LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] buren overlast bezoekers

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
skadir10
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 aug 2020 21:35

buren overlast bezoekers

Ongelezen bericht door skadir10 »

hallo leden

casus: de bezoekers van mijn bovenburen veroorzaken overlast.
de huurder niet maar de bezoekers komen expres treiteren en overlast veroorzaken.

wat staat hier over in de wet of regels. kan de woningbouw aan de huurder verplichten hier wat aan te doen. of de bezoekers te weren. wat is de beste oplossing. woningbouw schuift het af op bemiddeling. is het niet taak van de woningbouw dit aan te pakken

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: buren overlast bezoekers

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen idee wat er in de wet over staat. Jaren geleden had ik zelf zoiets bij de hand; een buurman die er pas was komen wonen, boterzacht ei, en twee zeer hardhandige neven die binnen 14 dagen al bij mij probeerden de boel te verbouwen.

Er is wel het een en ander aan begeleiding in gezet, de betreffende neven zijn daarna nooit meer in de flat geweest. Ik vermoed dat er gedreigd is de woning te ontruimen, maar zeker weten doe ik het niet. Maar: over deze man en zijn familie was toen al een heel dossier. Juist daarom kwam hij bij ons in het portiek te wonen, om hem bij zijn familie weg te krijgen. Dat was ook wel wat hij wilde.

Jouw casus is vermoedelijk een heel andere. Dus je snapt het waarschijnlijk al: iedere situatie is maatwerk, niet alles is op te lossen met wetgeving en daar strak en stug aan vasthouden.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: buren overlast bezoekers

Ongelezen bericht door Har45 »

Op de website van rechtbank.nl link: https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... 007:BB5758

Is bij de beoordeling van een geschil o.a. opgenomen dat

De door derden veroorzaakte overlast kan [gedaagde] wel degelijk worden aangerekend, nu het gaat om personen die [gedaagde] (in ieder geval gedurende langere tijd) in het gebouw en in haar woning heeft toegelaten.
Dat zij er thans niet in slaagt deze personen buiten de deur te houden, is een omstandigheid die voor haar risico dient te komen.

M.a.w. Ook voor het gedrag van zijn bezoekers is huurder verantwoordelijk.

Wel dient u iedere keer de woningverhuurder te informeren zodat er een dossier opbouw kan plaats vinden.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: buren overlast bezoekers

Ongelezen bericht door sylvesterb »

skadir10 schreef:
11 jan 2021 12:44
Woningbouw schuift het af op bemiddeling. is het niet taak van de woningbouw dit aan te pakken
Maar dat doet de woningbouw toch ook door te starten met bemiddeling. Als u de enige bent met klachten zullen ze niet de bewoners gaan uitzetten o.i.d. daar moet echt meer voor gebeuren.

skadir10
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 aug 2020 21:35

Re: buren overlast bezoekers

Ongelezen bericht door skadir10 »

Sylvester b lijkt me eerst dat de wbv in ieder geval eerst een gesprek dient te hebben met de overlastgever en als dat niet werkt dan pas buurtbemiddeling

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: buren overlast bezoekers

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gaat u dan toch niet verhuizen? viewtopic.php?f=18&t=195738&p=2802919#p2802919

skadir10
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 aug 2020 21:35

Re: buren overlast bezoekers

Ongelezen bericht door skadir10 »

Hi bob. dit is een casus voor iemand anders ik ga wel verhuizen

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: buren overlast bezoekers

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U zou eens https://overlastadvies.nl kunnen invullen.

Kanttekening is wel dat verhuizen doorgaans de allerbeste oplossing is wanneer de overlast wordt gepleegd door mensen die daar niet op aanspreekbaar zijn. Je moet het allemaal maar aankunnen. Verwacht niets van de verhuurder.

Overlast van bezoek staat trouwens gelijk aan overlast van de huurder. De huurder is verantwoordelijk.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: buren overlast bezoekers

Ongelezen bericht door moederslink »

skadir10 schreef:
11 jan 2021 12:44
hallo leden
casus: de bezoekers van mijn bovenburen veroorzaken overlast.
de huurder niet maar de bezoekers komen expres treiteren en overlast veroorzaken.
wat staat hier over in de wet of regels. kan de woningbouw aan de huurder verplichten hier wat aan te doen. of de bezoekers te weren. wat is de beste oplossing. woningbouw schuift het af op bemiddeling. is het niet taak van de woningbouw dit aan te pakken
skadir10 schreef:
11 jan 2021 17:40
dit is een casus voor iemand anders ik ga wel verhuizen
In augustus j.l. plaatste uzelf n.b ook een post dat u toen zo.n last had vd buren, m.n .snachts .
2 januari schreef u dat u een andere woning aangeboden had gekregen met een weggehaalde muur en nog meer gebreken.
Hoe zit het nu precies? U heeft toen immers allerlei goede adviezen en tips gekregen voor uzelf, deze kunt u één op één nu doorgeven met ' die iemand anders' , toch? Daar had dan n.m.m niet wéér door u een nieuwe post over aangemaakt hoeven worden , waarin u ook nog spreekt over mijn bovenburen, denk ik dan.

skadir10
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 aug 2020 21:35

Re: buren overlast bezoekers

Ongelezen bericht door skadir10 »

hi moederslink was inderdaad een typfout maar zoals.ik.al.zei het is voor iemand anders en mijn situatie is besproken in vorige topics en heb een huis aangeboden gekregen dus ik ben binnenkort foetsie :D

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: buren overlast bezoekers

Ongelezen bericht door moederslink »

Wat gek! U schreef in augustus dat u een vrouw heeft , maar in deze posts schrijft u over alles alleen maar in de " ikvorm " .... ik heb een huis aangeboden gekregen, ik ben foetsie , het ging over mijn situatie , mijn bovenburen .......

En waarom plaatst u die post dan evengoed nog over iemand anders?
U kunt hem zelf nu toch wel van advies dienen ?
Maakt verder niet uit hoor, maar het e.e.a valt mij gewoon op.

Gesloten