LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] woningnood

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: woningnood

Ongelezen bericht door Gast »

Maar het moet ook nog klikken

Gast

Re: woningnood

Ongelezen bericht door Gast »

Probeer het dan eens via een date op het internet. Gevraagd lieve mensen om samen een fabriek om te bouwen tot woningen of zo iets.

Gast

Re: woningnood

Ongelezen bericht door Gast »

Zo iets kun je wel proberen maar ben bang dat dat hier niet zou lukken de meeste kunnen hier geen hypotheek meer opbrengen of ze moeten geld hebben maar het liefs zou ik gewoon zien net als ik de minder betaalde

Gast

Re: woningnood

Ongelezen bericht door Gast »

Naar friesland verhuizen is ook geen optie, zelf ben ik al 3 jaar bezig om een huurwoning te bemachtigen, maar tot nu toe zonder resultaat.
En tevens worden ook hier heel veel huurhuizen afgebroken om plaats te maken voor koop woningen, maar die komen voor een spot prij van 300 a 500.000,00 euro te koop.
Ja zo zie je maar weer dat ken ik zelfs niet betalen.
Maar goed mischien ga ik wel verhuizen naar de randstad, want werk vinden is hier ook al moeilijker aan het worden.
Vooral als men een HBO+ vragen met 5 jaar werk ervaring en leeftijd moet minimaal 25 jaar zijn, dhuuu.
Ze zijn hier gek geworden.
Zelf ik kan geen regeling treffen om een ander huis te kunnen bemachtigen.
En ik denk dat het in heel nederland zo zo'n beetje aan de orde is.

Gast

Re: woningnood

Ongelezen bericht door Gast »

Inderdaad verhuizen naar Friesland zo ik ook niet kunnen en zeker niet op mijn leeftijd heb hier werk en als je tegen de 50tig bent is er niet zomaar ander werk. Maar hier zijn dus ook goedkopere huurhuizen afgebroken en nog om dure koop en huurhuizen neer te zetten. Is het verkeerd dat de mens zo depri wordt de laatste jaren. We krijgen steeds meer zorgen of we morgen nog wel kunnen wonen of althans beetje geluk mogen kennen

Gast

Re: woningnood

Ongelezen bericht door Gast »

Daarom heeft het mij ook heel wat jaartjes gekost om niet meer te piekeren over de toekomst, maar het werkt echt.

Maak je toch geen zorgen over morgen. Iedere dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad. Twintig jaar gelden maakte ik me ook zorgen over de toekomst, we zijn jaren verder en mijn leven valt reuze mee.

Geen zorgen over morgen, iedere dag weer werken aan je leven en je toekomst, dat scheelt een hoop.

Gast

Re: woningnood

Ongelezen bericht door Gast »

ALs ik dat zou kunnen geen zorgen voor morgen maar ik zit wel bijna zonder dak boven ons hoofd en dat is geen leuk uitzicht

co-meet

Re: woningnood

Ongelezen bericht door co-meet »

Niet alleen in de grote steden is het een ramp om een huurwoning te vinden. In de Duin-en Bollenstreek is het al jaren een ramp. Wanneer je jonger bent dan 28-30jr kun je het bijna geheel vergeten. Mensen die (gaan) scheiden gaan meestal voor omdat ze wat ouder zijn.
ik weet er alles van, want ik heb 6 jaar bij een woningbouwvereniging gewerkt. Sinds de overheid de subsidie/ steun voor het woonbeleid heeft ingetrokken is elke woning-stichting/vereniging 'zelfstandig'. Afhankelijk hoeveel reserves ze hebben, of het geld er aan andere zaken doorjagen, wordt het dus interesanter om huurwoningen te slopen en er dure woningen voor terug te plaatsen.
Geen geld meer nodige voor duur onderhoud op soms slechtgebouwde huizen uit het verleden (zgn revolutiebouw in jaren 50 en 60); hoge rente op leningen uit het verleden; duurbetaald management; duur ingehuurde adviesbureau's. Tel daarbij de enorme prijzen die gemeenten voor hun grond willen vangen en je plaatje is compleet....
groeten
co-meet

jezebelletje
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 apr 2005 13:05

Re: woningnood

Ongelezen bericht door jezebelletje »

Goh wat een luxe toen de wachtlijst is nu boven de 10 jaar :cry:

Gast

Re: woningnood

Ongelezen bericht door Gast »

Ik sta al 25 jaar ingeschreven voor een huurwoning.

