LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beetgenomen door Ad Hoc antikraakbeheer

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
NienkeP85
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2018 12:12

Beetgenomen door Ad Hoc antikraakbeheer

Ongelezen bericht door NienkeP85 »

Afgelopen juni besloot ik antikraak te willen wonen, daar de kosten laag zijn en ik veel reis en dus niet echt vast zit aan één plek. Contact gehad met dames op kantoor Zwolle en zij gaven aan dat er een voormalig verzorgingshuis in Deventer leeg stond en klaar werd gemaakt voor bewoning door jongeren. Ze vertelden mij dat alle voorzieningen voor mijzelf waren en ik geen douche, toilet en keuken hoefde te delen met medebewoners.
Tijdens de bezichtiging bleek dit echter niet zo te zijn, de heren stonden met hun mond vol tanden toen wij dit als bezoekers aan gaven.
Uiteindelijk vond ik tijdens die bezichtiging een ruimte, die mij heel fijn wonen leek. Een voormalige woonkamer, met een grote keuken er in, veel ramen en deuren (die dichtgeschroefd waren) die naar buiten open konden. De heren tijdens de bezichtiging vertelden dat we, in tegenstelling tot veel andere anti-kraak panden, mochten verven en timmeren etc. daar dit pand uiteindelijk in de toekomst met de grond gelijk zou worden gemaakt. Dit bood perspectieven en ik zag die voormalige woonkamer als een goede plek om te wonen, nu ik de bevestiging kreeg dat ik die deuren naar buiten open zou kunnen doen.
Daarna telefonisch contact gehad met de dames op het kantoor, ik beschreef de ruimte die ik wilde hebben, en één dame van dat kantoor vertelde mij dat die ruimte per direct beschikbaar kwam en dat ik die volgende week naar kantoor in Zwolle kon komen om het contract te tekenen.
Op vrijdag 6 juli tekende ik het contract en werden mij de sleutels overhandigd, en op zaterdag 7 juli kwam ik binnen in het pand en bleek mij een compleet andere (onbewoonbare, vieze) ruimte te zijn toegekend.
Vanaf dat moment zijn er nog meerdere miscommunicaties geweest die ik hier verder niet zal neerzetten, daar het verhaal anders te lang wordt.
Maar ik ben inmiddels 500 euro aan huur lichter, plus 480 euro aan andere kosten (borg, brandpreventiepakket etc.) en ik zit dus nog steeds niet in de woning waar ik wil zitten. Ze willen mij niet tegemoetkomen en ik hoor keer op keer beloften die niet worden nagekomen.
Kan iemand mij helpen?

Met vriendelijke groeten, Nienke

stofzuigertje

Re: Beetgenomen door Ad Hoc antikraakbeheer

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je huur betaal is het toch geen anti kraak meer... meestal geen huur maar onkosten vergoeding en geen opgave hoe lang je er mag zitten.

Of huur je een afgekeurd pand waar ouderen niet in mogen en willen?

Pensioentje
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2012 21:47

Re: Beetgenomen door Ad Hoc antikraakbeheer

Ongelezen bericht door Pensioentje »

Hallo Nienke,
Door lid te worden van de Bond Precaire Woonvormen (staan ook op Facebook) en jouw verhaal daar te vertellen, kan men jou helpen.
Met vriendelijke groet,
Rita Riemersma.

YorickX
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2019 17:44

Re: Beetgenomen door Ad Hoc antikraakbeheer

Ongelezen bericht door YorickX »

Hoi Nienke,

Ik heb in het zelfde pand gewoond,
Mijn proces ging als volgt:

1. Geplande bezichtiging: samen met andere geintreseerden naar verschillende kamers kijken en de do en don'ts te horen krijgen van de beheerder. Ook krijg je de kamer nummers te horen van adhoc terwijl ze de bijhoorende kamer laten zien. (Bijv. 20 is een oude patienten kamer, 3 is een oud kantoor. Etc.)
2. Bellen over je intressen: Als je intresse hebt in een van deze kamers bel je Ad Hoc en geef je de nummers van de kamers aan die jou intresseerden. spoedig mogelijk krijg je een belletje terug met welk kamernummer jij hebt en kan "Verhuren"
3. Daarna wordt je uitgenodigd bij Ad Hoc (voor deventer is het Adhoc Zwolle) en mag je contract tekenen.

Bij stap 2 is het waarschijnlijk bij jou fout gegaan
Dat ligt dan zeker bij hun:
Ze hebben niet gevraagd om kamernummers, Ze hebben niets gezegd over kamernummers etc.

Als ze wel hebben gevraagd om een kamernummer en jij hebt er een gegeven dan kan het zijn dat iemand anders eerder heeft gebeld en jij er helaas langsschoot.

Om jou te troosten, degene die daar nu woont heeft frequente water & stroom problemen naast een schimmel probleem en dat de beheerder van ad hoc naar binnen komt zonder enige notificatie omdat: "zijn sleutel kastje daarhangt"

Ik hoop dat het goed komt met je situatie nienke
-y

Gesloten