LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boete voor beëindiging huurovereenkomst: huur betalen?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Boete voor beëindiging huurovereenkomst: huur betalen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik mis het punt helemaal niet. Maar het is niet zo dat een tijdelijk contract nooit kan worden opgezegd, dus dat je het moet uitzitten. Er zijn tijdelijke contracten die je wel tussentijds op kunt zeggen.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Boete voor beëindiging huurovereenkomst: huur betalen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

... en er zijn contracten waarbij dat niet kan. Nogmaals: daarom is het specifieke contract nu juist zo belangrijk.

Maar goed, het probleem is voor TS tot nu toe niet groot genoeg geweest om nog te reageren...

louis.verhagen
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 apr 2017 11:33

Re: Boete voor beëindiging huurovereenkomst: huur betalen?

Ongelezen bericht door louis.verhagen »

Er is in 2016 een nieuwe huurwet ingegaan. In deze wet is er een duidelijk onderscheidt tussen 1) huur voor bepaalde tijd en 2) huur voor onbepaalde tijd.
Huur voor onbepaalde tijd kan door de huurder per maand opgezegd worden.
Huur voor bepaalde tijd kan niet opgezegd worden. Huur voor bepaalde tijd kan in principe niet verlengd of verkort worden (er is nu een noodwet ivm de corona crises dat er een korte termijn verlengd mag worden)

Er is al veel jurisprudentie over of een huurcontract bepaald of onbepaald is. Als je bijvoorbeeld een contract voor bepaalde tijd afsluit (b.v 1 jaar) en je laat weten dat er daarna door gehuurd kan worden dan is het vanaf dag 1 een contract voor onbepaalde tijd en kan de huurder dus per maand opzeggen.
Dus een huurcontract met de minimale huur van 1 jaar is niet slim opgesteld want het is meteen een huurcontract voor onbepaalde tijd en kan je per maand opzeggen (dwingend recht).

Ik kon niet lezen of het hier ging over een huurcontract voor bepaalde of onbepaalde tijd en als het een bepaalde tijd is of er indicatie is gegeven of er langer gehuurd mocht worden.
Maar ik denk dat de verhuurder hier weinig kans maakt.

Louis

gustavo-woltmann
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 okt 2020 02:04

Re: Boete voor beëindiging huurovereenkomst: huur betalen?

Ongelezen bericht door gustavo-woltmann »

Ik vind het wel rechtvaardig.
Raad je wel aan om naar de juridische loket gaan.
- Gustavo Woltmann

Gesloten