Gast

Re: woningnood

Ongelezen bericht door Gast »

Ik sta al 25 jaar ingeschreven voor een huurwoning.
Kom je in ieder geval in aanmerking voor een bejaardenwoning :wink:

Gast

Re: woningnood

Ongelezen bericht door Gast »

Nee hoor ik ben nu 26, mijn ouders hadden een voorzienende blik.

sja...

Re: woningnood

Ongelezen bericht door sja... »

TiP:

Laat je altijd inschrijven bij de gemeente waar je het liefst woont. Ook als je een woning hebt die naar je zin is.
Je weet nooit wat er in de toekomst gebeurd.
Ga je studeren, samenwonen, voor een paar jaar naar het buitenland. Misschien maak je er geen gebruik van maar is wel fijn om te weten dat je ergens op kan terug vallen.

Sja....

Re: woningnood

Ongelezen bericht door Sja.... »

Helaas is het bij woningnet niet mogelijk om voor je 18 in te schrijven, anders was mijn kleine meisje ook al 2 jaar ingeschreven in Amsterdam...

Gast

Re: woningnood

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi Kim,
Een van mijn zonen komt ook niet in aanmerking voor een huurwonong.
Omdat hij vanaf zijn 19de in deze gemeente woont, regio Het Gooi, voor zijn werk moet hij in Hilversum of Bussum wonen.
Wij komen uit een andere regio, van Amersfoort, dus geldt zijn inschrijving pas vanaf zijn 19de.
Al die jongerenwoningen zijn tot 23 jaar of tot 29 jaar, maar dan krijgt de persoon die het langst ingeschreven staat, dus vanaf zijn 18de en het oudste is voor die leeftijdsgroep de woning.
Hij komt dus nooit aan de beurt.
Hij is nu 26 en heeft nog niks.
Hij woont nu sinds 2 jaar samen op 1 kamer met ingebouwde keuken en douche, samen met zijn vriendinnetje van 18.
Hij huurt dit van een prticulier en is 600 euro aan huur kwijt, krijgt geen huursubsidie omdat het een man is die dit zomaar verhuurt, maar hij heeft geen keus want hij heeft wel op 1000 kamers gereageert.
En omdat hij al vanaf zijn 18de werkt, maar nooit een vast contract krijgt, dat krijg je tegenwoordig niet meer zo makkelijk, altijd steeds voor een half jaar, en dan na 2 of 3 keer moet je een andere baan zoekn, kan hij geen huis kopen, bovendien is hij arbeider en verdient hij maar 1100 euro netto, en daar kan je hier niks van kopen, dan moet je naar Groningen maar daar is haast geen werk, behalve in de stad.
Hier in het Gooi is de woningnood vreselijk voor mensen die hier geboren zijn en niet rijk zijn.
Ja, als je 4000 euro per maand verdient dan lukt het wel......... maar ik ken niemand die zoveel geld heeft.
Zijn meisje studeert nog en heeft een bijbaantje, achter de kassa, waamee ze 200 verdient, ze krijgt geen studiefinanciering, omdat haar papa teveel verdient, en die zou het eigenlijk moeten betalen, maar die betaalt niks.
Leuk he?

