LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BM Vastgoed reageert niet op klachten en opmerkingen over facturen, achterstallig en spoed-onderhoud

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BM Vastgoed reageert niet op klachten en opmerkingen over facturen, achterstallig en spoed-onderhoud

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mocht je denken dat je, als zij naar de rechter gaan voor de servicekosten, jij dan met dit verhaal op de proppen kunt komen, dan waarschuw ik je vast: dan kan je van een koude kermis thuiskomen.

Je wilt niet naar een advocaat, maar dat is wel waar je nu moet zijn. Of verhuizen...

AdrieB2
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 mar 2020 11:12

Re: BM Vastgoed reageert niet op klachten en opmerkingen over facturen, achterstallig en spoed-onderhoud

Ongelezen bericht door AdrieB2 »

BM Vastgoed beweert dat ze meer geld willen voor hun services, wie at beweert zal moeten bewijzen.

Dus eerst is het aan BM Vastgoed om het stilzwijgen te verbreken.

Daarna kan ik of een advocaat reageren op hun betoog.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: BM Vastgoed reageert niet op klachten en opmerkingen over facturen, achterstallig en spoed-onderhoud

Ongelezen bericht door kuklos »

AdrieB2 schreef:
29 nov 2020 14:03
BM Vastgoed beweert dat ze meer geld willen voor hun services, wie at beweert zal moeten bewijzen.

Dus eerst is het aan BM Vastgoed om het stilzwijgen te verbreken.

Daarna kan ik of een advocaat reageren op hun betoog.
Vertaling: jij blijft blaffen middels het sturen van brieven, maar bijt niet door. BM Vastgoed zal niets wijzigen en de situatie zal nooit veranderen. Maar als dat is wat jij wil, prima.

AdrieB2
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 mar 2020 11:12

Re: BM Vastgoed reageert niet op klachten en opmerkingen over facturen, achterstallig en spoed-onderhoud

Ongelezen bericht door AdrieB2 »

Het is niet zo dat er niets veranderd want er is al weken geen overval geweest van mijn benedenbuurman.

Ik ben bezig om ervoor te zorgen dat de diefstal van mijn tablet ook strafrechtelijk aangegeven kan worden.

Verder is er geen echte actie mogelijk volgens mij ik heb overwogen om naar Velp te gaan, maar dat is uren reizen met de mogelijkheid dat ze me niet te woord willen staan of afwezig zijn.

BM Vastgoed heeft een werk aangenomen dat hemelsbreed 93 km ver weg ligt, voor een klein bedrijf als BM Vastgoed is het dus niet mogelijk om normale services (onderhoud e.d.) te geven, de kosten daarvoor zijn te hoog, vooral omdat BM Vastgoed het beheer naar zich toe haalt door eigenaren aan te bieden het beheer het eerste jaar gratis te doen. Er komt dus geen geld binnen waarmee ze de kosten kunnen dekken.

Dat zegt iets over BM Vastgoed en hoe ze met deze situatie om moeten gaan ze hebben zichzelf in de hoek geplaatst volgens mij waar ze maar moeilijk uit kunnen komen,

Ze kunnen geen hoge kosten maken om b.v.. reparaties op 93 km afstand te af te handelen


Het zegt natuurlijk ook iets over de eigenaar, die neemt het voordeel van een jaar lang niet te betalen voor het beheer en op de koop toe dat de huurders weinig acties zullen zien .van de beheerder. Zo'n stap van de eigenaar doet vermoeden dat deze ook krap bij kas zit.

Het zijn twee spelers die zich volgens mij goed bewust zijn van de situatie die ze gecreëerd hebben en daar ook naar handelen.

Er veranderen dus wel zaken, maar het probleem volgens mij is dat de eigenaar en de beheerder zich door het gebrek aan liquide middelen zichzelf vast hebben gezet.

