LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] buren

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Anoniem_1998
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2018 17:36

buren

Ongelezen bericht door Anoniem_1998 »

Beste leden,
ik heb me op deze site aangemeld in hoop dat iemand me kan helpen met mijn moeder. We hebben namelijk erg last van de overlast die mijn buren veroorzaken. wij wonen buiten uit waar een paar parkeer plekken zijn voor de mensen op de buurt .
sinds 2015 hebben wij een nieuwe overbuurman die vroeg waar hij zijn auto kwijt kon .
waarop wij zijden op het parkeer plek aan de kant van de weg waar iedereen zijn auto parkeert .
de overbuurman zij toen tegen ons . ach anders doe ik wel naast het huis op het stuk grond (7x7 meter ) een paar tegels zodat mijn auto dicht bij huis staat.
ja zij mijn moeder dat kan je ook doen maar PAS OP ! als het veel geregend heeft is het daar een plas water en natte modder dus dan kom je vast te zitten met je auto ( Volvo station ) .
oke zij de buurman is goed dan leg ik daar wel wat tegels neer dan kom ik ook niet vast .

nou klinkt goed toch ? geen probleem of wel ? nou wel dus
sinds kort doet de buurman het zo als mijn moeder naar het werkt toe gaat zet hij snel zijn auto op mijn moeders haar parkeer plek neer zodat zij nergens haar auto kan parkeren en mijn moeder werkt 4 dagen in de week en de buurman niet ( werkt niet ) is dit nogal vervelend omdat elke keer weer is het plekje in beslag genomen .
Terwel mijn moeder het onderhoudt .
we hebben aan de buurman gevraagd waarom doe je dit ?
het antwoord hierop , ja anders moet ik tegels tillen en dan moet ik werken . en ik zet hem lekker op jouwn plek neer zodat ik heen tegels neer hoef te leggen .

wat een antwoordt maar nu komt het
dat parkeer plek aan de kant van de weg is openbaar .
van de gemeente
de buurman weigerd om zelf een parkeer plekje te maken en maakt gebruik van de onze .

nu kan mijn moeder haar auto niet parkeren dus zet e de auto op het stukje grondt naast de buurman zijn huis neer aangezien het niet van hem is maar van de boer .
vervolgens belt de boer mijn moeder op en zegt , dat stukje land mag de over buurman alleen gebruiken zodat hij zijn auto daar kwijt kan en niet jullie.
maar dat moet die man zijn auto daar ook neer zetten en niet een plek van een ander inpikken omdat het heel erg vervelend is .
dus wat moeten wij nou doen ???
waar moeten wij de auto nou parkeren ? mag niet op het stukje grondt alleen de overbuurman mag dat maar doet dat niet .
en we kunnen de auto niet op parkeer plekje parkeren omdat hij er dan staat .

help!

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: buren

Ongelezen bericht door kuklos »

Is de parkeerplek van je moeder op haar eigen grond? Indien ja, dan kan je de politie bellen. Indien nee heb je juridisch weinig om je op te baseren. Als jullie zelf de tegels hebben neergelegd kan je deze weghalen.

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: buren

Ongelezen bericht door piet987654 »

Zoals eerder gemeld, Hoort dit bij het huis van uw moeder, bel dan de politie. Helaas zijn er tegenwoordig veel mensen die menen een openbare parkeerplaats toe te eigenen, onder het motto: IK parkeer altijd hier dus dit is MIJN plekje. Op een openbare parkeerplek mag iedereen parkeren.

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: buren

Ongelezen bericht door Erthanax »

Tja, ik kan me uw ergernis wel voorstellen. Ik heb ook in een buurt gewoond met een hoge parkeerdruk, waar de bewoners een "vaste plek" hadden op de openbare plaatsen. Dat werkt alleen als iedereen meewerkt. Openbare parkeerplekken heten niet voor niets openbaar, maar het is wel zuur als altijd dezelfden de pineut zijn.
De nieuwe buurman stelt zich niet erg sociaal op. Jammer. Wellicht kunt u aanbieden mee te helpen met het leggen van de tegels, of een deel van de kosten voor "een mannetje" te vergoeden? U ziet dat misschien als de omgekeerde wereld, maar als uw moeder dan weer een vaste plek heeft, is dat ook wat waard.

