LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BKR TOETS

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
elisa76
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2005 14:53

BKR TOETS

Ongelezen bericht door elisa76 »

MIjn man en ik wilden onze flat ruilen voor een flat in almere, alleen de woningbouwvereniging de goede sted doet een bkr toest via intrim justitia en ik kwam er niet doorheen omdat mijn faillisement wegens gebrek aan baten is opgeheven ,mijn man heeft geen schulden en we zijn op huwelijkse voorwaarden gehuwd.
de medewerkster zegt dat ook al ben je gehuwd op huwelijkse voorwaarden het huurcontract op beide namen komt staan ook al is hij de hoofdbewoner

help me sabrin

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: BKR TOETS

Ongelezen bericht door karr-2 »

Als je met 2 personen een huurwoning betrekt is het zoiezo verstandig om het contract op beide namen te laten zetten. Als de hoofdbewoner overlijd of vertrekt heeft de ander net zoveel recht op de woning en wordt dan niet op straat gezet.

Ze kijiken daarom ook naar beide inkomens om dat ze zeker willen weten dat jij de flat kan blijven betalen als je man overlijd of vertrekt. En gezien je verleden zullen ze daar niet zeker genoeg van zijn en dan dus het risico niet nemen. Als je er eenmaal in zit wordt het namelijk een stuk lastiger om je er weer uit te krijgen.
Laatst gewijzigd door karr-2 op 06 okt 2005 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Janneke B
Berichten: 108
Lid geworden op: 15 sep 2005 13:57

Re: BKR TOETS

Ongelezen bericht door Janneke B »

Ze kijiken daarom ook naar beide inkomens om dat ze zeker willen weten dat jij de flat kan blijven betalen als je mand overlijdt of vertrekt
Een hondje of een poes hebben geen inkomen wel een mand. U heeft gelijk 8)

Er zijn te veel wanbetalers kijk maar eens hoeveel huizen worden geveild :lol:

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: BKR TOETS

Ongelezen bericht door Xpert »

Heeft de verhuurder wel het recht om via Interim Justitia een BKR te toetsen?

Een verhuurder is geen financiële instelling. Alleen financiële instellingen zijn gemachtigd in het BKRte toetsen.

Vraag na bij het BKR of dat zomaar kan op grond van de privacy-wetgeving?

Snertjong
Berichten: 141
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:52

Re: BKR TOETS

Ongelezen bericht door Snertjong »

Niet alleen huurders hebben rechten !!

Verhuurders toch ook ,of moeten ze eerst afwachten of de huur wel wordt betaald ?.

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: BKR TOETS

Ongelezen bericht door Xpert »

Inbreuk op de privacy-wetgeving?

Als de huurder toestemming moet geven voor deze toetsing BKR anders komt deze niet in aanmerking voor een huurwoning dan is dat misbruik maken van machtspositie.

Als de huurder vrijwillig hieraan wil meerwerken dan heb ik daar natuurlijk geen problemen mee.

Het BKR is geen instelling om verhuurder(s) te beschermen. Daar is de Wet voor. BKR is ooit in het leven geroepen om banken en financiële instellingen te beschermen tegen het verstrekken van leningen in het kader van overkreditering en om wanbetalers te screenen.

Volgens mij vallen woningbouwverenigingen nog steeds niet onder het begrip "financiële instellingen". Dat Interim Justitia zich daarvoor leent is daarom in mijn ogen zeer kwalijk.

VW Guru
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 nov 2005 18:40

Re: BKR TOETS

Ongelezen bericht door VW Guru »

Als je nu eens bij het BKR zou informeren HOE je uit hun systeem komt dan ben je tenminste 1 stap verder. Denk dat je dan toch nog je oude schuldeisers zal moeten betalen -ook al ben je failiet verklaard.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: BKR TOETS

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Die hele privacy wetgeving mag van mij het raam uit. Mensen doen maar krampachtig over wie er aan hun gegevens komt, terwijl die met een beetje goede wil voor de hele wereld open liggen.

Als je niets te verbergen hebt hoef je ook niet zo moeilijk te doen.

Alida
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 nov 2005 13:08

Re: BKR TOETS

Ongelezen bericht door Alida »

Interum Justitia is een rot bedrijf. Die zouden ze bij Radar eens goed onder de loep moeten nemen!

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: BKR TOETS

Ongelezen bericht door SJZ »

Waarom zou je geen kwalificaties mee mogen geven? Dit forum staat vol met tientallen of honderden berichten waarin venantius kwalificaties geeft over van alles en nog wat.

En dan Intrum Justitia. Een ongeloof rotbedrijf waar je door telefonisten te woord wordt gestaan die of geen hersens hebben of deze weigeren te gebruiken. Het enige dat ze kunnen zeggen is: u moet betalen, anders gaan we naar de rechter. Als je weet dat je gelijk hebt moet je gewoon zeggen: dat moet u vooral doen, en dan neerleggen. Krijg je nog een paar keer een dreigbrief, maar ze durven echt niet voor een loze zaak naar de rechter te gaan.

Gesloten