Er zijn b.v. meerdere reparaties in huis te verrichten die alle niet worden aangepakt, het lijkt dus niets persoonlijks te zijn, maar meer iets van de situatie waarin de beheerder BM Vastgoed verkeert ten aanzien van een werk dat veel te ver weg ligt voor een klein bedrijf

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: BM Vastgoed reageert niet op klachten en opmerkingen over facturen, achterstallig en spoed-onderhoud

Ongelezen bericht door kuklos »

@AdrieB2, wéér een heel betoog dat voornamelijk neerkomt op klagen over "de ander", in dit geval de vastoedpartijen. En de geschiedenis heeft al geleerd dat dit niks oplevert. Hoe vervelend ook dat het niks oplevert, als je verandering wil komt het erop neer dat JIJ iets zal moeten doen.

AdrieB2
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 mar 2020 11:12

Re: BM Vastgoed reageert niet op klachten en opmerkingen over facturen, achterstallig en spoed-onderhoud

Ongelezen bericht door AdrieB2 »

Ja maar dan kom je met een suggestie zonder inhoud wat stel jij da voor Moneyman kwam met dezelfde bezwaren maar ook zonder enige suggestie hoe verder... en dat is natuurlijk makkelijke kritiek

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BM Vastgoed reageert niet op klachten en opmerkingen over facturen, achterstallig en spoed-onderhoud

Ongelezen bericht door Moneyman »

AdrieB2 schreef:
29 nov 2020 14:45
... Moneyman kwam met dezelfde bezwaren maar ook zonder enige suggestie hoe verder...
Ik krijg steeds meer de indruk dat je selectief leest. Je hebt heel concrete adviezen gekregen. Alleen heb je er nog niks mee gedaan.

AdrieB2
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 mar 2020 11:12

Re: BM Vastgoed reageert niet op klachten en opmerkingen over facturen, achterstallig en spoed-onderhoud

Ongelezen bericht door AdrieB2 »

Mijn benedenbuurman is weer langs geweest.

Hij sloeg op de deur met de mededeling dat er bloed in de badkamer ligt.


Ik heb hem gemaild dat hij dan maar moet laten onderzoeken van wie dat bloed is.

De mail heb ik ook maar naar de beheerder gestuurd, als hij denkt dat er wat aan de hand is moet ie daar maar de op de juiste manier op handelen,

Volgens mij is er namelijk helemaal niets aan de hand.

AdrieB2
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 mar 2020 11:12

Re: BM Vastgoed reageert niet op klachten en opmerkingen over facturen, achterstallig en spoed-onderhoud

Ongelezen bericht door AdrieB2 »

Ik heb in de badkamer gekeken en er is dus niets aan de hand.

Ik heb zelf het idee fat als de benedenbuurman vervelend is hij ergens gefrustreerd door is en een grote kans dat h\de oorzaak ergens anders ligt.

AdrieB2
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 mar 2020 11:12

Re: BM Vastgoed reageert niet op klachten en opmerkingen over facturen, achterstallig en spoed-onderhoud

Ongelezen bericht door AdrieB2 »

Debiteuren365.nl het administratiekantoor waarvan BM Vastgoed gebruik maakt heeft mij vanmorgen een herinnering getuurd waarop ze "vergeten" zijn mijn betaling voor de maand december op te nemen, zodat ik een extra hoog te kort heb 553,70 euro i.p.v. 143,20 ook een manier om snel geld te verdienen.

AdrieB2
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 mar 2020 11:12

Re: BM Vastgoed reageert niet op klachten en opmerkingen over facturen, achterstallig en spoed-onderhoud

Ongelezen bericht door AdrieB2 »

Ik heb BM Vastgoed middels een e-mail op de hoogte gebracht van de fout bij Debiteuren365.nl

Zie onderstaande link
Bijlagen
BM_Vastgoed_email_debiteuren365_out_of_control_AdrieB2.pdf
(101.87 KiB) 20 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

AdrieB2
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 mar 2020 11:12

Re: BM Vastgoed reageert niet op klachten en opmerkingen over facturen, achterstallig en spoed-onderhoud

Ongelezen bericht door AdrieB2 »

Ik heb bericht gekregen dat de huurcommissie de procedures gaat versnellen meer schriftelijk afhandelen.

