LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bouw meer huurwoningen

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Gast

bouw meer huurwoningen

Ongelezen bericht door Gast »

aan allen,

als lid van een huurvereniging kom ik regelmatig de vraag tegen aan mij, waarom worden er zo weinig (nieuwe) huurwoningen gebouwd ,naar aanleiding daarvan starte ik een klein onderzoekje,even zeer kort door de bocht(ingewikkelde materie en gortdroog) een achterstand van zo,n 200000 a 250000 eensgezins en senioren woningen
komt door oa " het in stand houden van zg groene zone's
en geld te kort wonst en overheid,projekt ontwikkelaars hebben meestal alleen oog voor ruime kavels en dure verkoop van projecten waarop maar een zeer klein aantal
sociale sector woningen worden gebouwd.
ook na gesprek met woonbond is het credio niet " brauwen maar bouwen " waarvan akte.

mikkey

Re: bouw meer huurwoningen

Ongelezen bericht door mikkey »

zou toch een oplossing kunnen zijn, om de kantoorgebouwen die zo massaal leeg staan in een centrum van een city, om te bouwen tot seniorenwoningen ???
nu vangen ze financieel helemaal niets, alleen afschrijvingskosten.

gewéldig dat de planners zo'n vooruitziende blik hebben gehad, ik noem het een kortzichtigheid, bouwen voor iets waar geen vraag naar is, en net doen of je neus bloedt voor de andere optie.

of zitten er te veel menselijke haken en ogen aan om zoiets in beheer te hebben ???

:roll: :?: :cry:

Gast

Re: bouw meer huurwoningen

Ongelezen bericht door Gast »

Nou, als ik zie hoeveel huur een kantoorgebouw per vierkante meter oplevert, dan zou ik dat NOOOOOIT als woning willen huren.

Ik heb ergens gewerkt waar wij met 30 man in een kantoor zaten, en per persoon werd er net zoveel huur betaald als ik voor mijn hele huis betaal.

Ik snap best dat de eigenaren van kantoorpanden ze gewoon tijdelijk leeg laten staan totdat er wel huurders voor zijn. Of wil jij wel eur 2000 per maand betalen (of zo) voor woonruimte?

mikkey

Re: bouw meer huurwoningen

Ongelezen bericht door mikkey »

zó........, 30 haringen in un tunneke dan !

Gast, ik bedoel er mee, dat een gemeente er feitelijk achterheen moet gaan als er veel kantoorgebouwen leeg staan in de eigen stad en die te verbouwen voor de senioren. Er zijn genoeg mogelijkheden om dat aan te pakken, er waren ook genoeg mogelijkheden om ze te bouwen terwijl de vraag al niet meer van toepassing was.( maar ja, die praat- wandelgangen in iedere gemeente hé, die wandelen maar door, maar niet altijd de goede richting uit ).
Meestal zijn het project-ontwikkelaars die zoiets laten bouwen en beheren.
Maar we dwalen af, waar een wil is, is een wet. Bij het Min. van Volksh., daar is het begin van alle toestemmingen die er nodig zijn, voor het bouwen naar het aanbod dat nodig is (dus de doorstroming-zie bovenstaande). Zie je het licht nu een beetje ? :idea:

Gesloten