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: buren

Ongelezen bericht door Webber »

@Anoniem-1998

Onmiddellijk contact opnemen met de wijkagent.
U legt het verhaal uit ,en vraagt dan even of hij langs kan komen zodat hij de situatie met de parkeerplaats zelf ook kan aanschouwen.
Ik ben er van overtuigd dat de wijkagent daarna wel een hartig woordje met de buurman van uw moeder gaat voeren.
Het is natuurlijk van de gekke dat hij met zijn Volvo op een privé parkeerplaats van uw moeder gaat staan!

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: buren

Ongelezen bericht door kuklos »

Webber schreef:Het is natuurlijk van de gekke dat hij met zijn Volvo op een privé parkeerplaats van uw moeder gaat staan!
Of het een privé parkeerplaats is wordt niet duidelijk uit het verhaal. Enkel dat de moeder van TS daar altijd parkeert, maar dat kan ook gewoon op een openbare parkeerplek zijn.

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: buren

Ongelezen bericht door Webber »

@kuklos,

Misschien heb ik het mis,maar TS schreef dat zijn moeder het plekje onderhield.
Daarom ging ik er gemakshalve van uit dat het om privé grond ging.

angel1978
Berichten: 10935
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: buren

Ongelezen bericht door angel1978 »

Webber schreef:@kuklos,

Misschien heb ik het mis,maar TS zei dat zijn moeder het plekje onderhield.
Daarom ging ik er gemakshalve van uit dat het om privé grond ging.
wat een antwoordt maar nu komt het
dat parkeer plek aan de kant van de weg is openbaar .
van de gemeente

de buurman weigerd om zelf een parkeer plekje te maken en maakt gebruik van de onze .

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: buren

Ongelezen bericht door madfred »

Mijn schoonzus heeft een soortgelijk probleem. Haar buurman heeft zijn voortuin omgetoverd in een parkeerplaats, op zich niks verkeerd mee, maar de toegang tot deze "parkeerplaats" is alleen mogelijk via een openbare parkeerplek. Dat betekent dat deze openbare parkeerplek niet zou kunnen worden gebruikt omdat anders de prive parkeerplek van de buurman niet bereikbaar is. Mijn schoonzus heeft dat al een paar keer aangegeven bij de buurman, maar die vind dat hij in zijn recht staat. Mijn schoonzus parkeert haar auto nu toch op de openbare parkeerplaats (tenzij er een andere plek beschikbaar is) en dat heeft al tot heftige taferelen geleid. Politie is er bij geweest en die geeft mijn schoonzus gelijk, maar het wordt er niet vrolijker op in die buurt

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: buren

Ongelezen bericht door tttlocke »

Webber schreef:..
Daarom ging ik er gemakshalve van uit dat het om privé grond ging.
Het is niet verstandig uitgesproken adviezen te geven (wijkagent inschakelen), scherpe uitspraken te doen ('het is van de gekke') en te voorspellen hoe stevig de buurman dan aangepakt zal worden, louter en alleen gebaseerd op ongefundeerde aannames en de eigen fantasie.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: buren

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Als de parkeerplekken inderdaad openbaar zijn mag de buurman, hoe vervelend dan ook, daar zijn auto neerzetten.

