LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belasting speelt inkomens huurders naar woon cooperatie`s

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Belasting speelt inkomens huurders naar woon cooperatie`s

Ongelezen bericht door sombody »

Tot mijn verbazing hoor ik dat de belastingdienst de inkomens van de huurders uit nederland heeft doorgespeeld naar de wooningbouw verenigingen.

Echter is dit dan bedoeld dat als je boven de 43000,00 bruto per jaar verdient extra huurverhoging gaat krijgen om scheef wonen tegen te gaan.

Schandalig daar de wet er nog niet is en de gegevens van alle huurders al op straat liggen dus!! :evil:

begrijp dat er iets moet gebeuren ,maar er zijn situatie`s die in je verzamelinkomen zitten zoals

extra baan 0 uren contract

seizoen werk word ook bij je verzamel inkomen berekend

wat ga je krijgen dat het zo al snel veel lijkt ,maar het elk jaar minder is kan ook iets meer zijn .

mijn ervaring is daarmee dat je nooit een zelfde jaarinkomen hebt dus kan niet reeel zijn en vind het echt schandalig dat de gegevens van alle huurders hun inkomen op straat liggen

Schande belastingdienst en minister!!!! :!: :evil: :(

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Belasting speelt inkomens huurders naar woon cooperatie`s

Ongelezen bericht door grun »

De woningbouw komt alleen te weten of een huurder meer of minder dan 43000 euro/jaar verdient, begreep ik uit het RTL nieuws. Dus geen exacte bedragen.

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: Belasting speelt inkomens huurders naar woon cooperatie`s

Ongelezen bericht door sombody »

Dat zal om het even zijn .
maar het is een gedachten dat gewoon met je gegevens naar een woningcooperatie word doorgespeeld.

De belasting had ook voor andere mogelijkheden kunnen kiezen
vind het op dit moment schending van privecy omdat er nog niets beslist is in Den-Haag

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Belasting speelt inkomens huurders naar woon cooperatie`s

Ongelezen bericht door grun »

Vraagt een woningbouw dan niet standaard aan potentiele huurders wat ze verdienen?

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: Belasting speelt inkomens huurders naar woon cooperatie`s

Ongelezen bericht door sombody »

dat word alleen gevraagd als je dus een andere woning zou willen huren .

dus als je al 40 jaar in dezelfde woning woont ,waar overigens de huren best zijn mee gegroeid weten zij niet jou inkomen

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Belasting speelt inkomens huurders naar woon cooperatie`s

Ongelezen bericht door ciske »

sombody schreef:dat word alleen gevraagd als je dus een andere woning zou willen huren .

dus als je al 40 jaar in dezelfde woning woont ,waar overigens de huren best zijn mee gegroeid weten zij niet jou inkomen

die weten ze echt wel.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Belasting speelt inkomens huurders naar woon cooperatie`s

Ongelezen bericht door GJvdZ »

ciske schreef:
sombody schreef:dat word alleen gevraagd als je dus een andere woning zou willen huren .

dus als je al 40 jaar in dezelfde woning woont ,waar overigens de huren best zijn mee gegroeid weten zij niet jou inkomen

die weten ze echt wel.
Onderbouw dat eens even. Er wordt op dit forum al veel te veel uit de onderbuik gesproken.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Belasting speelt inkomens huurders naar woon cooperatie`s

Ongelezen bericht door berend12 »

Denk dat het wel om het exacte inkomen gaat, mijn ouders kregen pas nog een brief van de verhuurder met een bevestiging het inkomen.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Belasting speelt inkomens huurders naar woon cooperatie`s

Ongelezen bericht door Mousy »

ciske schreef:
GJvdZ schreef:[

die weten ze echt wel.
Onderbouw dat eens even. Er wordt op dit forum al veel te veel uit de onderbuik gesproken.

Doe het lekker zelf.

Effe logisch nadenken en je weet het.[/quote]
-------------------------------

Kan jij wel eens normaal reageren Ciske ik erger me dood in ieder topic kom je met reacties die niet onderbouwd zijn dus je reageert om je berichten hits omhoog te krijgen dus reageren om te reageren.

