LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woonservice 's-Hertogenbosch

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Huurder

Woonservice 's-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door Huurder »

De Woonservice in 's-Hertogenbosch houdt zich bezig met vreemde praktijken.

Ik ken een vrouw die al jaren ingeschreven staat voor een woning in 's-Hertogenbosch. Zij komt alleen in aanmerking voor een flat of een kleine eengezinswoning met 1 of 2 slaapkamers. Twee jaar geleden heeft zij tijdens vakantie in Turkije een man leren kennen en nu is het zover dat hij hierheen kan komen. Prima allemaal tot dusver. Maar wat schetst mijn verbazing. Zij heeft contact opgenomen met de Woonservice en haar verhaal verteld. Nu is het zo, dat ook hij al ingeschreven kan staan terwijl hij nog niet eens in Nederland is. Dus m.a.w. ze komen dadelijk in aanmerking voor een grote eengezinswoning, terwijl er honderden mensen al jaren ingeschreven staan en nog steeds geen huis hebben.

Nu is mijn vraag: kan een Woonservice dit zomaar doen? Want als dit zo is, dan is mijn advies voor alle vrijgezelle mannen en vrouwen: Zoek een partner in het buitenland, schrijf hem in en je krijgt een mooi groot huis.

Gast

Re: Woonservice 's-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door Gast »

Ja ? Wat een simpele ziel ben je toch en vraag de voorwaarden eens op voordat je op basis van verhalen hier komt zeuren.

Jan van Pinxteren

Re: Woonservice 's-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door Jan van Pinxteren »

Iemand stelt een vraag en gelijk komt er weer of andere stomme l*l met een achterlijke reactie.

Ik dacht dat dit een serieus forum was.

gaste

Re: Woonservice 's-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door gaste »

gast
geef dan een simpel andwoord

simpele

Sander

Re: Woonservice 's-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door Sander »

Het kan best zijn dat ze in aanmerking komen voor een groter huis, dat wil niet zeggen dat ze dit huis ook eerder krijgen.

De grotere huizen zijn schaarser en gewilder, dus het kan heel goed zijn dat ze langer moeten wachten op een groot huis dan dat ze in haar eentje had moeten wachten op een klein huis.

Mo
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:19

Re: Woonservice 's-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door Mo »

Er is gesteld "je mag hem er bij inschrijven" .Echter:
a. de grotere woning wordt pas toegewezen op het moment dat de partner dan ook daadwerkelijk hier is en de vereiste verblijfsvergunning heeft (is net zoals zwanger, je krijgt pas de grotere woning als het kind er ook daadwerkelijk is). Ze mag ook tusendoor gewoon reageren op woningen. Alleen op het moment van toewijzing moet ze dus aantonen dat de mee ingechreven partner welke als mede huurder in komt wonen ook over alle vereiste papieren beschikt en anders gaat de toewijzing op dat moment gewoonweg niet door.

b. Je stelt tevens dat ze recht heeft op 2 slaapkamers, in totaal met de woonkamer zou dat een drie kamer woning zijn en 1 persoon of twee mensen hebben in principe in eerste instantie recht op een twee of drie kamer woning. Dus zou ze een dire kamer krijgen toegewezen dan valt dit zowel onder de norm van een 1 of 2 persoonshuishouden.
Dus niets is buiten de regels gegaan.

Gast

Re: Woonservice 's-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door Gast »

Nee maar een appartement krijgen ze nooit.

Gast

Re: Woonservice 's-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door Gast »

Je zou ook blij voor die vrouw kunnen zijn, dat ze een man gevonden heeft en misschien ook nog eens een huis toegewezen krijgt.
Of is dat weer te veel gevraagd?

Gast

Re: Woonservice 's-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door Gast »

Idd, weer een loser in het leven die iemand niks gunt.
Zo'n hekel aan die mensen, moet altijd jaloers zijn of het proberen te verknallen voor de medemens omdat ze zelf net niet dat geluk hebben.

loser?

