LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] burenoverlast

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
lobelia
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2010 18:16

burenoverlast

Ongelezen bericht door lobelia »

hallo, ik heb ook overlast van de buren waardoor ik na 3 slechte zomers een gesprek met de directeur van site heb aangevraagd. ik mocht komen en kreeg een manager te spreken. ik heb het hele verhaal uitgelegd. aan het eind heb ik mijn opgebouwde dossier afgegeven om in te zien. dat was tot dat moment alleen bij de wijkagent bekend. ik had al aangegeven dat de buren niet echt meewerkte omdat ik alles al had gedaan om het tot een gesprek te laten komen. maar site is het gelukt om een eerste gesprek te krijgen waarin een aantal afspraken zijn gemaakt. helaas zijn de buren niet zo goed in het nakomen daarvan en gaat het in een evaluatieafspraak nog eens bekeken worden. nu ben ik op zoek naar enige jurispredentie in soortgelijke gevallen. is daar iets van bekent zodat ik daar enige steun uit kan putten. ik denk zo dat er toch meer gevallen zijn met lastige buren en dat er misschien juridisch iets is ondernomen of te ondernemen is. met groet ,lobelia

stofzuigertje

Re: burenoverlast

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Maak geluidsopname in jou huis van de overlast als bewijs.

Ga nogmaals terug en als ze niet binnen redelijke tijd hun gedrag aanpassen is uitzetting door woningbouw mogelijk.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: burenoverlast

Ongelezen bericht door ronald g »

Of daar jurisprudentie over te vinden is zal middels google kunnen. Als u de enige bent die overlast ondervind van die buren staat u niet sterk. Handiger zou zijn om de overlast te omschrijven.

lobelia
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2010 18:16

Re: burenoverlast

Ongelezen bericht door lobelia »

ik woon als 2de op een hoek en de buren op de hoek. ik heb een dossier van bijna 2 jaar ingeleverd bij site. of bedoel je op dit forum een omschrijving te doen? er zijn geen anderen die mij kunnen/willen ondersteunen. site heeft een mediator aangesteld om het gesprek op gang te krijgen. waaruit het evaluatiegesprek eind vd mnd is gekomen. als dat niet goed is verlopen dan kan ik alsnog naar de geschillencommissie gaan; iets wat site niet zo leuk zal vinden en proberen het via hun mediator te regelen. via google heb ik niet kunnen vinden wat voor mij van toepassing is. eigenlijk zoek ik huurders die vanuit hun ervaring willen delen en wat juridisch is vast gelegt.
met dank voor de reacties, lobelia

natuurmens
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 okt 2007 13:25
Locatie: Berltsum

Re: burenoverlast

Ongelezen bericht door natuurmens »

Ik ken het probleem. Dagboek bijhouden van gebeurtenissen, Politie bellen en de aangifte bevestigen Schrijf in dagboek ook op wie er bij was vriend die logeer of zo de aangifte bij de politie daarvan kopie aan de verhuurder zenden. Hoewel bij mij deed de buurman ook overdag geluidoverlast. Dus had ik heel wat namen de buurman heeft een bevel gekregen nog een vast stelling van overlast hij het huis moest verlaten. Lange weg werkt wel met mede werking van de politie kopie aangifte of dag rapport van agent vragen moet het geven.

Gesloten