Gast

Re: woningnood

Ongelezen bericht door Gast »

waarom koop je niet gewoon een woning, is echt niet zo duur als je denkt, de rente staat historisch laag, zou eens uitrekenen wat je voor je huurhuis uit wil trekken en dat omrekenen naar de hoogte van een hypotheek die je kan nemen, je zal zien dat er meer mogelijk is dan je denkt.

Mik9

Re: woningnood

Ongelezen bericht door Mik9 »

Dat kopen goedkoper is, dat is dus mooi niet waar, zeker als je minder dan modaal verdient. In ons land hebben we van die fijne regels die ervoor zorgen dat je eigenlijk niet moet werken, of dat je 2x modaal moet verdienen wil je voor een huurhuis in aanmerking komen. Dit omdat de sociale huurmarkt de helft per maand kost in vergelijking met de koopmarkt. Je huurt, als je werkeloos bent, een huis via de woningbouwvereniging, waarvoor je dan in aanmerking komt (ik zou anders niet weten hoe je in die huizen komt, gezien de inkomenseisen die ze stellen). Verdien je modaal, en wil je huren, dan is er geen aanbod dat je kan betalen, want de meeste huurwoningen in de vrije markt beginnen bij de Euro 700 per maand, en de eis is dat de hoofdverdiener 4,5x de maandhuur als brutomaandsalaris heeft, dus dat deze minimaal 3150 bruto per maand verdient, en dat is bovenmodaal. Schaarste wordt veroorzaakt doordat je, via de woningbouw Euro 400,= per maand betaald voor een rijtjeshuis hier in de randstad, en dat je als koper zo'n huis voor minimaal Euro 320.000 kan kopen, oftewel, 1500 euro hypotheek per maand. Dus 3x zoveel betalen voor hetzelfde procduct. Sociale huurders krijgen dus elke maand meer dan Euro 1000,= GRATIS subsidie van het rijk. Omdat je als werkende modaal verdienende niet in aanmerking komt voor een woningbouw woning heb je dus een probleem dat door regels veroorzaakt wordt. Dus moet je in dit land maar lekker uit de ruif gaan eten, dan heb je tenminste ook het probleem niet dat je al je bezittingen op moet eten als je naar een aanleunwoning moet, waarbij je buurman-die zijn hele leven werkeloos is geweest- gratis naast je woont. BEZOPEN LAND IS DIT.

Gast

Re: woningnood

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Gast, kopen kan niet iedereen.
Deze zoon, heeft nl altijd contracten van een half jaar. Vaste contracten zijn bijna niet meer te krijgen, en als je geen vast contract hebt, krijg je geen hypotheek.
Hij is een harde werker, werkt al vanaf zijn 18de constant, maar dan weer een contract van 3 mnd, dan weer van een half jaar, het langste wat hij heeft gehad was een contract van een jaar. Maar op het moment dat ze verplicht zijn om je in vaste dient te nemen, ontslaan ze je, dus dan wordt je contract niet meer verlengt, en dan moet je weer wat anders zoeken. Zo is het tegenwoodig met jonge laggeschoolde mensen.
hij heeft MBo administratie, maar doordat hij een half jaar als boekhoudassistent had gewerkt en daarna geen werk in die richting meer kon vinden, is hij doorgegaan als heftruckchauffeur, hij heeft nu wel een certificaat ervan, dat is 5 jaar geldig, maar omdat hij zo lang niet meer op kantoor heeft gewerkt zegt men dat zijn diploma boekhoudassistent verlopen is, omdat er veel veranderd is.
Dus nu is hij alweer magazijnmedewerker, met een halfjaar contract.
Zo krijg je geen hypotheek.

ageeth1

Re: woningnood

Ongelezen bericht door ageeth1 »

Ik zou proberen om woningruil te plegen. Vraag ernaar bij de woningbouwverening of het kan.

dvdspeler
Berichten: 74
Lid geworden op: 02 jul 2005 10:07

Re: woningnood

Ongelezen bericht door dvdspeler »

Wat te doen aan de woningnood?

Gesloten