LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Conflict met verhuurder

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
M.Robberse
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jun 2018 22:12

Conflict met verhuurder

Ongelezen bericht door M.Robberse »

Goede avond.

Er zijn wat geschillen met particulieren verhuurder.
Op zich zijn wij niet zo moeilijk en best meegaand en begripvol.
Maar wat uiteindelijk de emmer deed overlopen en dat alles toch echt teveel word is het volgende.
Mijn vriendin, ik was niet aanwezig, meld een stroom storing en wel het volgende.
Ik heb een stroom storing, badkamer en keuken.
Tja ze heeft niet veel verstand van stroom.
De huismeester belt op en zegt dat ie langskomt.
Die vervangt uiteindelijk een stop, logisch, dat kon ik uit de melding al opmaken.
Daarop krijgt ze twee weken later een rekening van 95,00 euro.
Een kant begrijpelijk, maar aan de andere kant ben ik toch van mening dat dat hij via de telefoon kenbaar had kunnen maken dat het waarschijnlijk om een stop gaat en dat ze daar even naar moet laten kijken want als hij daar voor moet komen er kosten zijn.
Nou ben ik daar achter heen gegaan en probeerde mij coulant op te stellen, maar helaas, nederwoon blijft bij zijn standpunt dat het haar melding is en zij gewoon moet betalen.
Ik persoonlijk vind dit toch gebruik maken van iemand die daar geen kennis van heeft.
Daarbij kunnen ze geen werkbon aantonen.
Ik loop op dit spoor toch even dood.
Als iemand hier ervaringen mee heeft graag een reactie.
Ook lopen er nog meldingen waar nederwoon weinig tot niks mee doet.
Werkzaamheden aan de flat, ivm overlast worden niet gemeld.
De bouwvakkers komen zonder melding in de tuin verplaatsen dingen en zetten die niet terug, ruimen vuil ook niet op.
Glazenwasser meld ook niks en komt ook zonder melden in de tuin.
Die keek ik ook al een keer recht in de ogen terwijl ik onder de douche vandaan kwam.
Watermeter stand zit achter een gesloten deur, heeft ze geen sleutel van.
Huismeester is er kennelijk om de twee weken, maar ze weet niet wanneer.
Dingen die in het huis moeten gebeuren, worden geen afspraken voor gemaakt en ze komen maar langs.
Er zijn problemen onder de flat met riolering, word niks aan gedaan en ondertussen komen de ratten naar boven.
Portiek deur kan niet meer dicht, word ook niks aan gedaan.
En zo zijn er nog wat dingen.
Heb wat rond gebeld met gemeente en huur commissie maar loop toch echt tegen dingen aan omdat het particuliere sector is.
Zie hierin ook graag reacties en tips tegemoet.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Conflict met verhuurder

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Was het misschien niet handiger geweest als er eerst in de stoppenkast was gekeken of er stop eruit was gevlogen dan de huisbaas te bellen voor een...klus. Simpel gezegd is ie voor jan.. gekomen dus die rekening?? tja goede leer voor de volgende keer.
Sorry ben zelf geen vonkenvreter maar als er een lamp het niet meer doet ga ik eerst in de stoppenkast kijken.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Conflict met verhuurder

Ongelezen bericht door Lowieze »

"Ik persoonlijk vind dit toch gebruik maken van iemand die daar geen kennis van heeft."

Is dit niet bij alles zo waarvoor je iemand anders aanneemt? Lijkt me normaal dat je daarvoor een rekening krijgt, maar hoe was de rekening gespecificeerd?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Conflict met verhuurder

Ongelezen bericht door newmikey »

Uw vriendin laat iemand komen voor een klusje en u wordt boos op diegene die de klus geklaard heeft na dat de rekening komt? Ik zou boos worden op mijn vriendin en haar uitleggen waar de stoppenkast zit - maak een tekening of doe het met pantomime of zo. En dan ook nog roepen dat u zich "coulant" heeft opgesteld...hilarisch! Betaal gewoon die rekening en leer er van.

limburgs
Berichten: 76
Lid geworden op: 05 jun 2018 17:04

Re: Conflict met verhuurder

Ongelezen bericht door limburgs »

Een stop vervangen is een klusje dat de huurder (meestal , afhankelijk van contract) word geacht zelf te verrichten . Dat de verhuurder hier een vergoeding voor vraagt is terrecht , alleen het bedrag vind ik persoonlijk ook wel erg hoog voor een stop vervangen ! Ook mag de communicatie tussen huurder/verhuurder wel beter. Persoonlijk ga ik nooit de woning in wanneer de huurders niet thuis zijn ,Ook word altijd al voor de werkzaamheden samen bepaalt voor wie de kosten zijn . Is het eigenlijk voor rekening van de huurders maar kan ik het toch repareren dan word wederom VOOR de werkzaamheden een prijs vastgesteld.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Conflict met verhuurder

