LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wonigstichting wil geen vergoeding betalen ivm sloop Huurwon

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
J.Pierik
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:46

Wonigstichting wil geen vergoeding betalen ivm sloop Huurwon

Ongelezen bericht door J.Pierik »

de woningstichting heeft alle bewoners een verhuiskostenvergoeding toe gezet wegens sloop huurwoning. Maar zij zeggen dat ik net tevroeg ben verhuist
Dus vis ik achter het net omdat ik twee weken tevroeg ben verhuist.

Ik ben per 1-2-2004 verhuist in Ter Apel naar een andere woning in dezelfde woonplaats, ongeveer begin april kregen alle bewoners een brief van de woningbouwverenging waarin stond dat de huizen gesloopt zouden gaan worden.
Dat deze woningen gesloopt zouden worden was al in medio 2003 bekend aldus de wooningstichting.
nu was ik zelf verhuist en wist ik niks van eventuele verhuiskosten vergoeding.
Als ik dit had geweten was ik er natuurlijk blijven wonen want verhuizen is heel erg duur !!
Helemaal als je al een aantal keren bij de woningbouwvereniging het aangeklopt over het feit dat de huizen in slechte staat zijn en er wel 293 euro per maand voor betaald. Maar goed ik heb natuurlijk de desbetreffende woningbouwvereniging hier een brief over gestuurd met de vraag of ik hier nog recht op zou kunnen hebben .
Hun antwoord luid als volgt dat als ik er tot oktober nog zou hebben gewoond ik wel recht zou hebben maar nu niet meer, maar in de folder naar de bewoners staat dat er vorig jaar al was afgesproken wat voor vergoeding er zou worden verstrekt aan de bewoners van de Heemstraat en op dat moment woonde ik er nog.Het gaat om een bedrag van 3000 euro en als je een woning van Acantus(woningstichting) aannam kreeg je nogmaals 750 euro nou vind ik dit persoonlijk een te groot bedrag om te laten zitten maar weet zelf niet wat ik er aan kan doen.
De woningstichting wil hier echter niet van weten en schrijft dat ik er geen recht op heb omdat ik iets te vroeg
ben verhuist aldus Acantus. Woningbouwvereniging in Vlagtwedde



Kunnen jullie mij eventueel advies hier over geven, met vriendelijke groet G.Pierik

Bassie

Re: Wonigstichting wil geen vergoeding betalen ivm sloop Huurwon

Ongelezen bericht door Bassie »

Krent. Je woonde er toch niet meer, stond voor jou helemaal los van je beslissing om te verhuizen... Een echt Hollander dus.

Gast

Re: Wonigstichting wil geen vergoeding betalen ivm sloop Huurwon

Ongelezen bericht door Gast »

Is niet verstandig om adresgegevens op een forum achter te laten.
De evt. reacties kan een ieder in dit topic melden zodat jij en iedere andere geïnteresseerde deze kan lezen.

Wat jouw situatie betreft; ben van menig dat je inderdaad te vroeg bent verhuisd. De achtergebleven bewoners moeten gedwongen verhuizen, jij hebt die keuze zelf gemaakt.

Gast

Re: Wonigstichting wil geen vergoeding betalen ivm sloop Huurwon

Ongelezen bericht door Gast »

KRENT dat is gewoon pech hebben that is life!!

ricardo1

Re: Wonigstichting wil geen vergoeding betalen ivm sloop Huurwon

Ongelezen bericht door ricardo1 »

Het lijk mij een vrij normale gang van zaken dat als je uit eigen beweging verhuist dat je dan geen oprotpremie van de verhuurder krijgt. Ook niet als je weet als ze de woningen (in de toekomst) gaan slopen. Die verhuispremie krijg je pas als de verhuurder begint met het uitplaatsen van bewooners. Voor dat het zover is zijn de huurders persoonlijk benadert door de verhuurder en zijn de afspraken vast gelegt. Ik heb de indruk dat u gewoon voorbarig bent geweest en heeft u nu spijt van uw beslissing omdat u de verhuispremie hebt mis gelopen.

karr-1
Berichten: 368
Lid geworden op: 17 jan 2005 16:54

Re: Wonigstichting wil geen vergoeding betalen ivm sloop Huurwon

Ongelezen bericht door karr-1 »

Kan me er alleen maar bij aansluiten. Je bent uit eigen beweging verhuist en dus heb je geen recht op de verhuisvergoeding. als het een tientje was geweest had je er ook niet over gezeurd, maar nu het een groter bedrag is ga je ineens wel piepen.

Eigen schuld dikke bult denk ik.

Gast

Re: Wonigstichting wil geen vergoeding betalen ivm sloop Huurwon

Ongelezen bericht door Gast »

Je hebt pech gehad dus kan je niets verhalen of verwachten, maar proberen kan je het altijd.
Wat betrefd de reacties van sommige schrijvers over krent en dergelijke, laat maar kletsen, dat zijn meestal de zelfde die het ook zouden proberen.

Gesloten