LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] woningnood

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Kim

woningnood

Ongelezen bericht door Kim »

Hi,

Mijn vriend en ik zijn geboren in Amsterdam en wonen daar dus ook ons hele leven. Wij hebben beide een eigen "woning" van circa 28m2 elk, heel leuk voor starters maar na 5 jaar wilde wij toch wel gaan samen wonen en aan kindertje beginnen. Samenwonen lukt niet echt er is een wachtlijst van 7 jaar alleen komt er wel al een kindje... Probleem dus, er is geen voorrangsregeling (meer) dus we zijn bijna genoodzaakt uit Amsterdam te vertrekken of nog 2 jaar apart te blijven wonen, want met zijn drietjes in een eenkamer woning gaat echt niet, alleen al qua spullen en dus nog niet eens dat je op elkaars lip zit en alles in 1 ruimte hebt (koken, slapen, zitkamer).

Heeft iemand hier ook mee gezeten en hoe is dat opgelost of niet??!?

Groetjes Kim

Tmat

Re: woningnood

Ongelezen bericht door Tmat »

Verhuizen naar een regio waar nog makkelijk aan een woning is te komen lijkt me DE oplossing. Friesland b.v. of Zeeuws Vlaanderen??? Maar wat ik niet snap, als jullie willen verhuizen naar een gezinswoning EN jullie laten 2 starterswoningen achter, krijg je dan geen voorrang???

Simon

Re: woningnood

Ongelezen bericht door Simon »

Dat hangt ervan af hoelang je ingeschreven staat. Een wachtlijst van 7 jaar lijkt me erg lang. Ik sta zelf ook ingeschreven als woningzoekende voor de regio Amsterdam,(en Utrecht) over het algemeen zijn de wachttijden 3 jaar. Hangt natuurlijk helemaal af van de wijk en soort woning waarop je reageert, maar het is niet ongebruikelijk als iemand met een wachttijd vanaf 1999 of 2000 een woning toegewezen krijgt.

Of je nu geen of 5 woningen achterlaat maakt niet uit.

Een baby word niet geacht ruimte in te nemen (leve de politiek). Als het kindje 1 jaar is opeens wel, dan kun je ook urgentie krijgen. (Tenminste dat is wat ik ervan gehoord heb).

Kim, waarom heb je je niet gelijk bij wonignet ingeschreven als doorstromer toen je je huidige woning kreeg? dan moet het toch niet zo'n probleem zijn een leuk huisje te vinden?

Gr. Simon

Kim

Re: woningnood

Ongelezen bericht door Kim »

Hi Simon

Ik mijn huisje gekregen in 99 en ben dus doorstromer van 99. En de wachtlijst is echt 7 jaar mits je naar Noord of Zuid-Oost gaat. Mensen die lid zijn van 99 of 00, krijgen alleen maar een een kamer woning, let maar eens op.

En weet je wat ik ook zo "grappig" vind is dat ruim een derde een urgentie/voorrang heeft.

Groetjes Kim

Simon

Re: woningnood

Ongelezen bericht door Simon »

Hallo Kim,

Je hebt inderdaad gelijk. Ik had nooit doorgeven aan woningnet dat ik geen student meer ben (en mijn jaarinkomen dus hoger is dan 4500 euro). De goedkope woningen hebben een kortere wachttijd dan de dure.... fijn hoor. 7 jaar lijkt inderdaad aardig in de richting te komen....

Gelukkig heeft dit zoveel interesse van de politiek dat er in de nieuwbouwprojecten (Leidsche Rijn bijv.) vooral (bijna alleen maar) koopwoningen gebouwd worden.

Lotte

Re: woningnood

Ongelezen bericht door Lotte »

hoi hoi,

Ik woon met 4 personen in een tweekamer flat in Rotterdam. :( Ik ben hier al 7 jaar bezig om een andere woning te krijgen. Volgens mij is de kans in andere steden net zo klein als in de grote steden. Binnen 4 jaar gaan onze flats tegen de vlakte wat zal de stichting het moeilijk krijgen met mij. Ik moet dan DE perfecte woning hebben anders ga ik er niet uit. :twisted: Want anders moet ik weer onderaan beginnen.

groetjes en succes

Lotte

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: woningnood

Ongelezen bericht door Simon »

de ellende is groot en wordt alleen maar groter. de gemeente utrecht heeft onlangs in al haar wijsheid besloten een paar duizend huurwoningen te slopen en er nog niet de helft van terug te bouwen. uiteraard wordt de rest koopwoning. Daar verdienen ze meer op.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: woningnood

Ongelezen bericht door SJZ »

Hoi Simon,
Ook ik ben door de duur van de wachtlijsten eind jaren negentig op een koopwoning overgestapt. Nadeel is dat het natuurlijk gruwelijk duur is, veel duurder dan huren, maar je hebt de vrijheid om zelf een huis te zoeken, en je hebt niet meer met de uit de klauwen gelopen huursector te maken - dat is wel wat waard.