Ongelezen bericht door yan »

Toevallig in het weekend, in de avond?
Bel eens een elektricien en vraag of die met spoed kan komen om een stop te vervangen..
Dan is €95,- toch niet meer zo heel duur.

stofzuigertje

Re: Conflict met verhuurder

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Geef je vriendin eens uitleg en als ze de stoppen niet wil vervangen, ik ook niet in het donker en daarom heb ik automaten met knopje gemonteerd!
Zelfs mijn schoonmoeder van 89 jaren jong weet deze nog in te drukken dus geef haar eens uitleg of zeg dat ze eerst jou moet bellen.

Alleen bij defecte bedrading waardoor sluiting ontstond en de zekering bleef uitvallen, dan rekenen ze niets.
Maar een strijkijzer aan zetten terwijl de magnetron draaide, dat is plof garantie!
Ja, ook ik vergeet wel eens als ik op dezelfde groep met meerdere dingen tegelijk bezig ben.....!

M.Robberse
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jun 2018 22:12

Re: Conflict met verhuurder

Ongelezen bericht door M.Robberse »

Ik kan mij reacties begrijpen.
Maar het gaat mij om de melding.
Los van gelijk een persoon kort te maken over waar degene wel of niet verstand van heeft.
Gaat het mij om, en zo staat het lettelijk omschreven.
Melding via sms aan de huismeester.
Stroomstoring, geen stroom in badkamer of keuken.
Dat is letterlijk de melding op basis van die melding heeft de huismeester zelf besloten om langs te komen.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Conflict met verhuurder

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Het vervangen van een smeltzekering is een taak voor de huurder.

Dat de verhuurder het toch komt doen, ook al is het tegen een vergoeding, is prima. Maar een rekening van 95 euro is niet zo gek, zeker niet als het buiten de normale kantoortijden is.

Lady1234
Berichten: 27092
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Conflict met verhuurder

Ongelezen bericht door Lady1234 »

M.Robberse schreef:Ik kan mij reacties begrijpen.
Maar het gaat mij om de melding.
Los van gelijk een persoon kort te maken over waar degene wel of niet verstand van heeft.
Gaat het mij om, en zo staat het lettelijk omschreven.
Melding via sms aan de huismeester.
Stroomstoring, geen stroom in badkamer of keuken.
Dat is letterlijk de melding op basis van die melding heeft de huismeester zelf besloten om langs te komen.
En wat had u dan gewild dat de huismeester had gedaan of gezegd? Jammer dan?

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Conflict met verhuurder

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Stroomstoring is iets anders dan een stop die eruitgevlogen is.
Dus eerst controleren of dat ding er niet uit ligt, zo nee, dan inderdaad huisbaas contacten.
Is iets wat een hele normale procedure is.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Conflict met verhuurder

Ongelezen bericht door crazyme »

M.Robberse schreef:Ik kan mij reacties begrijpen.
Maar het gaat mij om de melding.
Los van gelijk een persoon kort te maken over waar degene wel of niet verstand van heeft.
Gaat het mij om, en zo staat het lettelijk omschreven.
Melding via sms aan de huismeester.
Stroomstoring, geen stroom in badkamer of keuken.
Dat is letterlijk de melding op basis van die melding heeft de huismeester zelf besloten om langs te komen.
U legt alle verantwoordelijkheid bij een ander neer.
Wanneer een echte leek belt met de melding dat er iets mis is met de stroom, en klaarblijkelijk niet zelfstandig in staat is om de meterkast te vinden, dan is het vanuit het veiligheidsoogpunt alleen al verstandig om even te gaan kijken. Het gaat immers om natte ruimten waar mogelijk sluiting is.
Een zekering springt normaal gesproken niet zomaar.

Wees blij met een huismeester welke niet liever lui dan moe is.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Conflict met verhuurder

Ongelezen bericht door taxikemperman »

En waarom per SMS?
Ze had ook kunnen bellen.
Misschien dat dan wel gevraagd was of ze zelf de stop had gecontroleerd

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Conflict met verhuurder

Ongelezen bericht door luna01 »