Re: Woonservice 's-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door loser? »

een loser?
hoezo, onze kinderen moeten zich zelf op hun 18 jaar inschrijven
met een beetje geluk hebben ze dan met hun 25 een flatje
dat heeft niets te maken met elkaar niets gunnen
het is hier ook zo in s-hertogenbosch als je een koophuis hebt krijg je de huurwoning aangewezen die je graag wilde
vriendjes politiek dat is het juiste woord

en daar heb ik een hekel aan

Gast

Re: Woonservice 's-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door Gast »

Heeft niks met vriendjespolitiek te maken.
Maar ik begrijp het al.
Bij jou is het dus zo, alles voor jou en je naasten en niks voor een ander, anders word je jaloers....
Gun een ander ook wat, zeg.

loser?

Re: Woonservice 's-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door loser? »

ik zelf zit er niet zo mee
heb ook een koophuis
en daarom denk ik juist aan die ander die jaren moeten wachten op een fatsoenlijk huis

oe

Re: Woonservice 's-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door oe »

volgens mij is gast zelf jaloers
heeft wel rare opmerkingen!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

Re: Woonservice 's-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben niet jaloers, loser komt echter wel erg jaloers over.
Ze zegt zelf dat die mevrouw ook al jaren staat ingeschreven, heeft nu een partner en het is dan logisch dat die partner bij haar bij geschreven wordt.
En ja, dan geldt de looptijd van de langst ingeschrevenen.
Maar dat wil loser niet begrijpen en gunt die mevrouw blijkbaar haar geluk niet, anders zou je daar niet zo moeilijk over doen.
En weet je wat het mooie ervan is.
Doordat die mevrouw niet meer op een flatje hoeft te wachten hebben de kinderen van loser weer eerder kans op een flatje......

loser

Re: Woonservice 's-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door loser »

goed lezen
ik ben loser ik zeg niets over die mevrouw
en die dit aangemaakt heeft is huurder
je bent aardig in de war
en ik ben niet jaloers
integendeel

Gast

Re: Woonservice 's-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door Gast »

Ach, ik ben niet in de war hoor.
Een naam is zo veranderd natuurlijk,. waarom reageer je anders zo heftig wanneer iemand huurder een loser noemt.

gaste

Re: Woonservice 's-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door gaste »

heb jij een hekel aan huurder en loser gast?
huurder is n.m met dit verhaal begonnen
en loser schrijft dat de kinderen op hun 18 jaar ingeschreven staan
maar op hun 25 pas een flatje ktijgen
wat heeft dit in godsnaam te maken met een ander niets gunnen
leg dat nu eens uit
je schrijft telkens van die wazige andwoorden
moet jij je zelf ergens voor verdedigen of wat is het ?

Gast

Re: Woonservice 's-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door Gast »

Huurder zegt zelf dat die vrouw ook al jaren ingeschreven staat.
Mag die dan geen leuk huisje aangeboden krijgen?
Het is trouwens logisch dat haar partner bij haar ingeschreven wordt en dat haar inschrijftijd dan geldt.
De enige reden waarom huurder hier waarschijnlijk over valt is omdat de partner van deze vrouw uit het buitenland komt en dat vind ik gewoon verschrikkelijk laag.
Wanneer die vrouw een nederlander uit een andere woonplaats had gevonden en die bij haar in had laten schrijven was er geen haan die er naar gekraaid had, maar nu wel.
Gun een ander zijn geluk!!!

joepi

Re: Woonservice 's-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door joepi »

HIJ WOONT NOG IN TURKIJE
NIET IN HOLLAND
DUS DAN KAN HIJ HIER NIET INGESCHREVEN STAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!

gaste

Re: Woonservice 's-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door gaste »

geluk gunnen?
niet over andermans rug
en inderdaad de jongeren hier moeten jaaaaaaaaren wachten op een fatsoenlijk huis
eerlijk is eerlijk heeft niets te maken met jaloersie

Gesloten