-------------------------------

Ik ben denk ik een van de weinige ben die dit een positief iets vind om je inomen door te spelen naar de verhuurder.
Veel mensen met een hoog inkomen wonen in huizen die voor mensen met een laag inkomen zijn bedoeld. Die mensen met een laag inkomen komen zo jaren lang op een wachtlijst.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Belasting speelt inkomens huurders naar woon cooperatie`s

Ongelezen bericht door berend12 »

Er zijn veel te weinig huurwoningen, zonder urgentie moet je erg lang wachten. Zijn toch totaal verschillende zaken die niet opgelost worden.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Belasting speelt inkomens huurders naar woon cooperatie`s

Ongelezen bericht door Mousy »

Ik betwijfel dat dus dat er niet genoeg zijn. Er zitten nl te veel mensen met een hoog inkomen in een sociale huurwoning, daarom lijkt er een te kort.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Belasting speelt inkomens huurders naar woon cooperatie`s

Ongelezen bericht door ciske »

Mousy schreef:Ik betwijfel dat dus dat er niet genoeg zijn. Er zitten nl te veel mensen met een hoog inkomen in een sociale huurwoning, daarom lijkt er een te kort.

Daarom is het een tekort, want hoe wou je die mensen bewegen om andere woonruimte te zoeken?

Open je ogen en je weet genoeg, als je dat niet ziet ben je toch wel met oogkleppen aan het lopen.

De starters hebben het al moeilijk genoeg, wachtlijst van hier tot ginder.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Belasting speelt inkomens huurders naar woon cooperatie`s

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Woningcorporaties moeten 90% van de sociale huurwoningen (bij nieuwe toewijzingen) vergeven aan mensen met een inkomen tot zo'n 34.000. Slechts 10% mogen zij vergeven aan mensen met een hoger inkomen. Dit betekent dus eigenlijk dat de groep met een inkomen van 43.000 bij een nieuwe toewijzing haast onmogelijk een sociale huurwoning toegewezen kunnen krijgen. Het inkomen is eigenlijk maar 9.000 te hoog en dat is ruim 26%. Dat is niet meer een beetje scheefwonen met een paar tientjes.

Ergens is het te begrijpen dat de belastingdienst informatie (uitsluitend of het inkomen hoger is dan 43K) moet doorgeven aan woningbouwverenigingen. Hoe zouden ze anders aan deze informatie moeten komen ? Erop vertrouwen dat als ze huurders een briefje sturen om de informatie dat ze een eerlijk antwoord krijgen ? Om die extra huurverhoging voor scheefwoners door te kunnen zetten, moeten ze wel kunnen controleren aan wie ze deze moeten en kunnen opleggen.

Even een fragment uit dit artikel op de NOS.
Ook René Kramer uit Rotterdam liet van zich horen. "Ik woon samen met mijn vriendin en we hebben samen iets meer dan 100.000 euro per jaar bruto, maar wonen in een huurflat van bijna 500 euro per maand. Dat is een vrijwillige keuze."
Mensen met een inkomen van een ton gaan een huurflat bezetten van 500,-. Is dat netjes en sociaal ? Er zijn vast mensen die niet anders kunnen en dringend zitten te wachten op zo'n flat in Rotterdam in die prijsklasse. Dat dergelijke mensen kiezen voor zulke lage woonlasten is nog te begrijpen, maar er staan zat flats te koop in die omgeving waarmee de netto maandlast 500,- (of lager) is.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Belasting speelt inkomens huurders naar woon cooperatie`s

Ongelezen bericht door Mousy »

Wat mij betreft wel ja laat die mensen in een dure woning gaan zitten, ze verdienen ook meer dus kunnen ze dat wel betalen en dan kunnen de starters ook ergens wonen.
Weet je die diknekken worden al veels te lang hand boven het hoofd gehouden ook zoiets mafs hypotheek aftrek.... Als ik bijv schulden heb, is de rente die ik betaal ook niet aftrekbaar.
Alles is zo scheef als wat in nederland echt tijd dat het eens rechtgetrokken word.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Belasting speelt inkomens huurders naar woon cooperatie`s

Ongelezen bericht door Mousy »

Emmy75 schreef:Woningcorporaties moeten 90% van de sociale huurwoningen (bij nieuwe toewijzingen) vergeven aan mensen met een inkomen tot zo'n 34.000. Slechts 10% mogen zij vergeven aan mensen met een hoger inkomen. Dit betekent dus eigenlijk dat de groep met een inkomen van 43.000 bij een nieuwe toewijzing haast onmogelijk een sociale huurwoning toegewezen kunnen krijgen. Het inkomen is eigenlijk maar 9.000 te hoog en dat is ruim 26%. Dat is niet meer een beetje scheefwonen met een paar tientjes.

Ergens is het te begrijpen dat de belastingdienst informatie (uitsluitend of het inkomen hoger is dan 43K) moet doorgeven aan woningbouwverenigingen. Hoe zouden ze anders aan deze informatie moeten komen ? Erop vertrouwen dat als ze huurders een briefje sturen om de informatie dat ze een eerlijk antwoord krijgen ? Om die extra huurverhoging voor scheefwoners door te kunnen zetten, moeten ze wel kunnen controleren aan wie ze deze moeten en kunnen opleggen.

Even een fragment uit dit artikel op de NOS.
Ook René Kramer uit Rotterdam liet van zich horen. "Ik woon samen met mijn vriendin en we hebben samen iets meer dan 100.000 euro per jaar bruto, maar wonen in een huurflat van bijna 500 euro per maand. Dat is een vrijwillige keuze."
Mensen met een inkomen van een ton gaan een huurflat bezetten van 500,-. Is dat netjes en sociaal ? Er zijn vast mensen die niet anders kunnen en dringend zitten te wachten op zo'n flat in Rotterdam in die prijsklasse. Dat dergelijke mensen kiezen voor zulke lage woonlasten is nog te begrijpen, maar er staan zat flats te koop in die omgeving waarmee de netto maandlast 500,- (of lager) is.
Jij snapt het , mooi bericht. Ik heb soms moeite om goed te verwoorden wat ik bedoel en jij schrijft precies wat ik denk.

Tis toch te gek voor woorden dat iemand met zo'n hoog inkomen op zo.n flatje woond, die zouden juist geschikt zijn voor starters

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Belasting speelt inkomens huurders naar woon cooperatie`s

Ongelezen bericht door ciske »

Mensen met een inkomen van een ton gaan een huurflat bezetten van 500,-. Is dat netjes en sociaal ?
Dat is niet netjes en sociaal ,maar vergeet effe niet....de woningstichtingen hebben het zelf verhuurd, dat is hun fout.

Aso dat mensen met zo'n inkomen plaatsen van de mindere inkomens innemen, maar dat is algemeen bekend, hoe rijker ...hoe gieriger.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Belasting speelt inkomens huurders naar woon cooperatie`s

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ciske schreef:
Mensen met een inkomen van een ton gaan een huurflat bezetten van 500,-. Is dat netjes en sociaal ?
Dat is niet netjes en sociaal ,maar vergeet effe niet....de woningstichtingen hebben het zelf verhuurd, dat is hun fout.
Misschien hadden zij wel een veel lager inkomen toen ze er gingen wonen dat is mogelijk natuurlijk.
ciske schreef: Aso dat mensen met zo'n inkomen plaatsen van de mindere inkomens innemen..
Ik vind het eigenlijk belachelijk en ja zelfs aso dat zulke mensen in zo'n woning wonen. Er staat zat woningen te koop die een gelijke of lagere netto maandlast hebben in die omgeving. Dus voor de maandlast hoeven ze die woning helemaal niet te bezetten.

@Mousy,
Thanks. :D

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Belasting speelt inkomens huurders naar woon cooperatie`s

Ongelezen bericht door Mousy »

Dat is nou juist de opzet Ciske rijken rijker armen armer....
Word tijd dat nederland eens wakker word en gaan kijken waar al die maffe ideeen vandaan komen . Geld geld geld -> illuminati -> rijken der aarde rothschild, rockenfeller
Echt als je , je daar eens in verdiept sta je raar te kijken. het is nl juist de bedoeling dat we straks niks meer kunnen betalen. We moeten creperen en doodgaan zodat er nog meer over is voor de rijken.
Ooit de Georgia guidestones gezien?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Georgia_Guidestones
daar staat het o.a. op beschreven dat de bevolking omlaag moet.
Tot onder de 500,000,000 Ik wou dr in t begin niks van weten geloofde het niet tot dat ik ging zoeken op t internet en begon te lezen toen stond ik raar te kijken.

yw Emmy :D

Kan wel zo zijn dat ze er allang wonen , tijd om te verkassen echt dit is wel heel scheef wonen 100000 verdienen en maar 500euro huur.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Belasting speelt inkomens huurders naar woon cooperatie`s

Ongelezen bericht door ciske »

Kan wel zo zijn dat ze er allang wonen , tijd om te verkassen echt dit is wel heel scheef wonen 100000 verdienen en maar 500euro huur
Hoe wou je dat voor elkaar krijgen dan? Uitzetten mag niet, zou trouwens ook aso zijn.

En creperen in dit land...valt nog wel mee.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Belasting speelt inkomens huurders naar woon cooperatie`s

Ongelezen bericht door Mousy »

Tja dat weet ik 123 zo snel ff niet hoe dat op te lossen , ben ook maar een gewone huisvrouw en geen geleerde. Ze hadden dit in t begin al moeten aanpakken.
Sommige mensen creperen echt wel in dit land. Vooral de mensen die met alles steeds tussen wal en schip vallen.
Laatst een oude vrouw op tv , zij had leefgeld van 40 euro per maand. Was met pensioen maar kreeg om de een of andere manier niet genoeg inkomen en viel ook tussen wal en schip.

Gesloten