Dat is mooi dan heb ik snel een vordering op mijn verhuurder i.v.m. de servicekosten van 2018.

Ik moet nog wel even navragen of ik die vordering kan verrekenen met betalingen die ik aan debiteuen365 doe.
In 2018 betaalde ik direct mijn huur en servicekosten aan de eigenaar.

AdrieB2
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 mar 2020 11:12

Re: BM Vastgoed reageert niet op klachten en opmerkingen over facturen, achterstallig en spoed-onderhoud

Ongelezen bericht door AdrieB2 »

Debiteuren365.nl heeft gereageerd en de betaling van december nu meegenomen in de aanmaning.

Het bedrag is verlaagd naar 132,20 wat uitsluitend bestaat uit de onrechtmatige verhoging door BM Vastgoed van de servicekosten
Zie hieronder de tekst van mijn reactie naar debiteuren365.nl


Debiteuren365.nl
KVKnr 51.866.420


Almere, 17 december 2020
Hallo,

Het openstaande bedrag dat u noemt bestaat geheel uit voorschot servicekosten.

De verhoging die hieraan ten grondslag ligt is onwettig.

Er is door de beheerder de laatste twee jaar (2018 en 2019) geen jaarnota servicekosten ingeleverd.
De beheerder is dus te laat met het inleveren van zijn jaarnota en mag daarom wettelijk gezien het voorschot servicekosten niet aanpassen.

Ik zie de jaarnota servicekosten 2019 graag te gemoed en hoop dan in goed overleg met de beheerder BM Vastgoed, het voorschot aan te passen aan de kosten die uit de jaarnota servicekosten 2019 blijken.


Bij voorbaat dank,


Adrieb2
xxxxxstraat 26
xxxx XX Almere
Bewoner kamer 1e etage achterkant/tuinzijde

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: BM Vastgoed reageert niet op klachten en opmerkingen over facturen, achterstallig en spoed-onderhoud

Ongelezen bericht door kuklos »

Resumerend: AdrieB2 heeft wéér een brief gestuurd en de verhuurder weet dat AdrieB2 toch verder niks zal doen, dus handelen vanuit de kant van de verhuurder hoeft niet. Zo kunnen we nog jaaaaaren doorgaan terwijl er niks verandert.

AdrieB2
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 mar 2020 11:12

Re: BM Vastgoed reageert niet op klachten en opmerkingen over facturen, achterstallig en spoed-onderhoud

Ongelezen bericht door AdrieB2 »

Hallo Kuklos,

Dat commentaar heb je al eens gegeven.

Heb je ook opbouwende kritiek?


Debiteuren.nl heeft een korte reactie gegeven:

Naar aanleiding hiervan zullen wij zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Namens Boom en Meijer Vastgoed B.V.

Met vriendelijke groet,

Debiteurenadministratie

AdrieB2
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 mar 2020 11:12

Re: BM Vastgoed reageert niet op klachten en opmerkingen over facturen, achterstallig en spoed-onderhoud

Ongelezen bericht door AdrieB2 »

Ik weet niet waar je een dreigement ziet?

In dit geval is het een kwestie van debiteuren365.nl laten zien dat de verhoging van het termijnbedrag onrechtmatig is en dat zij dus met hun dreigement van buitengerechtelijke kosten niet ver zullen komen.

Ze kunnen dat natuurlijk wel doorvoeren, maar ze zullen toch langs de kantonrechter moeten om het te innen.
Lukt dus niet.
conclusie de extra kosten van het inzetten van debiteuren365.nl levert BM Vastgoed niets op.

AdrieB2
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 mar 2020 11:12

Re: BM Vastgoed reageert niet op klachten en opmerkingen over facturen, achterstallig en spoed-onderhoud

Ongelezen bericht door AdrieB2 »

OP mijn reactie naar debiteuren365.nl op 17 december 2020 heb ik een soort van reactie gekregen:

BM Vastgoed laat nu niet meer de nota aanmaken maar de eigenaar.