Als uw moeders plekje op eigen grond is/privé is kunt u de politie bellen wanneer de buurman daar parkeert en hem laten aanpakken.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: buren

Ongelezen bericht door sylvesterb »

kuklos schreef:Is de parkeerplek van je moeder op haar eigen grond? Indien ja, dan kan je de politie bellen. Indien nee heb je juridisch weinig om je op te baseren. Als jullie zelf de tegels hebben neergelegd kan je deze weghalen.
Politie doet er weinig aan omdat het niet strafrechtelijk verboden is om je auto op iemand zijn prive grond te parkeren. Indien je het wilt voorkomen moet je maatregelen nemen om te voorkomen dat iemand hier kan parkeren (paaltje in de grond e.d.). Dit kan uiteraard enkel als het geen openbare parkeerplaats is. Is hiervan wel sprake dan kunt u gewoon niets de plek is openbaar en niet van uw moeder.

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: buren

Ongelezen bericht door Erthanax »

Is het niet strafrechtelijk verboden om op andermans privégrond te parkeren? Dat verrast me toch wel. Bestaat er niet iets als "terreinvredebreuk"?

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: buren

Ongelezen bericht door marnix »

erta, we moeten eerst duidelijk hebben over de parkeerplaats in kwestie, is die nu op openbare grond of niet?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: buren

Ongelezen bericht door grun »

Erthanax schreef:Is het niet strafrechtelijk verboden om op andermans privégrond te parkeren? Dat verrast me toch wel. Bestaat er niet iets als "terreinvredebreuk"?
Dat begrijp ik ook niet. Hier bij de voormalige huisartsenpost hebben alle voor het personeel bestemde parkeerplaatsen, die op priveterrein liggen, zo'n opklapbaar hekje dat alleen met een sleutel te openen en te sluiten is. Als ze dat niet doen, zijn alle parkeerplaatsen bezet door anderen, ook al omdat het in de wijk betaald parkeren is.

stofzuigertje

Re: buren

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Je mag je eigen tegels weghalen.... word het lastig om jou plek nog te stelen!

En het liefste met regenachtig weer, mag hij het moeras weer in!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: buren

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Erthanax schreef:Is het niet strafrechtelijk verboden om op andermans privégrond te parkeren? Dat verrast me toch wel. Bestaat er niet iets als "terreinvredebreuk"?
Nee, wij kregen het advies om een bord op te hangen "Parkeren € 50,00 per dag" en hierop te controleren. Als iemand weg rijdt zonder te betalen is het wel een misdrijf. Uiteindelijk hebben we een slagboom geplaatst. Wegsleep bedrijven doen ook niet, als ze schade veroorzaken zijn ze namelijk zelf aansprakelijk. Enkel wanneer er sprake is van een gevaarlijke situatie (dubbel parkeren e.d.) zal de politie ingrijpen.

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: buren

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat de parkeerplek van de moeder van TS betreft, ga ik ervan uit dat het een openbare plek is. Het is me niet duidelijk wat daar aan te onderhouden is.

Anoniem_1998: kunt u toelichten wat die parkeerplek precies inhoud? Is het openbaar? Gaat het om een grasstrook langs de rijbaan? Wat is het onderhoud dat uw moeder verricht?

Sylvesterb: Dank voor de toelichting, weer wat geleerd.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: buren

Ongelezen bericht door marnix »

Hier in de wijk zijn garages, met een parkeerplaats ervoor,
soms parkeert daar een vreemd iemand, terwijl het toch echt eigen grond is, en de eigenaar niet zijn garage in kan,
politie zegt dat je kunt laten slepen op jouw kosten.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: buren

Ongelezen bericht door renewouters »

piet987654 schreef:Zoals eerder gemeld, Hoort dit bij het huis van uw moeder, bel dan de politie. Helaas zijn er tegenwoordig veel mensen die menen een openbare parkeerplaats toe te eigenen, onder het motto: IK parkeer altijd hier dus dit is MIJN plekje.
Dat is niet iets van tegenwoordig. Wij hadden in de jaren 60/70 al veel buren die dat deden. Autootje moest recht voor het huis staan en als dat niet lukte bleven ze 's avonds net zo lang op totdat de auto voor hun huis weg was om snel hun eigen auto neer te zetten.

Gesloten