LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat nu

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.

wat nu

Ongelezen bericht door »

Ik heb een huurhuis en tot voorkort geen problemen met de woningstichting. Maar 4 maand geleden is er een verwarmingsbuis, in mijn plafond, gaan lekken. De woningstichting heeft een mannetje van een bedrijf gestuurd om te kijken, deze heeft de 2 buizen afgezaagd en er een stop op gezet.
Het gaat hier om de buizen die naar de radiator loopt in mijn badkamer, verder zit er geen radiator aan.
De woningstichting wil deze repareren op de volgende manier, via mijn slaapkamer een gat in de vloer en dan de buizen vernieuwen, want via het plafond vinden ze omslachtig. Ik heb aangegeven dat ik op die slaapkamer, precies op de plek van de buis, een waterbed heb staan en dat het leeghalen en vullen van dat bed geld kost (ivm garantie ga ik dat niet zelf doen) Geen probleem zeiden ze, bel het bedrag maar door. Dit heb ik gedaan en nu hebben ze alles terug gedraaid. Ik moet zelf zorgen dat het waterbed aan de kant gaat! Ik vertelde dat dit niet de afspraak was, maar daar wilden ze niks van weten. Hun antwoord was " nou mevrouw, dan heeft u een probleem en geen verwarming in de badkamer"
Nu heb ik die verwarming nog nooit aangehad, dus eigenlijk heb ik geen probleem, alleen 2 afgezaagde buizen in mijn woonkamer.
Mijn vraag is dan ook, mag de woningstichting zo reageren en zijn er consequenties als ik bijvoorbeeld ga verhuizen.

Ik heb alles telefonisch gedaan, stom natuurlijk, anders had ik hun afspraak zwart op wit.
Wie kan mij raad geven?
ps de woningstichting zelf heeft er nog steeds niet naar gekeken.

Re: wat nu

Ongelezen bericht door »

Alsjeblieft heeft iemand raad?????

't Is nu al 5 maand.

paul_033
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 okt 2003 20:48

Re: wat nu

Ongelezen bericht door paul_033 »

De huur van een woning is berekend op punten.
Elk vertrek met verwarming heeft meer punten dan een vertrek zonder verwarming.
Je hebt recht op huurvermindering of op herstel van de schade die jij niet gemaakt hebt.

(voorbeeld: ik gebruik de verwarming in mijn keuken niet, en wilde bij het vervangen van de verwarmingsplaten deze niet laten vernieuwen maar weg laten.
Dit kon niet ivm eventuele nieuwe huurders (snap ik nog wel), maar ook omdat de puntentelling dan anders zou worden en dus ook de huur.)

En doe alles via de "brief".
Breng de brief "zelf" naar je huisbaas en laat ze er voor tekenen.

Bij een paar geschillen met mijn huisbaas liet ik ook tekenen voor de brief die ik bracht.
Aangetekend kan natuurlijk ook, maar dat is duurder.

Re: wat nu

Ongelezen bericht door »

Dank je voor de tip, hier had ik nog niet aan gedacht.
p.s. het is nog steeds erg stil vanaf de woningstichting, maar dit krijgen ze van mij nog wel even te horen...

huurder

Re: wat nu

Ongelezen bericht door huurder »

Beste huurders,
Er is een organisatie die heet HUURCOMMISSIE en daar kan je met al je vragen terecht!
De huurwetten zijn niet voor niets enorm aangescherpt ten voordele van huurders!
Je moet natuurlijk altijd je huur betalen, maar in dezelfde maand al een deurwaarder of incassobureau is gewoon belachelijk!
Tenzij je er een structurele kwestie van maakt, maar ik denk zelfs dat je dan nog niet in overtreding bent!
Denk er aan als een huurder geen reparaties verricht je heel veel rechten hebt!!!
Succes!!

Gesloten