Dus ik zal contact opnemen met de eigenaar over deze situatie over o.a.:

Te hoge nota's servicekosten vs. stagnerend onderhoud aan mijn woonruimte (stijl van de deur).

Dat wordt weer een brief ik heb geen telefoonnummer of e-mailadres

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: BM Vastgoed reageert niet op klachten en opmerkingen over facturen, achterstallig en spoed-onderhoud

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Als u iets wilt veranderen zult u toch de eerste juridische stappen moeten zetten. Mijn advies is om alles op chronoligische volgorde te zetten en alle correspondentie tussen u, de verhuurder en de door de verhuurder ingeschakelde organisaties uit te printen en met deze informatie naar het Juridisch Loket te gaan.

AdrieB2
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 mar 2020 11:12

Re: BM Vastgoed reageert niet op klachten en opmerkingen over facturen, achterstallig en spoed-onderhoud

Ongelezen bericht door AdrieB2 »

Dat zou een stap kunnen zijn, dat was al eerder bij me opgekomen.

Maar het zou heel goed ook een dood spoor kunnen zijn.

Er worden nu kennelijk alleen huurders met een andere als een Nederlandse achtergrond als huurder aangenomen en veel jonger als ik ben.

Ik ben b.v., niet bereid te vertrekken omdat de verhuurder voor een andere doelgroep heeft gekozen.

AdrieB2
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 mar 2020 11:12

Re: BM Vastgoed reageert niet op klachten en opmerkingen over facturen, achterstallig en spoed-onderhoud

Ongelezen bericht door AdrieB2 »

Debiteuren365.nl heeft weer contact met me opgenomen over het openstaande bedrag naar aanleiding van de facturen waaruit blijkt dat BM Vastgoed zonder enige toelichting het voorschot servicekosten zo'n 50% heeft verhoogd.


Naar aanleiding van dit contact heb ik BM Vastgoed gebeld, maar die zijn alweer niet bereikbaar via de telefoon.

Daarom heb ik BM Vastgoed alweer een mail gestuurd. Hieronder de tekst:

Hallo,


Ik heb contact gezocht met debiteuren365.nl over het openstaande bedrag aan servicekosten.

Ik hoor van een medewerkster van debiteuren365.nl dat jullie melden dat het bedrag het verhoogde bedrag per maand moet zijn, maar in het verleden is een bedrag het oude bedrag afgesproken, dit is een overeenkomst.

In de wet is vastgelegd, dat het bedrag verhoogd kan worden als de jaarnota daartoe aanleiding geeft.

Welnu ik heb al in geen jaren een jaarnota gekregen, over 2018 is een rapport opgesteld door de huurcommissie dat tot een besluit moet leiden.

De jaarnota 2019 die voor 1 juli 2020 aan mij gezonden moest worden heb ik nog steeds niet.

Dus als de verhuurder het bedrag legaal willen verhogen, dan stel ik voor dat de verhuurder de jaarnota 2019 naar mij zendt.

Ook kan er nog geen openstaand saldo zijn omdat het het aangaan van een vervangende overeenkomst gaat.

Ik heb namelijk de verhoging nooit betaald en de overeenkomst van het verhoogde bedrag bestaat dus niet.

Wel bestaat de overeenkomst van oude bedrag nog, omdat het servicepakket aan alle bewoners moet worden aangeboden.

Ook wil ik de verhuurder eraan herinneren dat het nodig is om een onderhoud overeenkomst met de huurders aan te gaan, hiermee wordt mogelijk om kosten door te berekenen voor onderhoud die volgens de wet voor kosten van de huurder komen zoals witten en behagen.


Bij voorbaat dank,


AdrieB2
xxxxxstraat 26
0000 XX Almere
Bewoner kamer 1e etage achterkant/tuinzijde

Gesloten