-

Re: woningnood

Ongelezen bericht door - »

Hi,

Grappig, ik heb het eerste berichtje op de dag geschreven dat de bevalling begon, maar ja daar gaan we het niet over hebben.

Wij heb wonder boven wonder toch een huis toegewezen gekregen, via woningnet, nieuwbouw nog wel. Bij woningnet vertellen ze dat je met een korte wachttijd helemaal niet in aanmerking komt, maar dat is juist helemaal niet zo. Wat blijkt, veel mensen haken af als ze zien dat ze nummer 26 zijn van de 25 woningen die opgeleverd worden. Wij waren nummer 34 van de 11 overgebleven woningen van de in totaal 25.

Misschien hebben jullie iets aan deze tip en hebben jullie net zoveel mazzel!!

Groetjes Kim

tanjaG

Re: woningnood

Ongelezen bericht door tanjaG »

Hoi kim

Ik ken het probleem ik woon al mijn hele leven in Hoofddorp en daar is het hetzelfde. 2 jaar geleden was ik ook zwanger van ons eerste kindje en we woonde bij mijn schoonouders in!!!! we hadden gewoon geen recht op een woning in de omgeving hoofddorp.. ( de zelfde woonmaatschapij als bij jou ) ik heb me, toen dat niet lukte ingeschreven bij Dynamis ABC en had binnen een half jaar gelukkig een woning .... het kost wel een stuk meer maar heb gelukkig een leuk huisje voor mijn gezin.

VEEL GELUK
GROETJES TANJA[/b]

karin6499

Re: woningnood

Ongelezen bericht door karin6499 »

Tja, woningnood is verschrikkelijk. Iedereen kan erover meepraten. Als je kindje nu geboren wordt kun je deze ellende voor hem of haar misschien beperken. Schrijf de kleine meteen in bij de woningbouwvereniging. Als hij of zij 18 is, is de kans op een kamer riant! De ouders van een vriendin van mij hebben dit ook gedaan en zij was de enige die geen moeite had met het vinden van een kamer.... Je denkt er niet over na, maar het is wel slim!

Gast

Re: woningnood

Ongelezen bericht door Gast »

Woningnood is hier in Nederland gewoon geworden Ik zoek een goedkoper huisje omdat de huur erg hoog wordt dat is ook het probleem De goedkoperen huizen worden afgebroken om er dure huur en koop woningen neer te zetten. Ik zou zelfs met flatje willen ruilen maar die zitten vol of zijn helemaal onbetaalbaar met een inkomen van €760,-

bemore

Re: woningnood

Ongelezen bericht door bemore »

Wat een onzin Karin 6499, inschrijven als woningzoekenden kan bijna overal pas als je 18 jaar bent!!
Het woningtekort wordt door de overheid kunstmatig in stand gehouden, maar dat blijken een hoop mensen niet te weten.

Gast

Re: woningnood

Ongelezen bericht door Gast »

Wij hebben met 5 gezinnen uit de buurt een boerderij gekocht en opgeknapt. Iedereen heeft 3 kamers en nu betalen we 400 euro per gezin aan hypotheek met het belastingvoordeel wonen we nu voor 250 euro netto per maand.

De huren van onze huizen bedragen 675,00 euro per maand. Dus het kan wel goedkoper wonen.

Gast

Re: woningnood

Ongelezen bericht door Gast »

Een hele leuke optie als je de mensen er voor kunt vinden die ook zo willen wonen maar hier in de omgeving is al nergens meer een boederij te vinden die te koop staat of je moet toren hoge schuld maken om zo iets op te knappen. Tja nog iets als de mensen niet veel geld hebben komen zo ook niet in aanmerking voor hypotheek dus daar blijft niet veel meer over. Maar inderdaad de overheid heeft het in de hand met het kunstmatig in stand houden van heel veel dingen hoor niet alleen met de woningnood.

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: woningnood

Ongelezen bericht door Simon »

ben erg benieuwd waar je een boerderij voor zo'n € 450.000,-- koopt?!

Gast

Re: woningnood

Ongelezen bericht door Gast »

nergens meer tegenwoordig ik weet ergens een echte bouwval te sttaan maar daar vragen ze al zeker € 600.000,- voor en wie kan dat nou nog opbrengen

Gast

Re: woningnood

Ongelezen bericht door Gast »

Het is nu een kopersmarkt en als je met 5 man bent kun je een hoop bereiken. Je kunt ook een fabriekshal kopen en met een beetje handelsgeest en vakmanschap is het vooral nu dat je moet toeslaan.

Gast

Re: woningnood

Ongelezen bericht door Gast »

Moet je de mensen ook kunnen vinden die dat willen doen

Gast

Re: woningnood

Ongelezen bericht door Gast »

Advertentie plaatsen in de Telegraaf moet je eens zien wat voor een respons je krijgt.

Gesloten