesloten