LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ben ik als vertrekkende huurder verplicht de bezichtigingen te verzorgen?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ben ik als vertrekkende huurder verplicht de bezichtigingen te verzorgen?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
10 mar 2021 16:02
Wat is er mis met “het gemak dient de mens”?

Op een andere manier moet er heen en weer gebeld worden. Schikt dit, schikt dat.
Ach voor sommigen is moeilijk doen een sport geworden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ben ik als vertrekkende huurder verplicht de bezichtigingen te verzorgen?

Ongelezen bericht door moederslink »

Zolang jij nog de huurder bent kun je afspraken maken in een bepaald tijdslot wat jou uitkomt.
Zodra de sleutels zijn ingeleverd is het het pakkie-an vd verhuurder.
Zijn er spullen ter overname dan is dat nog jouw pakkie-an.
Opgezegd per 1 april? Dan heb je nog zo.n 3 weken. Niet moeilijk doen🤗

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 935
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Ben ik als vertrekkende huurder verplicht de bezichtigingen te verzorgen?

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

moederslink schreef:
10 mar 2021 20:00
Zolang jij nog de huurder bent kun je afspraken maken in een bepaald tijdslot wat jou uitkomt.
Zodra de sleutels zijn ingeleverd is het het pakkie-an vd verhuurder.
Zijn er spullen ter overname dan is dat nog jouw pakkie-an.
Opgezegd per 1 april? Dan heb je nog zo.n 3 weken. Niet moeilijk doen🤗
U vind het normaal dat in Corona tijd de huurder taken moet gaan verrichten die thuishoren bij de verhuurder en daar ook nog voor betalen? TS heeft helemaal niet de taak om bezichtigingen te plannen dat is een taak voor de verhuurder. Daarnaast zou dit met de corona maatregelen betekenen dat er per dag maar 1 persoon op mag komen en dit een lang traject kan worden voor TS. Tevens legt de verhuurder het risico van een eventuele corona besmetting bij de huurder neer.

Waarom vinden toch zoveel leden het normaal dat de verhuurder het makkelijk krijgt en de huurder maar alles moet regelen voor de verhuurder. Zullen dit nu allemaal forumleden zijn die een eigen huis hebben?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Ben ik als vertrekkende huurder verplicht de bezichtigingen te verzorgen?

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik_weet_niet_alles schreef:
10 mar 2021 20:06
Waarom vinden toch zoveel leden het normaal dat de verhuurder het makkelijk krijgt en de huurder maar alles moet regelen voor de verhuurder. Zullen dit nu allemaal forumleden zijn die een eigen huis hebben?
Omdat in dit geval er inventaris ter overname wordt aangeboden. Dan is het efficiënter om bezichtiging en de over te nemen spullen te combineren, de potentiële huurder heeft dan 1 afspraak voor 2 dingen.

In mijn omgeving (Grens D-NL) is het overigens wel gebruikelijk, dat zolang de vorige huurder nog in de woning leeft, die ook de nieuwe huurders ontvangt. Pas wanneer de woning leeg is, wordt de bezichtiging op een andere manier geregeld: meestal een kijkdag, onder de Corona-beperkingen zijn dit 10-minuten-afspraken geworden.

zonfornet
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 mar 2020 22:38

Re: Ben ik als vertrekkende huurder verplicht de bezichtigingen te verzorgen?

Ongelezen bericht door zonfornet »

Is er al inspectie geweest? Dan zou ik de sleutels naar de verhuurder brengen: a.u.b. Succes ermee!

Nog geen inspectie geweest, dan om later niet geconfronteerd te worden met aangebrachte schade,.... ff erbovenop zitten met bezichtiging

Gesloten