Jammer dat dit al een ouder topic is, maar hier is veel meer aan de hand dan de meterkast. Geen enkele privacy, werkers die maar binnen komen zonder dit eerst te melden. Mensen in de tuin die de privacy verstoren en de spullen maar wat aan de kant laten liggen. Ramen lappers terwijl je onder de douche staat. Iets met de riolering waar helemaal niets aan wordt gedaan, en de ratten er al uitkomen. En nog veel meer waar de huismeester niets aan doet. Lees reacties zoals een huisbaas die liever werkt dan moe is ? Deze huismeester heeft misbruik gemaakt van de situatie. Deze vrouw wordt, zoals ik het lees, zwaar geintimideerd en is de kluts helemaal kwijt van deze praktijken. Een sms misschien uit angst. Niet gelijk oordelen over iemand die geen verstand van stroom heeft. Die huismeester had terug kunnen bellen en vragen wat er aan de hand is, wel zo netjes. Zeggen kijk eens in de meterkast, want als ik kom gaat u dit 95 euro kosten. Daarbij vraag ik me ook af of een huismeester dit wel bepaald. Een huismeester wordt er voor betaald om huurders te helpen. Dus van wie kwam deze rekening nu precies ? Er is geen werkbon, dat zou hij namelijk ook leuk in eigen zak kunnen steken. Ik bedoel als de watermeter al achter slot en grendel zit, waar zit die meterkast dan ? Ook ergens achter slot en grendel ? Ik neem aan van wel, deze vrouw kon er gewoon zelf niet bij. De topic starter heeft zich een beetje onhandig geformuleerd, maar het is een gemeenschappelijke kast. Heb ook ooit in zo'n woning gewoond, maar dergelijke problemen had ik daar net. Dit is in mijn ogen fraude, of diefstal, vul het zelf maar in.

Vriendelijke groet,
Luna

Lady1234
Berichten: 27092
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Conflict met verhuurder

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar Lina heeft er wel een jaar over gedaan om dat te bedenken.

Arizonakid
Berichten: 1124
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Conflict met verhuurder

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Luna heeft een tic van de hitte.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Conflict met verhuurder

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Volgens mij is ze maanziek.

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Conflict met verhuurder

Ongelezen bericht door luna01 »

Heb het topic gisteren pas gelezen en of jullie me nu een lunatic vinden maakt me niet uit. Ik lees door de regels heen, want dat 'schijnt' niemand hier in dit topic zo goed te beheersen en zien alleen maar: ''rekening 95 euro, vrouw geen verstand van stroom''. Gewoon maar betalen en als les zien ? Zoals mijn tekst met quote's uit zijn verband wordt getrokken en mij een beetje belachelijk maken, deden jullie, (ik bedoel nu niemand persoonlijk), het ook met de topic starter. Ik zei duidelijk ''jammer dat het een ouder topic is'', want waar zit een waterteller achter slot en grendel ? Daar waar de meterkast ook niet te bereiken is in zo'n gemeenschappelijk, via huismeester beheerd, pand. Een stop verwisselen voor een huismeester is een fluitje van een cent en mag geen 95 euro kosten.

Dat hoort bij de service kosten, en daar vroeg helemaal niemand na. Nee iemand belachelijk maken, waar zit de meterkast. Dat vind ik niet oke zonder na vraag te doen bij TS. Er wordt heel veel gesjoemeld in de huursector, dat weten we allemaal. En zonder bon, betaal ik echt geen goedkope stop. Jullie wel ?

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Conflict met verhuurder

Ongelezen bericht door luna01 »

Ik respecteer je mening, ook al word ik gelijk als maanziek en zo beoordeelt. Zoals gezegd, dit maakt me niet uit. Lees zelf inderdaad heel anders, wil me niet neerzetten als de 'tussen de regels door' te lezen persoon ;) Maar een stop verwisselen hoort bij de servicekosten. Het is jammer dat TS er niet meer is, die had het misschien beter toe kunnen lichten. Een tip qua huurcontract heel goed na lezen, was misschien beter geweest. Dat er een huismeester te pas en on te pas binnen komt vind ik al raar. Zou jij dit wel leuk vinden, koffie zetten, wow sociale contacten, een super huismeester die zich om alles bekommerd en die me een week later 95 euro berekend om een te vervangen stop ? De wooncommissie doet er niets mee ? Bij mij gaan alle alarmbelletje af, maar goed, mijn bijdrage is kennelijk van een zonnesteek of een maanziekte. Precies het zelfde eigenlijk, snap je mijn punt ?
Laatst gewijzigd door luna01 op 26 jul 2019 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Sparner
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2019 06:09

Re: Conflict met verhuurder

Ongelezen bericht door Sparner »

Alle onderhoudskosten zoals stroomstoring enz, zijn voor rekening van de huisbaas.
U kun voor al uw geschillen bij de huurcomissie terecht (bepaald asl uw huur onder de huurtoeslagsgrens ligt) en ook het Juridischloket.nl

Uw huisbaas is duidelijk in the fout.

Gesloten